Shih tzu mix geboren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

froukje2

Shih tzu mix geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 00:47

Afbeelding
Ach, en ze zijn alweer 2 weekjes oud, en zo ontzettend leuk, de oogjes zijn nu open en dan worden ze zo schattig.
Moeders(shih tzu x york shire terrier) doet het echt prima ze is zo gek met haar kleintjes, vader is een shih tzu met stamboom.

Sabini

Re: Shih tzu mix geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:51

Wat is je doel met dit topic?

En mag ik ook vragen waarom je dit nestje hebt gefokt?
Fijn dat moeders het goed doet met de pups :) Is dit haar eerste nestje? Heb je al een huisje gevonden voor alle pups?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:52

Aaaaah, wat schattig!

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 00:54

Afbeelding
Mooie Daisy
Laatst bijgewerkt door froukje2 op 02-06-12 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 01:14

Koetjesreep schreef:
Wat is je doel met dit topic?

En mag ik ook vragen waarom je dit nestje hebt gefokt?
Fijn dat moeders het goed doet met de pups :) Is dit haar eerste nestje? Heb je al een huisje gevonden voor alle pups?

Ik heb helemaal geen doel met dit topic, alleen een leuke foto van leuke pups laten zien.
En tuurlijk mag je vragen waarom we dit nestje hebben gefokt, we hebben al 25 jaar lang af en toe een nestje pups, we zijn met stabij,s begonnen en daar hebben we nu zelf, zeer bewust al de 3de generatie uitgefokt, een prachtige moeder en een prachtige ,dochter, een prachtige teef van nu 10 maand oud, ook moeders, en oma zijn in ons bezit.
Nu zouden we met de jaren graag een pup van ons shih tzu aanhouden, alleen is het natuurlijk niet verstandig om nog 4 jaar te wachten voor ze haar eerste nestje krijgt, dus daarom nu een nestje pups, over 2 jaar nog een keer, om dan zelf weer een mooi teefje te houden.
We zijn hier zeer bewust mee bezig en het ontbreekt de moeder en de pups aan helemaal niks.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 01:24

Afbeelding
De vader van de pups, mooi klein reutje met stamboom.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:27

froukje2 schreef:
We zijn hier zeer bewust mee bezig en het ontbreekt de moeder en de pups aan helemaal niks.

Ik vind het hartstikke leuk voor je en ze zijn vast heel lief maar wat ik me wel afvraag.
Als je er zo bewust mee bezig bent, waarom fok je dan met een teef met zo'n onderbeet?

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 01:51

Zo.n onderbeet???? waar haal je dat vandaan?Het lijkt misschien op de foto,s meer dan het is, maar weet jij wel dat een onderbeet in de rasstandaard van de shih tzu staat, en kijk anders eens op een keuring (wat wij regelmatig doen) dan zul je zien dat ze hondjes met een onderbeet gewoon goedkeuren.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:55

Mooie pupjes heb je daar zeg! Ben benieuwd hoe ze er uit zien als ze wat groter zijn :)

Moet wel zeggen, ookal is het zo dat andere fokken met honden met een onderbeet het niet betekent dat het slim is om te doen. Ook keuringen willen niet zeggen dat wat er gedaan word goed is voor de honden, er word meestal meer naar 'mooi' gekeken dan 'goed'. Maar dit is mijn mening, hier zullen de gedachtes over verschillen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:58

Het klopt dat een (lichte) onderbeet wordt toegestaan, mits de lippen (in ontspannen toestand) geheel gesloten zijn. Dus dat de ondertanden normaal niet uitsteken/zichtbaar zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:21

Wispeltuur schreef:
Mooie pupjes heb je daar zeg! Ben benieuwd hoe ze er uit zien als ze wat groter zijn :)

Moet wel zeggen, ookal is het zo dat andere fokken met honden met een onderbeet het niet betekent dat het slim is om te doen. Ook keuringen willen niet zeggen dat wat er gedaan word goed is voor de honden, er word meestal meer naar 'mooi' gekeken dan 'goed'. Maar dit is mijn mening, hier zullen de gedachtes over verschillen.

Ik begrijp niet wat er dan mooi wordt gevonden aan zo'n onderbeet :') Maar dat is dan weer mijn mening natuurlijk.

TS, leuk dat jullie pups hebben :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:32

Leuke pups, heb zelf ook een shih tzu

Afbeelding
Ik vind het gezellige , vrolijke hondjes, ben iig erg blij met Mimi. Ga je de pups voor de verkoop doen?

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 08:48

rocymax schreef:
Leuke pups, heb zelf ook een shih tzu

[ Afbeelding ]
Ik vind het gezellige , vrolijke hondjes, ben iig erg blij met Mimi. Ga je de pups voor de verkoop doen?

Jij hebt ook een leuk hondje, en ja er moeten nog 3 verkocht worden, er waren voor de geboorte al 3 pups die een super baasje hebben, en op de echo waren ook 3 te zien, dus ik al blij, maar het werden er 6 pups, dus de echo was geen succes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:16

Op een echo kan je nooit zien hoeveel het er zijn en meestal het dubbele van wat je ziet.

