Duifje gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Duifje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 13:32

Hoi ik was gister met een vriendin buiten aan het voetballen tot ze riep kijk een loslopende kip!
Ik zag meteen dat het geen kip was maar het was een duifje!
Ik liep ernaar toe om hem weg te jagen wat er liepen allemaal katten maar hij kon niet meer vliegen dus toen heb ik hem opgepakt hij was heel tam want hij bleef gewoon om mijn hand zitten.
Hij had een wond op zijn rug een een op zijn kop, dus hij is waarscheinlijk gepakt door een kat.
Ik ben toen naar de buren gelopen en die zeiden dat het een sierduifje was, en ze zeiden dat ie nog jong moest zijn, en volgens hun was het het beste om hem weer vrij te laten, maar dan zou die zeker doodgaan, dus toen heb ik 144 gebelt maar er reden geen dieren ambulances is ne duurt dus moesten we hem maar even naar het asiel brengen... Nou dat isn3 kwartier met de auto en mijn broertje is ziek dus dat ging niet.
Ik ben er zeker van dat ie van iemand in de buurt is want zon mooi sierduifje vliegen niet veel in het wild ook was ie helemaal tam en nu zit ie op mijn shouder nieuwschierig mee te kijken.
Ik heb advertenties gemaakt die ik vanavond op ga hangen met foto's en hopen dat er iemand komt!
stiekem ook weer niet omdat ik hem dan mag houden xD
Ik heb van een grote transport box het dak ervan af gehaald zodat hij mijn hele kamer door kan hupsen in de transport box zit hooi en ik heb nat brood wat hij erg lekker vind en ik heb net wat vogelvoer van mijn buren gekregen.
Wat kan ik nog meer doen om het het beetstje een beetje makkelijk te maken?
En misschien hebben jullie nog tips om de eigenaren sneller te vinden?
En als ze niet komen kan hij dan in zijn eentje in een grote buiten kooi of moet er dan nog een duifje bij?
Hij heet trouwens tupje xDXD bedacht in een melige bui xD
Foto's komen misschien later op de dag :P

lilydj

Re: Duifje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 13:48

Haha Tupje is weer naar zijn hok met heel veel hooi gevladderd en valt nu haast in slaap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:53

hoe zit het met zijn wonden? is het niet verstandig om even langs de DA te gaan?
en anders even op internet rond kijken over de huisvesting en voer etc voor een duif, om het hem zo aangenaam mogelijk te maken, je kan ook een advertentie ophangen bij de dichtsbijzijnde supermarkt?

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:54

heeft de duif een ringetje om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:58

Gelijk mee naar de DA. Anders gaat hij doodt door de bacterien wat de kat achter laat

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:15

De wonden zijn waarschijnlijk al wat ouder want ze zijn bijna dicht en de veren beginnen terug te groeien. En nee hij heeft geen ringetje om, maar sierduifjes komen toch niet uit het wild?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:58

Siertuinen komen idd niet uit het wild, maar niet iedereen ringt zijn duiven. Daarbij zou het ook nog een jonge tortel, stads of postduif kunnen zijn. Heb je geen foto's? Houd er trouwens rekening mee dat alleen nat brood niet genoeg is voor een jonge duif, en voor een volwassene eigenlijk ook niet.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:15

Hij eet ook vogelvoer hoor en hij drinkt goed dus hij voelt zich niet ziek ofzo?
Ja ik heb foto's alleen ik heb een ipad dus ik kan geen fotos uploaden:(