vrouwtjes konijn bij twee mannetjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

vrouwtjes konijn bij twee mannetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 21:07

Ik heb twee mannetjes konijnen, zitten al jaren bij elkaar, beide gecastreerd.
Ik ben gek van vlaamse reuzen en mijn vriendin heeft een nestje en ik zou graag 1 of zelfs twee van deze lobbese hebben.
Ze zijn nu ongeveer 6 weken.
Een van de mannetjes is best dominant en ze lopen los door de hele tuin.
De mannetjes zijn vader en zoon eerst zat de moeder er ook bij en dit ging allemaal prima.
Zal dit een kans van slagen hebben.

Captain

Re: vrouwtjes konijn bij twee mannetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:09

Je kunt het proberen, werkt het niet dan kun je twee setjes maken, een gecastereerde ram met voedster. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 21:12

Ja maar dat zou ik zo jammer vinden ze hebben nu de hele tuin tot hun beschikking en mijn vorige vlaam liep ook altijd los door de hele tuin.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:38

Konijnen kan je houden met de geslachten door elkaar mits je minimaal evenveel vrouwtjes hebt als mannetjes met voldoende ruimte.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 21:48

Oke dan zou ik dus twee vrouwtjes moeten hebben, lijkt me ook leuker voor die kleintjes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:54

Inderdaad, twee vrouwtjes nemen! Zou zonde zijn als je mannen gaan vechten omdat ze beide het vrouwtje willen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:15

idd 2 vrouwen nemen. Had hier een 4tal van 2 om 2 bedacht totdat 1 van de 2 voedster voordien ingeslapen moest worden. Had toen 2 mannen en 1 dame. Uiteindelijk de dame weg moeten doen omdat beide mannen doodsbang van haar werden. Heb nu 1 vlaam met poot problemen als die over zijn dan komen er 2 dames bij.

Hier ook gek op vlamen. Ben van dwergen (mocht niets anders) inmiddels volledig over op vlamen en geen spijt al heb ik het laatste jaar veel problemen met hun poten. Zou daar enorm goed op letten!! Heb al alle ondergronden gehad maar steeds weer toch problemen. heb nu mijn (voor mij) laatste optie en als deze niet werkt ga ik toch stoppen met vlamen.

Probleem wat ze hebben heet Sore Hocks en komt helaas meer voor bij die grote konijnen met hun lompe poten. Ze zitten nu op stalmatten van paarden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:20

Ik weet van hun voetproblemen, erg vervelend want het zijn zulke lieverds.
Mijn vorige vlaam was net een hond.
Als het rolluik omhoog ging kwam hij naar de deur voor een stuk brood en deed alles voor een aai en aandacht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:21

trouwens voor diegene die interesse hebben er zijn nog wat vlaamse kleintjes vrij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:29

geen interesse hoor (omdat het nog gewoon niet kan) maar kleuren en geslachten?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 09:07

Ik heb het er gister nog eens met mijn man over gehad en van hem mag ik doen wat ik wil en hij wil ook een groot bouwen, want voor 2 van die lobbesen is het echt te klein.
We hebben een grote ren en daarin staat een gigantisch nachthok waar met gemak twee vlamen plek hebben, maar met z'n vieren is dat echt te krap.
Maar ik ben zo bang dat het niet goed gaat met koppelen,omdat ons ene mannetje echt heel dominant is.
Hij jaagt zelfs achter de katten en eksters en met zijn pa gaat dat super onderling.
Ze wassen mekaar en alles, zo'n leuk gezicht.
Ben een beetje bang dat als het dadelijk niet gaat ik met vier konijnen zit die ik apart van elkaar moet houden wat voor de vlamen zou betekenen dat de vlamen meer op een harde ondergrond moeten.
Nu gaat het super, thomas het ene konijn ligt zelfs als een hond onder de tafel als we buiten zitten.
Mijn vriendin wilde de vrouwtjes zowiezo zelf houden en vooral de mannetjes kwijt.
Zij heeft veel plaats en ze blijven in hun eigen kliek.
Dus hoe graag ik ze ook wil hebben ik ga het niet doen, ik kan niet alles hebben en ik weet dat ik me ga ergeren aan mezelf als het fout gaat.
Maar mijn volgende konijn als deze er eens niet meer zijn word een vlaam.
Maar ik hoop nog lang van vader en zoon te genieten.
Bedankt voor de tips

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:47

Je hebt een goede keuze gemaakt hoor! Het zou super jammer zijn als dit verstoort gaat, terwijl dit zo super gaat!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 12:01

Ja en de vrouwtjes blijven toch bij mijn vriendin, dus die hebben het zowiezo goed.