hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:43

bij ons hoef je geen hondenbelasting te betalen,maar je moet wel de poep van je hond opruimen.
anders krijg je een bekeuring als je 'betrapt' word op het niet opruimen van de poep.
of je hond nou groot of klein is, lijkt mij een kleine moeite om dat even te doen toch?
gewoon met zo'n poepschepje of een poepzakje.
zo kunnen volwassen of kinderen niet in zo'n fijne drol gaan staan en het ruikt ook gewoon een stuk minder als de poep gewoon opgeruimd word etc.

wij hebben aan de riem een zakje hangen met een rolletje poepzakjes erin.
als onze dobby gepoept heeft ruimen wij het altijd braaf op.

echter zijn er hier n de buurt zoveel mensen die het gewoon niet opruimen.
en niet alleen als ze 'alleen' zijn met hun hond en als ze denken dat niemand het ziet.
maar ze laten het ook gerust liggen als andere mensen het wel zien.

dan loop ik daar braaf met mijn gevulde poepzakje.
en zie ik een andere hond poepen, baasje kijkt en loopt gewoon verder zonder op te ruimen.

aan de ene kant kan ik me er enorm aan storen... ik bedoel het is een kleine moeite en je hoeft nu immers geen hondenbelasting te betalen.
aan de andere kant denk ik, laat maar gaan laat die mensen maar lekker een bekeuring krijgen (geloof dat die €60,- is)

wat vinden jullie ervan?

Caira

Re: hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:51

Ik laat mijn hond gewoon niet poepen op openbare plaatsen, maar ik moet wel belasting betalen...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:53

Katten hier in de buurt poepen ook overal, dat vind ik dan zo krom.. :+
Daar hoef je geen belasting voor te betalen en niet op te ruimen...

Mijn hondje poept op een plek waar eens in de zoveel weken een poepopzuigmachine voorbij komt :))

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:53

Ik moet ook belasting betalen maar ruim het netjes op, kleine moeite groot plezier :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:54

hier betaal je belasting en moet het opruimen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:57

ik vind het vooral erg krom...
als mijn hond zit te poepen en ik sta al klaar met mijn zakje (soms poept ze naast de hoop van een andere hond)
dat andere mensen met hun hond langs lopen, hond gaat poepen en gewoon verder lopen...
daar sta ik dan met mijn zakje stront...

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:58

Het is toch veel fijner als iedereen het op ruimt. Ik schaam me altijd als ik zie dat iemand het laat liggen. Denk altijd "Dadelijk denken ze dat het van mijn hond is". We leven met veel mensen en dieren op een klein stukje grond. Als we een beetje meer rekening met elkaar houden hoeven gemeenten straks niet met allerlei vervelende maatregelen te komen zoals het sluiten van bepaalde parken voor honden en zo.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:01

Ik ruim de poep van mijn hond altijd op. Kan me er ook echt aan ergeren als mensen dat niet doen. Wij wonen hier aan een meer, waar een hoop mensen zwemmen in de zomer.. niet fijn als je dan je handdoek in een hondendrol legt.

Had laatst ook dat ik met m'n slippertjes de hond uitliet en zijn poep aan het opruimen was, ik stapte achteruit en stapte zo in een drol van een andere hond.. Was ik niet heel blij mee :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:03

Bij onze hondenvereniging roepen ze altijd als ze zo iemand zien "U laat iets vallen mevrouw/meneer!". Ik ruim het altijd netjes op, wij hebben 3 redelijk grote honden. Maar kom, je wil er zelf toch ook niet in gaan staan? Dan ruim je het toch gewoon op?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:04

Hier betaal je ook belasting en moet je het opruimen :)

Ik doe dat ook trouw, want ik stel me altijd voor dat er kindertjes op hetzelfde grasveld spelen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het soms, middenin het bos en dan ook nog onder een struik ofzo, wel laat liggen. Al was het maar omdat je dan de eerste drie kwartier geen vuilnisbak tegenkomt.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:04

Ik loop op de bij ons aangegeven losloop gebieden en daar hoef je het niet op te ruimen. Ruim het dus ook niet op, betaal dan ook dik 90 euro aan hondenbelasting!!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:10

