[BB-ITP] Elmo los door huis rennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

[BB-ITP] Elmo los door huis rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:18

Het was iets te koud om buiten in het rennetje te rennen, dus dan maar ik huis!

1. Okeejj, dus boven op dit krukje woon ik? <3
Afbeelding
2. Snuf snuf, wat ruik ik nu?
Afbeelding
3. En wie ben jij? :+
Afbeelding
4. Lekker lui in het zonnetje :z
Afbeelding
5. Knap mannetje :o
Afbeelding
6. Weet terug in de kooi, lekker witlof eten...
Afbeelding

Reactie zou leuk zijn!

Caira

Re: [BB-ITP] Elmo los door huis rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:48

Prachtige beestjes hoor! Maar heeft die eerste nu echt zulke lange nagels? Of zie ik dat niet goed?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:49

Caira schreef:
Prachtige beestjes hoor! Maar heeft die eerste nu echt zulke lange nagels? Of zie ik dat niet goed?

Het is maar 1 cavia toch, of ben ik nou gek? :D

Leuke caaf ts :) die luie foto is lieeef <3

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:22

Erg leuk dat je hem door het huis laat loslopen, zo krijgt hij genoeg bweging ;) Ook erg mooie foto's :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:23

Zijn nagels zijn echt te lang. Als je niet weet hoe je ze moet knippen kan je dat bij een dierenarts laten doen! de meeste doen het gratis.
Leuk dat je cavia los mag lopen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:24

zo gaaf he! vind cavia's echt geweldig leuk :D

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:52

Mooi caafje! heb je geen problemen dat je hem alleen houdt? (ben ook verbaast dat "bokt" er nog geen aanval over gedaan heeft :+ )

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:29

Bedankt voor de leuke reacties!

@ Caira, het is maar 1 cavia, en ik weet dat hij lange nagels heeft, maar hij vindt het echt verschrikkelijk als ik ze knip, dus ik conteroleer ze bijna elke dag dat ze niet zijn vel ofzo ingroeien, want ik knip ze dus wel optijd..

@ Woest, op veel sites staat dat je cavias niet alleen mag houden, maar de dierenarts zegt dat dit wel kan, zolang je hem elke dag maar aandacht geeft. En verder is het een mannetje, dus als je er een mannetje bij zet wordt het ruzie (hij heeft namelijk alleen zusjes, met broertjes kan je ze wel samen houden), en met een vrouwtje krijg je steeds baby cavias, castreren zou kunnen, maar dat is een beetje prijzig en er is bij zo'n klein beestje een best grote kans dat het misgaat.

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:48

Dat je cavia het niet leuk vindt is geen reden om ze niet te knippen ;)
Je meot mijn caafje is horen als zn nagels geknipt worden, hij piept alsof hij vermoord wordt.
Vaak is dit gewoon aanstelleritis, je moet er niet teveel op letten.

Dus ik zou zeggen, knip ze gewoon en laat je caafje maar ff krijsen krijgtie niks van!

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:00

Wat een leuke cavia met een leuke naam :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:10

Nienke15 schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

@ Caira, het is maar 1 cavia, en ik weet dat hij lange nagels heeft, maar hij vindt het echt verschrikkelijk als ik ze knip, dus ik conteroleer ze bijna elke dag dat ze niet zijn vel ofzo ingroeien, want ik knip ze dus wel optijd..

@ Woest, op veel sites staat dat je cavias niet alleen mag houden, maar de dierenarts zegt dat dit wel kan, zolang je hem elke dag maar aandacht geeft. En verder is het een mannetje, dus als je er een mannetje bij zet wordt het ruzie (hij heeft namelijk alleen zusjes, met broertjes kan je ze wel samen houden), en met een vrouwtje krijg je steeds baby cavias, castreren zou kunnen, maar dat is een beetje prijzig en er is bij zo'n klein beestje een best grote kans dat het misgaat.

Sorry wil niet vervelend doen hoor, maar dit is klinkklare onzin, het is inderdaad een fabel. Iedereen denkt dat het niet kan, maar op het algemene caviaforum zie ik verschillende beren-koppels voorbij komen. Sommige zijn broertjes inderdaad, maar je hebt er ook een hoop bij die zetten er een wat jonger beertje bij zetten (niet dezelfde leeftijd, dit word vechten). Tenminste zo heb ik het vernomen. Ik had hiervoor ook een cavia alleen... vanaf begin af aan... op een moment kwam er een cavia bij, maar dit ging niet... ze kon door redenen niet samen zijn... Nou heeft mijn cavia goed leven gehad, veel aandacht van het gezin, lekker eten enz. luisterde naar haar naam... maar geen cavia vriendinnetje, en daar heb ik nu zo'n spijt van als ik mijn cavia''s die ik nu heb samen zie spelen. Dan voel ik me schuldig... maar ze heeft verders een goed leven gehad. En ik zie hoe mijn cavia's die ik nu heb het naar hun zin hebben, ze zijn wel minder aanhankelijk aan mij, dat merk ik wel, maar ze hebben ook elkaar.... Wil geen zeur zijn hoor... maar moest even reageren..

Verder vind ik het echt een mooie schattige caaf :D (hoe oud is hij, of heb ik daar overheen gelezen?)
Oja, mijn caafjes vinden nagels knippen ook niet leuk hoor, haha hij is niet de enigste :D
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 15-06-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:10

Dat mannetjes ruzie krijgen is een fabeltje, ik heb tot nu 2 paartjes met caafjes gehad, en allebei mannetjes.
Anders zou je er ook nog een gesteriliseerd vrouwtje bij zetten.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:12

liekec schreef:
Dat mannetjes ruzie krijgen is een fabeltje, ik heb tot nu 2 paartjes met caafjes gehad, en allebei mannetjes.
Anders zou je er ook nog een gesteriliseerd vrouwtje bij zetten.

