katermans Tom kwakkelt een beetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

katermans Tom kwakkelt een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:49

Sinds een paar weken niest Tom regelmatig, soms wel zo'n 10x in een uur.
Ik heb hem strak in de gaten gehouden, maar hij glanst mooi, z'n neusspiegel is droog maar glad, hij is alert en eet en drinkt goed.
Echter heeft hij sinds een paar dagen ook viezige oogjes.
Vanochtend de dierenarts opgebeld en die adviseerde me om z'n oogjes schoon te maken met afgekookt water en zodra hij lusteloos/benauwd wordt of pussige uitvloeiing in z'n oogjes heeft moet ik langskomen.
Er wordt gedacht aan verkoudheid of een milde vorm van niesziekte. -O-

Nu heeft Tom dus 'huisarrest' en hij is het er overduidelijk niet mee eens. :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 16:50

Net terug van de dierenarts, die vond hem nog aardig levendig terwijl Tom voor z'n doen véél te rustig was.
Wel is er geconstateerd dat hij idd niesziekte heeft. :\
Hij heeft een rauwe keel en opgezette klieren %), niest, hoest bij druk op de keel en is futloos.
Ook verzorgt hij zich niet goed, slaapt heel veel en liet hij alles redelijk toe zonder al te veel protest.
Ik heb nu een antibioticakuur mee gekregen voor 10 dagen en moet niet in paniek raken als hij (over)morgen alsnog doodziek wordt.
Er is mij geadviseerd om hem goed in de gaten te houden en zodra hij een dag niet heeft gegeten moet ik terug komen ivm het risico op leverproblemen.
Hij mag nu 2x daags blikvoer, evt aangelengd met water en ik heb een potje multivitamine met L-Lysine mee genomen ter ondersteuning.
Rekening incl L-Lysine en Advantage (met de British Blue op de verpakking) was 86,nogwat. :oo

Amy77

Re: katermans Tom kwakkelt een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:01

Och wat vervelend zeg..veel sterkte met Tomtomkat..

lor1_1984

Re: katermans Tom kwakkelt een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 09:58

Thnx... :)