Maine Coon ineens spastisch van de jeuk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Maine Coon ineens spastisch van de jeuk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 22:59

Hallo,

Onze Maine Coon van bijna een jaar oud heeft ineens overal jeuk. Hij loopt
erg spastisch te doen, steeds kleine trekkingen van zijn huid en steeds op
andere plekken krabben en bijten. Het begon een half uurtje geleden, vanuit
het niets. Ik kan niks bedenken over wat de oorzaak zou kunnen zijn...

Wie herkent dit? Is dit iets wat wel eens bij Maine Coons voorkomt?

Arme ziel... ;(

girlyggirl

Re: Maine Coon ineens spastisch van de jeuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:01

heb je hem toevallig net ontvlooid? mijn jack heeft dit omdat hij allergies is voor antivlooien middelen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:06

Is een paar weken geleden... Kan het niet zijn dus...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:08

Heeft hij vandaag wat gegeten wat die normaal nooit eet?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:11

Nope... Hij krijgt iedere dag hetzelfde.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:11

En ook niet per ongeluk wat op de grond laten vallen oid?
Kan ook iets van allergische reactie zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:12

Vlooien, wormenbesmetting, allergische reactie.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:13

Moet hij misschien niet weer ontvlooid worden? Onze Sibeer doet dit ook, ook al is het maar 1 vlo.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:13

Toevallig iets anders dan op een andere dag plaatsgevonden? (vlooienmiddel, ander eten, medicatie, nieuwe planten, ander kattengrit enz.) Het kan een reactie op een acute allergieaanval zijn, maar het kan ook iets anders zijn. Dat is moeilijk te zeggen. Hou het in de gaten en als het nog lang door gaat of erger wordt gewoon de dierenarts bellen.

(Helaas kan het ook een symptoom van iets ernstigs zijn. Onze kat liet dit af en toe ook zien voordat hij een aantal maanden later overleed aan epileptische aanvallen. Wij vermoeden dat hij een tumor in zijn hoofd heeft gehad. Maar het hoeft natuurlijk niets ernstigs te zijn. Houd je kat goed in de gaten en vertrouw je het niet dan de dierenarts bellen.)
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 14-06-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:15

Heb hem een paar weken geleden ontvlooit, een paar weken geleden ontwormt en hij heeft niks anders gegeten dat altijd...
Ik kan in zijn vacht/op zijn huid niks vinden. Hij is soms ook even rustig, maar als ie dan weer in beweging komt begint het weer. Hij is verder wel fit, is nu aan het spelen met de andere kat.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:16

annepaardoes schreef:
Toevallig iets anders dan op een andere dag plaatsgevonden? (vlooienmiddel, ander eten, medicatie, nieuwe planten, ander kattengrit enz.) Het kan een reactie op een acute allergieaanval zijn, maar het kan ook iets anders zijn. Dat is moeilijk te zeggen. Hou het in de gaten en als het nog lang door gaat of erger wordt gewoon de dierenarts bellen.

(Helaas kan het ook een symptoom van iets ernstigs zijn. Onze kat liet dit af en toe ook zien voordat hij een aantal maanden overleed aan epileptische aanvallen. Wij vermoeden dat hij een tumor in zijn hoofd heeft gehad. Maar het hoeft natuurlijk niets ernstigs te zijn. Houd je kat goed in de gaten en vertrouw je het niet dan de dierenarts bellen.)

Ik zat ook per direct aan iets neurologisch te denken. Ook omdat hij een paar weken geleden een paar dagen achter elkaar overgaf. Dat heeft hij trouwens nu al een aantal weken niet meer gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:22

Is hij soms onlangs van een kast gevallen of met zijn hoofd ergens tegen gestoten?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:25

Ik had ook een katje die vreselijk spastisch deed van mieren, vliegjes, vlooien, wat voor ongedierte ook. Speciaal voor hem gebruikte ik Stronghold en dan elke 4 weken, anders werd hij helemaal gek.
Maar dat had hij al vanaf zijn geboorte.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:26

@ DeMolenhoek: Niet dat ik weet, maar het kan heel goed zijn. Daar heb ik niet de hele dag zicht op.

Hij is nu rustig. Heb eens wat info over epileptische aanvallen gezocht. Ben niet overtuigd, maar sluit een milde vorm niet uit...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:27

nynke55 schreef:
Ik had ook een katje die vreselijk spastisch deed van mieren, vliegjes, vlooien, wat voor ongedierte ook. Speciaal voor hem gebruikte ik Stronghold en dan elke 4 weken, anders werd hij helemaal gek.
Maar dat had hij al vanaf zijn geboorte.

Die van mij heeft het sinds een uur :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:46

rindin schreef:
@ DeMolenhoek: Niet dat ik weet, maar het kan heel goed zijn. Daar heb ik niet de hele dag zicht op.

Hij is nu rustig. Heb eens wat info over epileptische aanvallen gezocht. Ben niet overtuigd, maar sluit een milde vorm niet uit...

Ik vermoed niet dat het epileptische aanvallen zijn. Die zien er toch wel anders uit.
Is het inmiddels de situatie al veranderd?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:31

Hij is sinds mijn laatste bericht (naar mijn weten) rustig. Gisteravond was er niks meer aan de hand en vanochtend ook niet...

Heel bijzonder, ben toch wel heel benieuwd wat het kan zijn geweest. Zolang hij rustig is, ga ik ervan uit dat het goed is. Maar komt het nog eens voor dan ga ik even met hem heen. Hij moet binnekort ook gecastreerd worden, dan zal ik het sowieso even noemen bij de DA.