Jammer dat je niet met stamboom fokt als je wilt fokken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:21

Schattige pups

Ik wil toch ff reageren op dat een onderbeet in de rasstandaard staat en dat dieren met onderbeet op shows worden goedgekeurt:
Onderbeet is en blijft een anatomische afwijking. Of het nou in de rasstandaard staat of niet, het is niet een eigenschap die bij een gezonde hond hoort. Als je wel met dieren fokt die zn afwijking hebben, ben je heel bewust bezig met het in stand houden van een ongezonde populatie, of zelfs verergeren van het probleem binnen de populatie. Dat de rasvereniging een afwijking goedkeurt en blijkbaar zelfs aanmoedigt als het in de rasstandaard staat, is al erg genoeg. Maar dat verminderd niet de verplichting van de honden eigenaar om zelf na te denken wat nou eigenlijk het beste is voor de gezondheid van zijn dieren!
(dit is niet specifiek op jou gericht, maar algemeen voor mensen die fokken met dieren met een afwijking)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:56

Airborn: Daar zijn fokkerijverenigingen mee bezig heb ik gehoord. Of dat voor de Shih Tzu geldt, weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik neem aan van wel omdat het een landelijke verandering schijnt te worden. Iets met wat de KNMvD van plan is geloof ik? Er was ergens een paar maanden terug een persbericht over.

Tentoonstellingen zullen in het verlengde daarvan neem ik aan aangepakt worden. Als je alleen maar honden met normale anatomie mag gaan fokken (yay boxers met langere snuiten!) kun je niet je oude tentoonstellings-standaarden aan gaan houden. Dan komt niemand meer.

Ben alleen bang dat het nog even gaat duren.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:05

Nemurin, mja, klopt, alleen helaas word het geen wettelijke regeling als ik goed heb gelezen. Dus als je niet bij een stamboek zit, en dus geen rekening hoeft te houden met de raad van beheer, hoef je je dr niet aan te houden.
Gaat overigens van het raad van beheer uit, niet de KNMvD dacht ik.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:08

Niet...? Getver wat jammer. Ik zou het voor de gezondheid van die honden graag zien gebeuren.
Maar als je naar tentoonstellingen gaat, moet je toch ook bij het stamboek zitten? Dus van daaruit zou het best kunnen lukken om in ieder geval het grootste deel eruit te halen. Verder is voorlichting natuurlijk ook gewoon belangrijk.

Wat ik had begrepen was dat de KNMvD druk op de raad van beheer aan het uitoefenen was. Maar ik hoorde het wel via mijn moeder en die kent al die instanties natuurlijk niet geweldig goed. _O-

En ik geloof dat we off-topic gaan. :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:09

Tsjah op zich ben ik tegen ondoordacht (voor de leuk) fokken, maar vindt het ook onzin dat het helemaal niet zou kunnen

Onze hond komt ook bij een (hobby)fokker vandaan, die tevens een hondenpension had en houder was van witte (stamboom) herders. Toch fokten ze ook af en toe een mix-nestje. Onze hond is dus een mix witte herder met een beetje labrador en een beetje rottweiler. Geweldige hond. Zeer goede begeleiding gehad vanaf het nest. En daarna contact gehouden met de fokker. Fokker heeft ook niet zomaar een paar honden gekruist

Leuke pups denk ik TS! Doe moeder het goed?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:10

Colway: Op die manier vind ik het ook geen ramp hoor, zolang maar rekening gehouden wordt met de gezondheid van de pups en het zo min mogelijk doorfokken van rasafwijkingen. Als je de juiste ouders kruist is er wat mij betreft niets aan de hand, ook al hebben ze niet hetzelfde ras. :)

Dus TS haar nest ben ik wat kruising betreft ook niet tegen, alleen heb ik nu dus niet begrepen waarmee het gekruist is?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:13

Colway: kruisingen zijn echt geen enkel probleem, als je maar met gezonde dieren fokt :P Vaak zijn kruisingen, als het een beetje goed overwogen kruising is, zelfs gezonder. Dat noemt men ook wel hybride. Dat soort kruisingen worden in de veeteelt veel gebruikt omdat die dieren vaak groter en sterker zijn en beter produceren. Dat effect verdwijnt dan weer als je weer door gaat fokken met de hybride dieren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:40

Wat een gezeik weer over het fokken :roll: Leuke hondjes heur TS :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:46

zijn jouw honden toch, nou dan moet je er mee doen wat jij leuk vind! Het is goed geslaagd, leuke hondjes!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:00

Knakker schreef:
zijn jouw honden toch, nou dan moet je er mee doen wat jij leuk vind! Het is goed geslaagd, leuke hondjes!

Ehm, ja, natuurlijk is TS het baasje van de hondjes dus die mag weten wat ze ermee doet.
Maar of het verstandig is, was hier de discussie. Er is echter al gezegd dat de opmerkingen over het fokken inmiddels meer algemeen bedoeld waren dan specifiek voor TS.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:07

leuke pups!

Ben benieuwd naar fotos als ze groter zijn :)