Hier zijn er de afgelopen jaren veeeeel regels bijgekomen, zoals poep opruimen en de plekken waar je je hond los mag laten zijn er veel te weinig van -O- Maar we mogen wel gewoon nog hondenbelasting betalen....
Onze hond doet het in de bosjes, en aangezien de gemeente daar weinig aan doet zijn die helemaal volgegroeid, en in de zomer dus ook met brandnetels en berenklauwen. No way dat ik daar dus tussen ga kruipen om het op te ruimen, terwijl daar niemand komt. Als ze het op een grasveld oid. doet ruim ik het op :j

Maar hier zijn er zelfs aso's die hun hond gewoon op de stoep of straat laten poepen en het dan ook niet opruimen. 8)7

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:16

Wij ruimen het nooit op, maar onze honden poepen dan ook alleen in het bos, waar niemand er last van heeft. Hier is ook geen opruimplicht.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:18

mieske schreef:

Mijn hondje poept op een plek waar eens in de zoveel weken een poepopzuigmachine voorbij komt :))

Maar katten poepen doorgaans niet midden op een grasveld of op die stoep, die begraven het tussen de bosjes waar niemand loopt;)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:18

Ik denk niet dat er hier in België zoiets bestaat als die hondenbelasting.

In een bos durven wij hun uitwerpselen als wel eens laten liggen, als het echt onder een struik ligt waar er geen mens een voet zet.
Maar anders ruimen wij dat ook altijd mooi op. Ook op het strand, en daar worden wij soms gek bekeken, " eeuhm, ruimen jullie die poep nu op?" Ja natuurlijk...

Het is inderdaad maar een hele kleine moeite om snel eventjes een zakje te pakken en die poep op te ruimen. Snel gedaan en niemand heeft er achteraf nog last van.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:22

Wij betalen hondenbelasting en hebben hele mooie gebieden waar je je hond uit kan laten. Er zijn 3 opties: De ene is dat het op een veld helemaal verboden is voor de hond, de andere is dat je hond er wel mag lopen maar dan moet hij of aan de lijn of strak onder appel staan en je hebt daar ook opruimplicht (dan staan er ook heel netjes poep afvalbakken met een dispenser met zakjes erbij) en het mooiste is het losloopgebied, want daar geld ook geen opruimplicht.

Ik heb zelf altijd 2 zakjes bij me, want in sommige gevallen loop je over een paadje en dan mag je hond links van het paadje wel komen en rechts is het verboden. Of je loopt langs allemaal veldjes en dan mag ze op het eerste veldje niet lopen op veld 2 en 3 wel en op veld 4 weer niet. Super krom, hoe kan je nou om de 10 meter van losloopgebied naar verboden terrein gaan. Mijn hond begrijpt dat niet en vooral ook niet omdat andere mensen daar ook met de hond lopen. Dus poept ze dan op zo'n "verboden" veld, of op een "opruimplicht" veld, of bijv. als we op het strand zijn, dan ruim ik het op. En ik vind het ook irritant als ze in het bos midden op het pad poept, dus dan ruim ik het ook op.

Ik moet wel heeeel eerlijk zeggen dat ik het wel een keer heb laten liggen, omdat ik toen eerst tussen 20 drollen door moest manoeuvreren om bij de drol van mijn hond te komen. Echt heel slecht, ik weet het, maar er ligt dan al zoveel... En ik weet het, als iedereen zo denkt komt het nooit goed. Maar 9 van de 10 keer ruim ik het dus netjes op en gelukkig komt de gemeente ook om de zoveel tijd met zo'n zuiger de velden leeg zuigen. Kinderen spelen hier ook niet op die velden, die gaan liever naar de speeltuintjes of naar het park.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:30

Tequilaatje schreef:
mieske schreef:

Maar katten poepen doorgaans niet midden op een grasveld of op die stoep, die begraven het tussen de bosjes waar niemand loopt;)

Of bij mensen in de tuin, waar de kinderen spelen :Y)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:31

Ik laat mijn honden bijna altijd buiten het dorp uit, waar niemand er last van heeft.
Als ze heel nodig moeten en ze doen het bijvoorbeeld op een stoep (1x voorgekomen) dan fiets ik er later heen en ruim het dan op.
Er staan hier nergens prullenbakken, in het hele dorp niet, omdat die toch vernield worden. Dus daar kun je het niet ingooien en met aan elke hand een hond zou ik niet weten waar ik dan eventueel een poepschepje of een zak vol met poep moet laten.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:33

