Bange Chihuahua

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Bange Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 01:07

Hallo, ik heb een chihuahua van anderhalf jaar oud.
Een heel aanhankelijk beestje naar mij en ''bekende'' toe, naar vreemden wacht hij eerst een beetje af.
In het begin was hij helemaal niet angstig, wel een klein beetje afwachtend maar niet bang.
Ik heb hem ook vrij ''stoer'' om het zo maar te zeggen opgevoed.
Nam hem overal mee naar toe, liet hem bij andere honden, vreemde mensen.. als er een voorwerp was waar hij bang voor was, nam ik hem er gewoon mee naar toe, en ging ik met hem bij het ''enge'' voorwerp spelen, of ging er samen met hem dicht bij zitten.
En dan was het ook helemaal goed.

Maar nu hij word steeds banger.
Bang voor grote voorwerpen, andere honden.. loopt weg voor kleine kindjes ( waar hij normaal gesproken gezellig bij ging zitten).
Schrikt ineens van elke knal, als ik de stofzuiger pak dan rent hij naar de verste hoek van het huis ( deze heeft hij wel altijd al eng gevonden, maar het word steeds erger).

Ik ben ook na gaan denken over de oorzaak, maar ik zou het echt niet weten, eerst was het echt een heel stoer hondje, en nu loopt ie voor alles weg.
Ik weet dat t nerveuze ook wel een beetje in het ras zit, maar ik vind het zo raar omdat hij eerst helemaal niet zo was.

Wie heeft misschien tips om hem wat minder bang te krijgen ?

Goof

Re: Bange Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:49

Hoe reageer jij als hij iets eng vindt? Wat doe jij dan?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 12:48

Als hij dan bij me op schoot springt, negeer ik hem gewoon.
Maar meestal neem ik hem gewoon mee er naar toe zodat ie ziet dat t niks engs is.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 16:30

Niemand? :+

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 00:32

Even een schopje omhoog,
Ben er nog steeds niet uit.
T lijkt zelfs steeds erger te worden -O- .
ik heb me nog verder verdiept in bach bloesem, maar dat schijnt ook niet te werken.
Beetje jammer, tis een geweldig beestje maar zo bang voor alles.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:34

tja sorry het klinkt cliche maar met dit ras is er gewoon ontzettend doorgefokt....

kwa opvoeding zou ik zeggen je hebt het niet slecht gedaan
als het er eenmaal inzit gaat het er niet zo makkelijk meer uit....
meschien naar een curses gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:38

Als hij steeds banger wordt, is er misschien toch een grote kans dat jij (of je omgeving) onbewust het gedrag beloont of in ieder geval in stand houden.

Ik zou er toch een gedragstherapeut bij vragen die eens naar je situatie kan kijken. :j

Want zo via internet is zoiets eigenlijk niet te beoordelen. Ik denk dat er daarom ook maar zo weinig reacties in je topic komen ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 00:45

Femke schreef:
Als hij steeds banger wordt, is er misschien toch een grote kans dat jij (of je omgeving) onbewust het gedrag beloont of in ieder geval in stand houden.

Ik zou er toch een gedragstherapeut bij vragen die eens naar je situatie kan kijken. :j

Want zo via internet is zoiets eigenlijk niet te beoordelen. Ik denk dat er daarom ook maar zo weinig reacties in je topic komen ;)

Nouja, ik heb eerlijk gezegd in het begin wel eens geaaid en getroost zeg maar, maar daar ben ik al heel snel mee opgehouden dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Maar wie weet ligt het er wel aan en is het mn eigen domme fout.
Ik vind het alleen een beetje raar, want de ene keer is hij wel ergens bang voor . en de andere keer loopt hij gewoon naar hetzelfde voorwerp toe.
Daarom begrijp ik het niet, Maar ik zal maar weer eens gaan zoeken, bedankt voor je reactie :)

@ Shilady, ik weet dat het inderdaad heel erg in het ras zit, cursus heb ik naar gezocht, maar iets gericht daarvoor zit hier niet in de buurt.