Dat kan niet, want het mannetje heeft nog steeds mannelijke hormonen waardoor hij steeds het vrouwtje probeert te dekken. Lijkt me niet echt fijn voor het zeugje..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:14

O oke ja daar heb ik geen ervaring mee maar dat zeggen ze volgens mij altijd... weet het zelf ook niet..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:15

liekec schreef:
O oke ja daar heb ik geen ervaring mee maar dat zeggen ze volgens mij altijd... weet het zelf ook niet..

Het kan inderdaad wel dat je je beertje castreerd en een zeugje erbij zet :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:29

@TS als jou caaf zo gelukkig is waarom niet.... ;) Mijn caaf is 5 en zit nu sinds een half jaartje alleen (haar vriendinnetje is overleden) Heb toen ook besloten er geen bij te doen omdat ik geen caafs meer wil (deze 2 had ik overgenomen van iemand die er niet meer oor kon zorgen) Nu zit men caaf bij mooi weer bij 1 van men konijnen in en dat vinden ze prima ;)
Laatst bijgewerkt door Nathas op 15-06-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:35

Ik zou als ik jou was een andere DA zoeken. Wat hij je allemaal vertelt is gewoon bullshit. Misschien kan je zelf wat meer info over cavia's op internet zoeken? Hij ziet er in ieder geval erg leuk uit!

Ik heb trouwens eerst twee beren bij elkaar gehad, geen enkel probleem. Toen de ene overleed heb ik de andere laten castreren en die is nu happydepeppy met twee vriendinnen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:37

Wij krijgen in de opvang zoveel berenkoppels binnen, gaat allemaal prima zolang ze niet bij zeugjes in de buurt komen.

Zelf heb ik thuis ook een berenkoppel, de ene is een jaar en de andere is 6 maanden. Geen broertjes of bloedverwanten. Enige wat ze gemeen hebben is dat ze allebei zwaar verwaarloosd in de opvang kwamen en ik ze dus onder mijn hoede genomen heb.

Op dit moment zitten er bij ons in de opvang drie mannetjes samen. Een sheltie van 2 en twee rex broertjes van 6 mnd. Gaat allemaal prima samen, zolang ze niet bij de zeugjes zitten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:21

Wat een leuke cavia! :) Is het nou een sheltie, of lijkt dat alleen zo?

Beertjes kunnen zoals gezegd, goed gekoppeld worden aan een ander beertje :j Volwassen beren koppelen is soms een probleem, maar met een jong beertje gaat het altijd goed.

Verder zou ik de nageltjes eens een keertje flink kort knippen. Ik kan het niet echt goed zien, maar volgens mij liggen z'n nagels opzij? Dat voelt ongeveer hetzelfde als schoenen die niet passen, alleen liggen bij hem dan ook z'n tenen nog eens krom.

Wat doet hij met nagels knippen? Omdat je zegt dat hij het niet fijn vind? Heeft hij geen zere voetjes? (Bumblefoot bijvoorbeeld?)

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:42

Beertjes kunnen dus wel bij elkaar? Toen hij bijna 1 was hebben we wel gekeken op marksplaats, naar zeugjes, ook wat mailtjes gestuurd enzo, maar nooit antwoord op gekregen, en daarna zijn we het een beetje vergeten, verder is hij nu al bijna 5, en hij komt uit een heel zwakke familie, zijn ouders zijn niet ouder dan 2/3 geworden en zijn zusjes/broertjes hadden allemaal groeiproblemen of waren blind, hij is de enige gezonde uit het nest (heb ik goed uitgekozen dus :p), maar toen we naar een vriendinnetje voor hem aan het kijken waren waren we nog niet bij de dierenarts geweest, dat was pas toen hij bijna 3 was en schurft had. Op dit moment heeft hij een ontsteking aan zijn buikje (ook op de fotos), en krijgt antibiotica, maar het is de vraag of dat aanslaat (gisteren eerste prikje gehad, maandag krijgt hij weer een prikje). De dierenarts wist niet zeker of het een ontsteking was, het zou ook een tumor kunnen zijn. Een maatje lijkt me op dit moment niet handig (en van mijn ouders mag het ook niet).

@ Daphne_, om zijn nagels te knippen gebruik ik het nagelknipschaartje van onze katten, we hebben 2 verschillende, maar hij heeft donkere nagels en je ziet de adertjes dus niet en die lopen bij hem best lang door, want als je de nageltjes op een normale lengte kipt gaan ze bloeden, en dit lijkt mij niet de bedoeling.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:51

Steeds een klein stukje afknippen, de adertjes trekken dan steeds wat terug. :) Echt een kwestie van bijhouden.. ik knip bij mijn caafjes elke week een stukje af en ze hebben nu mooie korte nageltjes.

Afbeelding
(op dit plaatje staat elke dag, ik doe het persoonlijk dus wekelijks)
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 16-06-12 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:52

@ Daphne_, hij is geen sheltie, maar een kruising van van alles, zijn vader is wel langharig (lichtbruin/beige), en zijn moeder kortharig (wit met oranjebruin), verder weet ik niet, hij lijkt ook niet echt op ze, alleen heeft hij een grote oranjeachtige vlek aan de zijkant in de kleur van zijn moeder..