Kittens introduceren aan kater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blackpromise

Kittens introduceren aan kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 16:09

Ik wil graag weten hoe ik kittens wil introduceren bij een kater.

Een half jaar geleden is de moeder van de kater overleden en hierdoor bleef de kater alleen over.
De laatste tijd merkte we dat hij zich steeds eenzamer ging voelen.
Dus hebben we besloten om er 2 jonge katten bij te zetten.
We hebben plek zat dus daar ligt het niet aan en toen de kater nog jong was waren ze ook met z'n 4e.

Kan iemand mij tips geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.

dierenfan

Re: Kittens introduceren aan kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:23

gewoon normaal doen dan doe je moeilijk genoeg ;)

kittens nooit weghalen bij moeder voor 10 á 12 (liefst nog 12 weken) weken leeftijd. Echt niet doen, geef ze een goede basis mee met de hoop dat ze 20 jaar worden kunnen die eerste 12 weken er echt wel vanaf ;) je gaat daar zoveel gemak van hebben zeer waarschijnlijk als ze tenminste in fatsoenlijke omgeving opgroeien (anders gewoon verder zoeken).

Verder de kittens haal je waarschijnlijk in een vervoersmand. Zet deze met zicht op de kattenbak neer in huis. Kattenbak (navragen wat ze gewend zijn) zonder kap erop zodat hij heel makkelijk te vinden is. Zijn ze een kap gewend op de bak dan kan je vrij vlot de kap er weer op zetten en als dat een paar dagen goed gaat het deurtje erin.

Laat ze gerust 1 uur zo zitten. Kunnen ze wat rustig worden, de omgeving zien rond de kattenbak en de kattenbak en de kater kan rustig kennis maken als hij wil zonder dat er wat gebeurd.

Na het uur proberen de kittens in 1 á 2 ruimten te houden in huis. Lukt dat niet dan voor de zekerheid even ergens een extra bak zetten misschien die je later langzaam dichterbij de andere zet totdat het weer 1 bak is als je dat wil.

Na het uur vast zitten dus los laten (deurtje uit het hokje doen) en lekker laten doen. Laat ze het onderling maar uitzoeken. Als er bloed vloeit dan ingrijpen (gebeurd zelden hoor) en anders niet ertussen komen. Een strijd is sneller gestreden als hij gewoon doorgezet kan worden als hij steeds onderbroken wordt en er is een strijd dan zal deze steeds heftiger zijn.

Let ook op het feit dat ze goed bij eten en drink bakken kunnen en bij de kattenbak. Er zijn katten die heel stiekum gaan liggen in de buurt van eten/drink bakken of kattenbak zodat de rest er niet in kan. Echter meestal valt het allemaal wel mee.

Succes!!