Kat gromt, pijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Kat gromt, pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 11:28

Hallo,

ik loop tegen een probleem aan met mijn 2.5 jarige kater. Aangezien ik het tot donderdag wilde aankijken voordat we de dierenarts wilde inschakelen ben ik toch wel benieuwd wat het zou kunnen zijn, vandaar dat ik bokt raadpleeg.

Ik heb een 2,5 jarige kater genaamd Luna. Beestje als kitten opgehaald, die stijf stond van de vlooien etc. Meneer is nu al een jaar vlo vrij, en samen met zijn zusje genieten ze van een verwend katten leven. Echter begint meneer sinds een dag of 2 te grommen, als hij zichzelf likt bij de achterpoten/ tussen de achterpoten in / de geslachtsdelen. Hij gromt puur naar zichzelf heb ik het idee, en hij gromt alleen als hij zichzelf daar likt, en richt het niet op onze andere kat. Voor de rest is hij nog even aanhankelijk als voorheen. Er aan komen vind meneer maar drie keer niks, maar na veel gedoe mag ik er voorzichtig aankomen, echter durf ik zelf niet hard overal in te gaan drukken/knijpen.
Hij gaat ook nog gewoon naar de kattenbak etc. en heeft nog gewoon urine en ontlasting.
Weet iemand toevallig wat er bij mijn stoere vent aan de hand is?

Als er voor donderdag geen verbetering plaats vind heb ik voor vrijdag al een afspraak staan bij onze dierenarts.
Alvast bedankt dat jullie mee willen denken! :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:41

Kelszz_ schreef:
Hallo,

Echter begint meneer sinds een dag of 2 te grommen, als hij zichzelf likt bij de achterpoten/ tussen de achterpoten in / de geslachtsdelen.
Er aan komen vind meneer maar drie keer niks, maar na veel gedoe mag ik er voorzichtig aankomen.

Deze zinnen geven bij mij aan dat je kat inderdaad pijn heeft.
Misschien in zijn rug omdat hij zijn rug moet bollen bij het wassen van zijn achterhand (maar dit is een pure gok).

Komt hij buiten? Misschien heeft hij en tik van een voertuig tegen zijn achterhand gehad.
Of is hij in huis verkeerd gevallen waardoor zijn rug zeer doet.

Ik zou vandaag nog naar de dierenarts gaan met de kat als ik jou was.

Kelszz_

Re: Kat gromt, pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 11:52

Wat fijn dat je meteen zo vroeg kan reageren annepaardoes!
Mijn kat komt niet buiten ,dit mede door zijn lastige jonge jaren, en meneer gewoon niet naar buiten wil, ik kan de deur wagen wijd openzetten maar hij blijft toch op de deurmat zitten haha.
Het zou dan inderdaad kunnen dat hij in huis verkeerd is gevallen. En ik heb er nog helemaal niet bij stil gestaan dat het zijn rug kan zijn.
Als ik zometeen vrij ben, ga ik zowiezo de DA bellen, als hun vinden dat hij vanavond nog moet langs komen staan we zeker vanavond al bij ze op de stoep!

Leandra

Re: Kat gromt, pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:32

Ben je al bij de dierenarts geweest? Dit lijkt op een probleem van de blaas/ penis. Als hij last heeft van gruis kan zijn penis geïrriteerd raken en dat doet zeer. Ook kan hij dan verstopt raken. Als je nog niet bent geweest ga dan zo spoedig mogelijk.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:07

Leandra schreef:
Ben je al bij de dierenarts geweest? Dit lijkt op een probleem van de blaas/ penis. Als hij last heeft van gruis kan zijn penis geïrriteerd raken en dat doet zeer. Ook kan hij dan verstopt raken. Als je nog niet bent geweest ga dan zo spoedig mogelijk.

Dat zou inderdaad ook nog kunnen.

Of terwijl, eigenlijk kunnen heel veel dingen de oorzaak zijn van de pijn.