Hoe vindt je een goed pension voor..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Hoe vindt je een goed pension voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:59

Een eigenwijze, eenkennige lieve poes?
Omdat wij in augustus naar Londen naar de os gaan, ben ik al tijden op zoek naar een goed pension voor ons schatje. Madam is 3, komt uit t asiel en heeft een bijzonder karakter.
In het eerste jaar hebben we haar altijd bij het asiel in pension gedaan als ze niet mee kon. Nu is t maar een teer klein poesje van nog geen 4 kg en toen ik haar een keer ophaalde en ze woog nog maar 3 kg (en een doffe vacht etc) was voor mij de maat vol.
Ander pension gevonden waar ze ook alleen in een hok kon, dit keer niet afgevallen maar de pensionhouder kon heel duidelijk aan haar merken dat ze en niets van hen en niets van de andere katten moest hebben. Het hok waar ze in zat was echter niet groot en weinig daglicht.

Hoe ga ik ooit een fijn pension waar ze niet perse met andere katten hoeft samen te zitten vinden? Of andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb?
Ze eet niet heel goed dus laat makkelijk haar eten staan waardoor dit door anderen wordt op gegeten.

Iemand tips in de buurt van Leeuwarden?!

delerium

Re: Hoe vindt je een goed pension voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:00

Iemand in huis laten om voor haar te laten zorgen? Bijvooorbeeld buren/kennissen de sleutel geven?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:03

Hoever wil je rijden? Wij gaan vanuit buitenpost altijd naar eelde. Daar gaan mijn katten en de hond van mijn zus altijd heen.
De katten kunnen in buitenhokken met een groot stuk voor de schuilen maar ze kunnen ook naar binnen. Dan heb je ze met meerdere katten maar in de buitenhokken niet. Daar kan ze zich terugtrekken maar ook eventueel contact maken met de rest. De binnenhokken heb ik niet gekeken omdat ik gekozen had voor buiten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:11

Na 2 slechtere ervaringen zou ik toch echt niet nog voor een 3e keer een pension gaan proberen. Kennelijk is je kat er erg ongelukkig bij.
Zoek iemand die thuis je kat wil komen voeren en aandacht wil komen geven, doet poes het vast veel beter bij.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:19

T liefst heb ik inderdaad iemand in ons huis, maar momenteel is er niemand die ik daarvoor zou kunnen vragen helaas.. En 1,5 week alleen thuis met alleen af en toe iemand die langs komt om eten te geven wil ik haar niet aan doen. Ze moet wel wat aandacht krijgen vind ik.

Wendel, eelde vind ik wel wat ver, ik zou zeggen max een half uur met de auto.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:50

Misschien kan je een vriendin/nichtje/buurmeisje of iets dergelijks vragen om 1,5 week in jullie huis te komen 'wonen'?
Veel vinden dat erg leuk, een soort van 'eigen huis'!
Maar dat moet natuurlijk wel iemand zijn die je écht vertrouwt.....

Een pension zou ik na deze ervaringen ook niet meer doen... :n

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:22

ik zou het na een paar vervelende ervaringen ook niet opnieuw proberen. dan zou ik nog eerder kiezen voor iemand die alleen komt voeren. katten vinden dat meestal wel prima hoor. zijn vaak de baasjes die het erg vinden. maar het lijkt me minder stressvol dan in een pension.
geen dierenverzorg-service in de buurt? hier rijd er een honden uitlaatservice rond die ook voor katten/konijnen/vogels zorgt bij vakanties.

en voor een goed pension ben je eigenlijk al te laat met zoeken. een echt goed pension zit vaak maanden (soms een jaar) van te voren al vol geboekt. heb jaren in een dierenpension gewerkt en die verkocht in december al dagelijks nee als mensen wilden boekken voor volgend jaar zomer vakantie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:19

als je begin augustus weg gaat kan je het wel vergeten nog een goed pension te vinden vrees ik. Eind augustus moet wel lukken maar de eerste 2 weken is het topdrukte en de meeste pensions hebben al maanden geen plaats meer zeker de betere dan doorsnee genomen pension niet.

Zelf zou ik niet moeilijk doen. Liever 1.5 week alleen thuis met weinig aandacht maar bekend en rustig terrein dan dat ze 1.5 week in stress moet leven in een omgeving waar ze totaal niet op haar plaats is. Misschien is een aantal activiteiten spelletjes een mogelijkheid? Dat ze de ene dag iets krijgt en de andere dag iets enz. waar haar brokjes of ander lekkers waar ze dol op is in verstopt zit en ze moeite moet doen om het eruit te krijgen?'

Misschien kan je wel iemand vinden die het heerlijk vind 's avonds alleen bij jou in huis tv te kijken samen met de kat ofzo? Hoewel ik wel op zou passen met wie want er zijn zeer veel katten die weg lopen juist in de vakantie omdat ze ergens anders op zoek gaan naar aandacht of omdat ze ontsnappen e.d. dus wel zeer voorzichtig zijn.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:48

Iemand die 1,5 week lang een half uurtje per dag langs wil komen terwijl de poes in eigen veilige en bekende omgeving verblijft lijkt mij een prettiger idee dan de poes naar een pension waar ze meer aandacht krijgt maar het vreselijk vindt (en veel afvalt)

Bij ons komt 's ochtends een buurmeisje voor de katten en einde middag/begin avond komt mn schoonmoeder langs. Mn katten hebben dan 2x iemand even over de vloer en ze hebben eten... voelt voor mij vele malen beter dan een pension :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:35

terwijl mijn kat weg zou kwijnen thuis en het geweldig zou vinden in het pension bij gebrek aan mensen thuis. Iedere kat is anders dus ;)