Ik heb 2 weken geleden een konijntje van 8 weken gekocht. een vriendinnetje voor mijn rammetje over 2 maandjes:-P Bij thuiskomst bleek ze erg te krabben en na goed na kijken zag ik dat ze luisjes had. meteen een pipet stronghold in haar nekje gedaan en bij mijn rammetje ook daar ze bij.elkaar kunnen snuffelen. de jeuk bleef.en mijn rammetje had ook veel jeuk . gister dan ook terug naar de dierenarts geweest en die heeft ze álle 2 met ivomec gespoten. volgende week krijgen ze hun 2de injectie en die week erop nog 1. toen ik thuis kwam alles goed gestofzuigd en alles ontsmet met dethol! Ook hun kooitjes grondig schoon gemaakt. is er misschien nog meer wat ik kan doen of heb ik het zo goed genoeg aan gepakt?
groetjes Mascha en een pootje van bibi en bo
ellepel
Geplaatst: 02-06-12 19:30
ik denk dat je het supergoed hebt aangepakt
evelienn28
Geplaatst: 02-06-12 22:35
die van mij hebben het ook gehad je kunt ze ook wassen ik heb een shampoo van de dierenarts meegekregen heb ze even gewassen 2x en ze waren er vanaf en natuurlijk de boel ontsmetten
Ik hoorde dat het juist beter is ze nie te wassen omdat ze hier heel gestresd van kunnen raken vandaar dat ze gespoten zijn met ivomec
evelienn28
Geplaatst: 04-06-12 10:53
dat kan die van mij waren niet echt gestrest leek er zelfs op dat ze het wel lekker vonden. maar er zijn idd konijnen die er gestrest van raken. als je het op de juiste manier aanpakt kan het prima hoor
Ivomec spuiten is zeker een goede oplossing hoor. Houdt er wel rekening mee dat ze daar echt een hele nare entreactie van kunnen krijgen. Dan krijgen ze een dikke bult met een grote korst op de plek waar gespoten is. Dan even met je DA overleggen.