Cavia heeft zwelling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

Cavia heeft zwelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:07

Beetje onduidelijke titel, maar het komt er wel op neer, mijn cavia heeft een soort bult onderaan zijn buik, uit zijn tepeltje komt soms ook een beetje bloed, dit heeft hij al een tijdje, eerst wouden we het even aankijken, want misschien ging het zo wel weer over, en het werd toen ook wel minder, maar nu heeft hij het dus weer, weet iemand misschien wat dit kan zijn of heeft iemand zelf zoiets meegemaakt bij een cavia? Verder heb ik al een afspraak gemaakt bij de dierenarts, maar ik zou gewoon graag willen weten wat het nou zou kunnen zijn, zelf denk ik aan een abces, want de foto's op google lijken wel wat op wat mijn cavia heeft. (Maar de meesten op google zijn veel erger dan wat die van mij heeft). Misschien ook nog handig om te weten, hij gedraagd zich niet zien, aan zijn gedrag merk je dus niets.

Nienke15

Re: Cavia heeft zwelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:40

niemand?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:36

Dit zou van alles kunnen zijn: een abces, vochtbult, tumor ..
Het is zo moeilijk te oordelen. Ik herken het zelf niet, vanwege het bloed. Ik heb dit nog nooit gehad bij mijn cavia's.

Goed dat je een afspraak bij de dierenarts hebt gemaakt, wanneer ga je er heen?

Hou je me op de hoogte? :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:44

abces kan ook zie je regelmatig melk kliertumoren bij cavia s (ook bij mannelijke) die deze symptomen geven, je kunt deze weg laten halen.
ben benieuwd wat de dierenarts zegt laat je nog iets weten

Nienke15

Re: Cavia heeft zwelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:47

Gisteren naar de dierenarts geweest, maar die weet ook niet precies wat het is, maar het is wel iets met de melkklieren, de dierenarts heeft er een gaatje in geprikt, maar er kwam geen pus uit, alleen bloed, dus dit gaf ook geen duidelijkheid, alleen een zwaar beledigde cavia :p, gelukkig is hij heel vriendelijk, rustig en bijt hij niet, zodat de da het goed kon onderzoeken, hij heeft een antibioticaprikje gehad en die krijgt hij maarndag en woensdag weer, ik hoop dat dat aanslaat en dat het gewoon een ontstekingkje is en geen tumor.