Mijn poes zou morgen bij de dierenarts worden geholpen maar nu is ze krols en de Dierenarts wil dan liever een week wachten. Nu is ze vorige week ontsnapt en even buiten geweest. Nu is ze toch krols maar zou het dan alsnog kunnen dat ze zwanger is? Ik laat haar hoe dan ook helpen volgende week maar ik maak me gewoon den beetje zorgen. Ze heeft 2 maanden geleden een nestje gehad maar die waren te vroeg geboren en ik wil haar dat niet nog een keer aan doen.
franka75
Geplaatst: 05-06-12 22:58
tja het kan natuurlijk wel maar ff afwachten en ze zouden ook nog weggespoten kunnen worden in begin van zwangerschap
zonnebloem18
Geplaatst: 05-06-12 22:59
Ze kunnen voor ze krols worden eigenlijk niet zwanger worden maar tijdens een krolse periode kunnen ze na een dekking nog wel een aantal dagen krols blijven. Er is dus wel een kleine kans dat ze zwanger is maar die is wel echt vrij klein.
ShirleyM
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-12 23:00
Weggespoten? Wat houd dat in?
lindalieneke
Geplaatst: 05-06-12 23:00
Zou ook even wachten tot ze niet meer krols is.... heeft te maken met doorbloeding en dergelijke. En die ene week doet t 'm niet hoor. Mocht ze wel zwanger zijn, worden de vruchtjes gelijk met de rest verwijderd door je dierenarts. Goed van je dat je d'r laat helpen.
Ja dat zei de dierenarts ook dat ik beter kon wachten.. Ik vond dat ene nestje zo erg voor haar dat ik haar dat niet nog een keer wil aan doen..
tomnaat
Geplaatst: 05-06-12 23:03
Ik heb dit jaren geleden ook gehad.
Onze kat werd ook krols een week voordat ze geholpen zou worden en is toen meerdere keren gedekt. Mijn da zei toen als ze drachtig is is het zo vroeg dat hij gelijk ook de kleintjes mee kan nemen. Dit was gelukkig niet het geval maar was dat wel zou dan had ik het zeker laten doen aangezien haar 3de nestje haar dood bijna geweest is.
lindalieneke
Geplaatst: 05-06-12 23:06
Kat is toch een week of negen drachtig normaal gesproken? Als je dan volgende week gaat, als ze dan niet meer krols is, ben je nog ruim op tijd. Waarom extra risico lopen op bloedingen als het niet nodig is?