Vis versus eitjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Vis versus eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:44

De laatste tijd hebben we hier precies vruchtbare dieren zeg,
eerst ons konijn en nu mijn goudvis :)

Het probleem; mijn goudvis heeft eitjes gelegd. We hebben het beestje al 8 jaar en die heeft dat nog nooit gedaan. Ze liggen allemaal op de bodem van zijn aquarium, maar nu? Vissen hebben toch uitwendige bevruchting dacht ik, dus ze zijn gewoon niet bevrucht? Mag ik dus gewoon het aquarium verversen en de eitjes wegdoen? Ik heb horen zeggen dat ze zwart zijn en boven drijven als ze bevrucht zijn. Deze zijn doorzichtig/wit en liggen op de bodem verspreid..
Alvast bedankt voor de hulp!

corientjuhh

Re: Vis versus eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:53

Nope niet bevrucht
Leeft ze alleen?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:53

jap :) Dacht het ook ;) dus gewoon verversen of..?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:57

Onbevrucht dus

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:52

Die eitjes kun je weg doen inderdaad. Goudvissen zijn overigens wel groepsvissen die dus 't liefst met een stuk of 5 samen leven.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 11:01

Weet ik, maar we hebben dit visje al 8 jaar, (we hebben er twee eigenlijk), die zit al lang alleen. Vroeger hebben we vaak 3 vissen samen gehad maar die gingen altijd dood na een jaar, ondanks dat we goed water hadden, goed voedsel, ventilatortje noem maar op. Om dat risico niet meer te lopen hebben we van in het begin de 2 vissen elk in een aquariumpje gestoken. Als deze sterven koop ik sowiso geen nieuwe meer want ik vind het toch maar een zielig leven zo in een aquarium alleen. Heb laatst 2 grotere gekocht en daar voelen ze zich beiden beter in denk ik, aangezien die nu eitjes legt en dat voordien niet deed.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:11

Ze kunnen 25 jaar worden. Dus als 'ie dan al die jaren nog alleen zit... Is het geen idee om iemand te zoeken met een vijver waar ze terecht kan?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 07:45

Zo'n hele ommedraai van water (ik bedoel ander water, andere omgeving..) kan dat geen kwaad dan? Ik ken wel mensen met een vijver en vissen, maar tzijn geen goudvissen en die overleven zonder eten (het is zoals een biotoopje). Maar als het vriest overleven die vissen, ik denk niet dat 2 vissen die al hun hele leven in een aquarium zitten, in ijskoud water kunnen overleven..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:42

Als je ze in de zomer, als 't water warm is, rustig aan overwent (dus in een zak en dan om de zoveel tijd wat water van de vijver erbij), moet dat wel goed gaan hoor. Anders even googlen?

Al zou het wel het beste zijn als ze in een vijver met goudvissen terecht kwamen. Maar goed een vijver is altijd al beter dan in een aquarium.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:52

Ik zal eens wat opzoeken. Spijtig dat we zelf geen vijver hebben, zou ik er tijd kunnen in steken en meerdere vissen!