Hier betaal je wel hondenbelasting.. uiteraad ( :\ ) maar geldt er gelukkig geen opruimplicht.
Dus nee ik ruim het niet op, nog nooit gedaan ook.
Maarr... de mijne schijt dus ook niet op straat/stoep/in tuinen/in speeltuinen maar alleen in de bermen en op andere stukken gras waar geen kinderen spelen of mensen lopen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:34

Bij ons word het gewoon op de straat geflikkerd..
Dat heeft zin, poep opruimen in zo'n rood zakje... En vervolgens gewoon op straat smijten. :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:36

nee dat heeft ook niet veel nut nee.
opruimen en dan het zakje op straat laten liggen.
dan kun je het beter niet opruimen, dat verteerd/vergaat nog eerder dan met zo'n zakje.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:36

Mijn hond gaat over het algemeen netjes op de honden uitlaatplek, dus dan hoef ik het niet op te ruimen.
Voor de enkele keer dat ze toch ergens anders in het park gaat zitten heb ik zakjes mee. In het buitengebied laat ik het overigens wel liggen.

Vind het zelf ontzettend vervelend als ik lekker met de hond op het gras aan het spelen ben en dan in een dikke drol ga staan :+
Laatst bijgewerkt door amy_leftover op 07-06-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:45

Bij ons betalen we belasting en tegenwoordig moeten we het opruimen. Vroeger hoefde dat niet als de hond in de bosjes poepte en dus hebben we onze hond 10 jaar geleden geleerd om de bosjes in te duiken en dat doet 'ie braaf. Nu, sinds een jaar of 4 moeten we dus ineens wel opruimen. Tja, het is heel vervelend, maar ik ga dus niet achter onze hond aan de bosjes in tussen alle andere honden drollen door, om het op te ruimen. Hij is nu 10, als hij er tzt niet meer is en we een nieuw hondje hebben dan is het een ander verhaal, maar met deze hond niet. Want ach, zolang je niet de bosjes induikt heb je van onze hondenpoep geen last ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:55

Tequilaatje schreef:

De katten in onze buurt wel...

Hier recht tegenover zit een kinderdagverblijf. Met een grasveldje voor de deur en een stoep.
Ik zie er 4x per dag verschillende katten komen op te poepen. Midden op de stoep, het grasveld of in de zandbak waar die kleintjes 's middags weer in spelen.

Tijdje terug zag ik dat één van de medewerksters op de stoep op een versgelegde kattendrol ging staan (ik had gezien dat de kat 'm daar deed).

Komt ze 10 minuten later weer naar buiten met een briefje met enorme letters erop...
Ik zal de exacte omschrijving jullie besparen... Maar het kwam erop neer dat nare hondeneigenaren de poep niet bij hun voor de deur moeten laten liggen....

Terwijl juist de hondeneigenaren daar wél netjes de poep opruimen, als het een keertje gebeurd dat de hond 't hondenveldje niet haalt (want dat is 100 meter verder).
De katten waren in dit geval de boosdoeners, maar de honden krijgen er de schuld van.

Wij moeten hier overigens flink wat hondenbelasting betalen.
Sinds 1 januari dit jaar is dat "weer" ingevoerd.

Krijgen er niets voor terug.
Het hondenlosloop gebied hier, ligt aan een ontzettend drukke doorgaande weg (slimme ambtenaar die dat bedacht heeft). Zonder echte afscheiding tussen de weg en het veldje. Dus je hond kan zó de weg op rennen...

Er zijn geen hondenzakjes of prullenbakken om poep te deponeren. En er geldt een opruimplicht.

Best wel vervelend dus, als je de poep van 3 honden bij je moet dragen tot je het thuis pas weg kunt gooien.
Maar ik doe het wel braaf.

In mijn vorige woonplaats was er ook hondenbelasting. Maar daar was een speciaal poepveldje dat de gemeente met zo'n machine regelmatig kwam schoonmaken. Mooie, veilige losloopgebieden... Echt super!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:56

Ik heb nog nooit drollen van mijn hond opgeraapt.
Hij loopt altijd los, en het is een buitengebied hier.
Ik zou de drollen niet eens kunnen terug vinden, als ik ze zou willen oprapen.