Hallo allemaal,
We hebben thuis 2 katten. 1 van 11 en 1 van 2 jaar oud. Toen de 2 jarige als kitten binnen kwam, ging al gelijk vrijwel goed met de andere kat.
Maar nu komt er binnenkort weer een kitten. En ben bang dat de jongste kat hem absoluut niet in zijn buurt wil hebben. Meneer denkt nog steeds dat hij kater is. Terwijl hij met 9 maand zijn ballen al is kwijtgeraakt. Is de baas hier op straat. Geen kat durft tegen hem in te gaan. Hij is arrogant en verwaand, tot zover je dat bij een kat kan noemen. Als hem iets niet aanstaat laat hij dat gelijk merken.
Daarbij speelt hij nog als een kitten. Dus volop in de aanval op je arm. En dan vooral niet loslaten. En we verdenken hem ervan dat hij gewoon een lichte kronkel in zijn kop heeft net als zijn baasje ( ik dus).
Maar wou me nu alvast wel goed voorbereiden, voor als de kitten straks komt. Want dan moet meneer zijn aandacht verdelen. De oude kat heb ik geen last van. Die leeft zo'n beetje de hele dag buiten. En slaapt binnen op een plank in de aanbouw. De rooie (de jongste dus) die leeft 's winters en 's avonds vaak binnen.
Dus hoe ik dit het beste aanpakken. Zonder zelf gewond te raken.
(maakte mij er spontaan zorgen over na dat ik een filmpje heb gezien hoe een rode kater helemaal gek werd in zijn kop, toen hij een andere kat zag en vervolgens ook andere mensen aanviel)