sinds zondag zitten mijn 2 koppels (x2 een ex-ram + voedster) bij elkaar in een grote ren van 9m2. De eerste dag + nacht was het allemaal wat wennen, dus werd er wat gejaagd en vlogen er wat plukjes haren door de lucht, maar verder niks bijzonders.
Echter; nu jaagd voedster Trudy constant achter de 2 dwergjes van het andere koppel aan. Het ex-dwerg-rammetje heeft nu ook korstjes op z'n kont zitten, en beide dwergjes (dus zowel de ex-ram als de voedster) tonen bang te zijn voor Trudy.
Het jagen is begonnen nadat het hok wat in de ren staat, ook open is gegaan. Trudy begon dominant te worden wanneer de dwergjes ook het hok wouden verkennen, en joeg ze er net zo hard weer uit. Na het een half dagje + nacht aan te hebben gekeken, heb ik besloten het hok weer dicht te doen, en ze enkel in de ren te laten. Zo kon er over het hok iig geen machtstrijd meer worden geleverd. Opzich heeft dat wat rust gebracht, maar nog steeds, als beide dwergjes te dicht bij Trudy komen, is het trammelant.
Vooral het ex-dwerg-rammetje raakt er nogal van onder de indruk, en kruipt dan het liefst zo ver mogelijk in een hoekje. Ook heeft hij korsten achter op z'n ruggetje zitten.
Situatie;
- 4 konijnen, 2 koppels van ex-ram + voedster
- Voedster Trudy jaagd en pakt de 2 dwergjes wanneer deze te dicht bij haar in de buurt komen
- Voedster Trudy kan wel nog steeds heel goed met haar eigen rammetje, welke om zijn beurt ook weer heel kan met de 2 dwergjes.
Hoelang kan ik dit aanzien? Is het een kwestie van tijd?
Alvast heel erg bedankt

Trudy lag languit onder 't bruggetje, en toen ik net terugkwam lag Renzo bij het dwerg-voedstertje, jip was binkies aan het maken en Trudy lag compleet in coma