Moeilijke keuze... Hoe ver moet je gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Moeilijke keuze... Hoe ver moet je gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 07:10

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik staan voor een moeilijke keuze.
Onze sharpei van bijna 13 raakt op.
Hij is kort aan de medicatie ivm een hartruis, en krijgt hierbij plaspillen.
We hebben niet de indruk dat dit veel doet, en vragen ons nu af, hoe ver moeten we gaan.
Buiten dat hij kortademig is (hartslag van 150) , en geregeld lijkt of hij wil braken maar dan komt er niets, eet en drinkt hij goed, is redelijk fit en absoluut nog levenslustig.
Toch bereiden we ons al min of meer voor op een naderend afscheid.
Maar wanneer is dat moment daar? Op welk punt maak je de keuze voor hem?
Kijk, hij heeft geen pijn, anders was de keus een stuk makkelijker.
Maar ik ben nuchter genoeg om te zien dat de medicatie alleen maar uitstellen van is.
en we willen ons kind ( sorry...hoewel het niet mag-zo is hij toch een beetje) zeker nog niet afgeven..

Wie heeft er ervaring met hartruis, de medicatie en het verloop?

Ik hoor het graag.

LecyTinker

Re: Moeilijke keuze... Hoe ver moet je gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:29

Ik heb geen ervaring met hartruis, de medicatie en het verloop. Maar ik heb met mijn honden altijd de regel vast gehouden dat als hun nog vochten voor het leven en de pijn onder controle te houden was, dat ik ook voor hun zou vechten. Deze instelling heeft me nog vele mooie jaren gegeven met mn maltezer, terwijl andere mensen altijd zeiden dat ik haar moest laten inslapen. Mooi zag ze er de laatste paar jaar niet meer uit, maar buiten de zieke periodes, had ze nog echt volop levenslust.
Mijn duitse herder daar was het gelijk duidelijk mee, die wilde niet meer na een ongeluk en daar heb ik dan ook niet mee gewacht.
Ik zou zeggen. Zolang je hond nog wil en het nog dragelijk is voor hem, dan zou ik niet opgeven en voor hem vechten.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:30

het hondje van mijn ouders heeft nog zo'n 1,5 jaar met een hartruis en pillen rondgelopen.
op een koude ochtend, heeft hij zijn ogen gesloten, en is rustig heen gegaan.

ik denk dat jij als eigenaar, hoe moeilijk het ook is, zelf inziet wanneer de tijd is gekomen. jij kent je hond, beter dan een da.
iig vel succes en geniet van je scharpei zolang het kan!