nog even en ik ben er klaar mee!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempje41

nog even en ik ben er klaar mee!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 23:02

hooi ,

ik heb twee konijnen baily (gecastreerden 1 jaar) en mokka (1 jaar)ze zijn heel lief.
ze kunnen door het kattenluikje in het begin was dit geen probleem en kwamen ze binnen en kwamen bij je zitten.
nu is het probleem dat ze alleen maar naar binnen komen en dan binnen plassen en poepen het word echt een banketstaaf zooi in de keuken en nu als we de kamer deur nie dicht doen plassen ze op het parket!!
en dan nu wat kan ik er aan doen we doen nu altijd het katten luikje dicht maar dit is niet handig want dan kan de poes niet meer naar binnen of buiten.

ik dacht zelf als op lossing om een hekje om het gras/ het terras te bouwen (we hebben zecht maar een terras van steen en dan daar achter en naast een groot gras veld )

maar ik vroeg mij af wie heeft er nog een andere op lossing??

want echt we worden helemaal gek!!

zonnebloem18

Re: nog even en ik ben er klaar mee!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:12

Ik denk dat je dan inderdaad het beste een ren kan maken voor je konijnen en dan misschien een vast moment van de dag ze wel even binnenlaten als je ze in de gaten kan houden.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 23:19

ze lopen zech maar nu los doir de tuin heen dus kunnen ze doir het luikje naar binnen :/
een "gewone" ren kan helaas niet omdat ze aich er echt binnen 2 min weer uit graven

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:22

een ander kattenluikje? met sensor die de kat draagt en dus alleen open gaat als je kat ervoor staat?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:22

Sorry maar ik moet het even vertellen: zeGGen is met een g. Dus zeG ipv zeCH

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:28

Batlow schreef:

er zitten wel meer spelfouten in de berichten van de TS. je bericht voegt dus niets toe.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 23:28

ohh sorry ik had het niet gezien ik ben dyslectisch dus zie ik dat soort dingen snel over het hoofd...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:31

Je kunt een ren maken met pinnen in de grond van ca. 10-20 cm . Kunnen ze er niet uit :) Of, maar dat is wat meer werk (maar dan heb je ook wat): 10 cm uitgraven, gaas leggen, en vervolgens weer dichtgooien. Komen ze sowieso niet doorheen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:50

Of een ren maken met rondom gaas,ook op de bodem dus, die je dan ook kunt verplaatsen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:07

benangelique schreef:
Batlow schreef:

er zitten wel meer spelfouten in de berichten van de TS. je bericht voegt dus niets toe.

Maar ik vond dit echt de ergste ;) het voegt zeker iets toe.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:11

Je kunt ook een hekje aan de buitenkant van het poezenluikje zetten, een laag hekje waar je poes zo over springt, maar je konijnen niet? Hekje dus niet tegen het luikje, maar een boogje voor het luik.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:18

Konijnen zijn toch zindelijk?
Waarom niet binnen een kleine kooi neerzetten waar ze hun behoeften in kunnen doen. En anders buiten iets maken met een hok.

Zo moeilijk is dat toch niet te verzinnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:35

Een ren maken is niet zo moeilijk, grond 30 uitgraven gaas over de bodem en dan gaas langs de zijkanten zand weer terug (en in de tussentijd heb je spierballen gekweekt) ren opbouwen gaas erom heen nachthok eraan vast knopen en klaar is kees.. Beetje energie eraan spenderen.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 20:04

Cowgirl schreef:
Waarom niet binnen een kleine kooi neerzetten waar ze hun behoeften in kunnen doen. En anders buiten iets maken met een hok.

dit proberen we echt al sinds we ze hebben maar ze hebben het niet helemaal door :'(

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 20:06

troi schreef:
Een ren maken is niet zo moeilijk, grond 30 uitgraven gaas over de bodem en dan gaas langs de zijkanten zand weer terug (en in de tussentijd heb je spierballen gekweekt) ren opbouwen gaas erom heen nachthok eraan vast knopen en klaar is kees.. Beetje energie eraan spenderen.

een ren hebben we geprobeert dus met een stuk uitgraven maar ze worden helemaal gek en gaan ruzie maken omdat ze vinden dat ze teweinig ruimten hebben echt raar...
als ze gewoon los lopen zijn het echt jut&jul :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:27

Zet een laag bakje neer met stro of mot ofzo, ruim de keutels op en leg dat allemaal in dat bakje.. Wie weet snappen ze snel dat dat hun wc is?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:50

Cowgirl schreef:

Niet ale konijnen zijn zindelijk te maken. Heb hier ook een stel dat alles alle keren lekker laat lopen, terwijl het andere stel super zindelijk is

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:41

Cowgirl schreef:

Ze zijn toch ook netjes zindelijk? TS zegt dat ze alles in huis doen. Verwacht dus dat ze niets buiten doen. Wel niet de zindelijkheid die je hoopt maar ze zijn zindelijk ;)

Mijn nijnen zijn ook zindelijk. De ren houden ze keurig schoon maar het hok is elke ochtend weer een bende. Ze doen hun behoefte ook eigenlijk alleen avond/nacht maar.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:12

dierenfan schreef:
Cowgirl schreef:

Ze zijn toch ook netjes zindelijk? TS zegt dat ze alles in huis doen. Verwacht dus dat ze niets buiten doen. Wel niet de zindelijkheid die je hoopt maar ze zijn zindelijk ;)

Mijn nijnen zijn ook zindelijk. De ren houden ze keurig schoon maar het hok is elke ochtend weer een bende. Ze doen hun behoefte ook eigenlijk alleen avond/nacht maar.

als je het zo bekijkt zijn ze idd zinderlijk...

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:13

ik heb vandaag met mijn vader het "hek" gebauwt ik ben erg ttevreden over het resultaat :D