Ervaringen dagopvang hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Ervaringen dagopvang hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 10:27

Ik ben erg benieuwd of er bokkers zijn die ervaringen hebben met een dagopvang voor honden?
Ik heb het niet over een opvang waar een hond de hele dag in een kennel zit en een aantal keer per dag op een veldje mag,wel over een opvang waar de honden de gehele/halve dag samen zijn in een groep en lekker vrij rondlopen op afgezet terrein.

Hoe gaat het in zijn werk?Hoe lang en hoe vaak gaat jouw hond hierheen ? etc,wil er alles over horen. :D

Donja

Re: Ervaringen dagopvang hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:38

Wij bieden in ons pension ook dagopvang aan. Het ligt een beetje aan het weer of ze de hele dag op de velden zitten of dat ze ook in de binnenverblijven zitten. Regent het de hele dag, dan hebben ze de beschikking over een binnenkennel + overdekte buitenkennel. Hier zitten de dagopvangers niet alleen, maar minimaal met zijn 2-en en meestal met meer (vaste groepjes die ook op de velden zitten). Daarnaast gaan ze dan wel de speelvelden op, maar niet de hele tijd, omdat ze dan doornat worden.
Is het mooi weer, dan zitten ze eigenlijk de hele dag op de speelvelden. Zo veel mogelijk in vaste groepjes (nu zitten niet alle dagopvanghonden alle dagen, maar ze kennen elkaar allemaal).

We hebben er honden bij die 1 vaste dag in de week hebben, maar ook die 3 of 4 dagen in de week komen. Anderen hebben geen vaste dagen, maar komen gemiddeld 2 dagen in de week, wat die week de drukste werkdagen van de baasjes zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:21

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:59

Ziet er heerlijk uit! Gaat jouw hond wekelijks of alleen als jij bv een dagje weg gaat?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:39

Wekelijks is niet nodig want ik ben huisvrouw en veel thuis.
Hij gaat daar ongeveer 1 keer in de maand naar toe.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:55

ik werk in een asiel/pension/dagopvang. Bij ons zetten de eigenaars de honden bij aankomst in een buitenkennel. Wij geven ze water en laten ze even nog zitten en verzorgen de asiel/pension honden. Daarna gaan ze om de beurt, per tweetal of in groep(en) de weiden en/of pleinen op. Dagopvang en pension hebben dezelfde regels en entingen e.d. en kunnen dus eventueel gemengd worden (zeker pensionhonden die er langere tijd zitten) asielhonden altijd gescheiden van de rest.
Tussendoor mogen ze in de kennel uitrusten en ook dan zien ze vanalles. Mensen die langs lopen, even komen knuffelen of borstelen, andere honden die langs komen enz. het is nooit saai in de kennel. Als ze uitgerust zijn en de andere honden zijn ook weer geweest dan komt er weer een ronde van spelen en gek doen op de weiden. aan het einde van de middag/begin van de avond haalt de eigenaar ze weer uit hun kennel.

Mijn eigen honden draaien daar ook bij mij en zijn net als de vaste pension en dagopvang honden enorm blij dat ze weer zien waar we naartoe gaan. Ze gaan vol enthousiasme de kennel in want daar is van alles te zien en daarna lekker spelen en gek doen met elkaar als dat mogelijk is om daarna in de kennel weer lekker uit te rusten en te kijken naar alles wat er gebeurd. Aan het einde van de dag kan ik ze opvegen in elk geval want zijn ze doodmoe. Nu na jaren nog steeds.