dat is mijn vraag: hoort een pers(kat) mager te zijn? Mijn zwager heeft vanochtend een pers gevonden, broodmager. Mijn katten zijn van die slanke gevallen die je niet dik zal krijgen, maar deze was echt heel erg mager,ruggegraat stak uit e.d (daarbij was hij ziek, constant niezen snotteren e.d, vacht erg in de klit)
nou kwam iemand er mee dat een pers erg mager hoort te zijn. Is dat zo? Iemand anders heeft hem nu onder zn hoede en die zoeken de eigenaar (kat had bandje om) maar ik vroeg het me gewoon af.
MamaMiesje
Geplaatst: 03-06-12 19:57
Een pers is geen zwaar/flink ras, hoewel ze al meer beest lijken door al die vacht. Ik denk dat een gezonde pers zo tussen de 3 en 4,5 kilo weegt? Botjes en ruggegraat voelen = te mager
Maleficent
Geplaatst: 03-06-12 19:58
Geen een kat hoort mager te zijn, en ik zou even langs de DA gaan waNt als ik het zo lees woont deze kat al een tijdje op straat!
Een pers is net als elke andere kat: niet te mager. Hoewel een pers veel haar heeft en daardoor lijken ze vaak (te) dik. Maar net als elke andere kat, ribben moeten wel goed te voelen zijn (zonder druk) , maar niet dat je het idee hebt dat je over een ribbelkast gaat.
hmm mij werd dus verteld dat dit volstrekt normaal is en dat de kat van diegene zelf (van de dierenambulance) net zo mager is. En dat hijzelf zwaar pissed zou zijn als iemand zijn kat mee zou nemen... Waarop ik zei dat als mijn kat er zo uitzag, ik m nooit naar buiten zou laten, en mocht hij dan ontsnappen, ik blij zou zijn als iemand hem zou vinden en de d.a zou bellen..
De dag er voor is diezelfde kat ook al opgehaald door de dierenambulance, en weer op straat gezet waar hij was gevonden. Dit hebben ze dus nu ook maar weer gedaan, gewoon weer op die plek uit de auto gezet. Waar mijn zwager weer langsreed en de kat weer mee heeft genomen naar een kennis die regelmatig opvangt, daar zit hij nu en die proberen de eigenaar te vinden en zorgen er voor.
Vind het niet kloppen. Als je een dier aait mag je heus wel ribben voelen. Maar idd je moet niet het idee hebben dat je op een hobbelweg zit zeg maar. Wat wél kan is dat het een ouder dier betreft... Dan heb je al sneller losse banden, ingevallen flankjes en dat de graat wat meer uitsteekt. Maar ik vind dat je wél een eigenaar moet vinden en uit moet sluiten dát ie wellicht vermist is.. Niet iedereen weet de weg te vinden naar het worldwideweb en de bijbehorende vermissingspagina's..
ze hebben flyers opgehangen e.d dus komt vast goed. Lijkt me wel dat ie uit de buurt komt.
Dakotah
Geplaatst: 04-06-12 11:14
Wij hadden vroeger thuis ook Perzen, maar die waren beslist niet mager. Als een kat wat ouder is kun je trouwens ook al gauw de ruggengraat voelen. Wij hadden ook een kat die op haar 16e toch nog steeds te dik was, maar haar ruggengraat kon je wel voelen.
eigenaar is gevonden. Hij kan dus inderdaad bijna niet zelfstandig eten en daarom was hij zo mager.. Hij had geen chip, maar denk ook niet dat het een volle perzische is want hij stond op amivedi niet onder 'perzische'. Kruising misschien ofzo.