) of andere dierlijke snack. Nu zijn er mensen die hun hond en kat ook op een vegetarisch dieet zetten. Niet alleen uit ethische overwegingen, maar ook omdat het gezonder schijnt te zijn. Uit een onderzoek van PETA bleek dat honden prima in staat zijn om plantaardige stoffen te verwerken. Bovendien bleek dat hoe langer een hond vegetarisch of veganistisch eet, hoe kleiner de kans op kanker, infecties of obesitas is. Daarbij komt ook nog eens dat parasieten als luizen, teken en vlooien zich minder snel nestelen in de vacht van het dier. Bron
Ik zou het zelf niet doen, omdat ik het voor mijn katten te omslachtig vind. Je moet er dan wel erg veel aan doen om ervoor te zorgen dat ze gezond blijven
Het spijsverteringsstelsel van katten is niet gebouwd om plantaardige vezels te verteren, bovendien hebben katten eiwitten nodig om hun energie uit te halen. Om er voor te zorgen dat ze zonder vlees toch alles binnen krijgen wat ze nodig hebben, moet ik ze wel heel veel vitamines en aminozuren bij gaan voren. Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk van de vega-brokjes van het merk Amí zie ik toch vooral dingen die ik probeer te vermijden. in kattenvoer. Bovendien is maïs een behoorlijke dikmaker en dat kan mijn kater niet gebruiken 
Citaat:maïsgluten, maïs, maïsolie, eiwithoudende rijst, erwten, erwtenvezels, brouwersgist, lijnzaat, eiwitextract van aardappelen, vitaminen en mineralen, taurine (0,15%), b-Carnitine, vitamine E en linolzuur (6,4%). 100% GGO vrij.
Mijn katten blijven als het aan mij ligt gewoon hun (biologische) vleesbrokjes eten, maar ik vind dit wel een interessante discussie.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening over vega-voer voor dieren die oorspronkelijk voornamelijk vlees eten. Onnatuurlijk? Of eigenlijk heel normaal?
. Dan moet je inderdaad maar een konijn nemen.