Hondenvoer Magnusson HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Hondenvoer Magnusson HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:35

Hallo bokkers,

Mijn hond heeft last van een allergie.
Bij zijn oude baasje kreeg hij altijd Magnusson hondenvoer, hij had hier nooit last van zijn allergie mee

Bij mij heeft hij eigenlijk altijd al Smolke maar moet zeggen dat hij soms echt wel kan stinken.

In zijn paspoort staat ook iets over zijn darmen.. Daarom denk ik eraan om toch weer over te gaan op de brokken die hij bij zijn oude baasje kreeg.
Magnusson

Ik heb heel google afgezocht maar ik kan geen dealer in Nederland vinden.. :'(

Wie o Wie kan mij hieraan helpen?
Alles komt uit Duitsland of Belgie met of giga hoge prijzen voor de zak zelf of met giga prijzen voor het verzenden.

DUS HULP gezocht!!

Greets

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:42

Ik heb bij mijn katten ook eens smolke geprobeerd, maar de ontlasting is veel en stinkt en ze vinden het ook niet heel smakelijk. Ik voer nu Royal Canin, is duur maar kwalitatief echt beter. Had ik ook voor mijn honden, betere en minder ontlasting en mooiere honden. Bovendien voer je er minder van. Cavom is ook een aanrader voor honden.

Ik zou gewoon wat uitproberen denk ik.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:48

iefke

Re: Hondenvoer Magnusson HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:35

LZP -> BB

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 08:01

@Arabiansp, ik lees dat daar de verzendkosten 18,50 zijn. Vind dat wel erg veel voor een zak voer.

@Lante, Ja als ik niet aan Magnusson kan komen ga ik zeker ROyal Canin proberen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:21

Zet je hond maar eens een tijd op bijv. de Smuldier pens compleet, gewoon verkrijgbaar bij de meeste supermarkten (vriesvak). Grote kans dat de problemen zo over zijn.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 08:27

@Aslo, van smuldier wordt hij eigenlijk alleen maar ziek als eens een keer geprobeerd

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:57

Wat voor allergie en klachten heeft hij?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:18

Ik vind de prijs nog meevallen moet ik zeggen. Zelfs als je de verzendkosten erbij pakt. Wat ik aan ingredienten lees bestaat het voer vooral uit rundvlees en granen of omgekeerd. Kan zijn dat je hond alleen rundvlees goed verdraagt. Maar dan zijn er wel meer mogelijkheden dan dit voer. Alleen of je goedkoper uitbent betwijfel ik.

Het voer dat wij voeren kost 60 en 70 euro per 15 kilo ongeveer. Ietsje meer dus. :+ maar we hoeven er minder van te voeren en de honden zijn gezonder, dat scheelt ook weer in de portomonaie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:17

laat hij alleen scheten van smolke? Dat noem ik nu niet direct een allergie als dat het geval is (zo te lezen wel)

Wat je nog kan proberen is als je echt brok wil blijven voeren bijv. cavom, farmfood gaan voeren of happy dog, carocroc lam/rijst en gewoon eens kijken wat werkt.

Mocht je op vlees over willen gaan dan kan je natuurlijk ook beginnen met een andere kvv dan smuldier. Het beste is om met 6 weken lang pens compleet te voeren maar mijn hond kan ook niet tegen de runderpens die veel gebruikt wordt en dan kan je dus beter beginnen met een andere variant. Ook kan je beginnen met een eliminatie dieet dus 6 weken lang een complete kvv geven waar maar 1 diersoort in verwerkt zit.

Uit zweden zijn nog meerdere goede merken kijk bijv. eens op www.zooplus.nl die hebben ook al een aantal zweedse merken. http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:18

Wat staat er in zn boekje over zijn darmen? Das belangrijk om te weten denk ik, om passend voer te vinden.

Wijzelf voeren Cavom en ben daar erg tevreden over. Mooi gezonde honden, glanzende vachten en tanden lijken ook erg schoon te blijven.
HEt is erg prijzig voer, maar je voert er weinig van op een dag. Geen gekke dingen aan toegevoegd en ook geen stinkies meer tijdens het knuffelen :)

We hebben onze jonge hond ook Cavom gegeven van begin af aan en mengen het nu met de adultversie. Ideaal!