wat doen? naar beneden halen of boven laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

wat doen? naar beneden halen of boven laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:18

Hoi :wave:
Naar aanleiding van dit topic:
[BB-ITP] Nugget heeft 4 baby's! (volgtopic)
heb ik een vraagje.
Het gaat dus heel goed met de poesjes en ze zullen spoedig veel gaan lopen. Ze zitten dus op de zolder waar geen kant omheen zit, ze kunnen dus zo eraf vallen, en als ze na die val nog niet dood zijn worden ze waarschijnlijk opgegeten door de hond (heeft hij al meerdere keren gedaan).

Wat is nu wijsheid? Ik dacht eraan om van hekjes van de caviaren die ik heb een stukje af te zetten, met daaromheen eventueel strobalen zodat Nugget er beter bij in kan en ze niet door de gaten gaan, daarin speeltjes, een bak met zand om ze zindelijk te maken. Maar waarschijnlijk gaat Nugget ze dan verslepen.

Wat moet ik doen? Wat zouden jullie doen?

x_Heidi

Re: wat doen? naar beneden halen of boven laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:35

Ik zal gewoon rondom strobalen neerzetten :) Kunnen de katjes niet over heen, maar de moeder wel.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:36

x_Heidi schreef:
Ik zal gewoon rondom strobalen neerzetten :) Kunnen de katjes niet over heen, maar de moeder wel.

rondom wat? op de zolder kan dat niet namelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:37

Langs de rand?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:41

dat gaat niet :n , er ligt daar heel veel troep over de hele zolder, daar passen geen strobalen.
verder denk ik niet dat mn stiefvader het een goed idee vind als ik dat ga doe :=

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:43

Wij hebben 4 kittens, nu 3 weken, beneden in een konijnen ren. Als de honden uitgaan laat ik ze eruit en kunnen ze in de woonkamer lopen, voor zover dat gaat :) Moeder kan er via het deurtje uit en de honden kunnen er niet bij.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:47

Als er een mogelijkheid is om de kittens en moeder in een dichte box te zetten (waar ook moeder niet uitkan om ze te verslepen dan zou ik dat doen.
Anders een dichte ren maken, moeder met kittens in die ren.
Op zolder zou ik ze zo niet laten, komen ongelukken van.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:48

Daantjee12 schreef:
Wij hebben 4 kittens, nu 3 weken, beneden in een konijnen ren. Als de honden uitgaan laat ik ze eruit en kunnen ze in de woonkamer lopen, voor zover dat gaat :) Moeder kan er via het deurtje uit en de honden kunnen er niet bij.

bij jou versleept de moeder ze dus niet? daar ben ik wel bang voor omdat ze ze al een paar keer heeft versleept.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:49

Cassidy schreef:
Als er een mogelijkheid is om de kittens en moeder in een dichte box te zetten (waar ook moeder niet uitkan om ze te verslepen dan zou ik dat doen.
Anders een dichte ren maken, moeder met kittens in die ren.
Op zolder zou ik ze zo niet laten, komen ongelukken van.

ik vind dat best 'zielig' voor de moeder omdat de moeder er ook heel vaak een paar uur niet bij is. dan moet ze nu 24/7 bij de blijven. ook is Nugget geen makke poes dus om haar er in te krijgen lijkt me ook nog wel een uitdaging :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:50

Wat wil je? Niet ingrijpen met het gevaar dat er een aantal kittens (zo niet allemaal) het leven laten, of een paar weken wat minder gezellig voor de moeder?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:51

Ze heeft ze wel een paar keer versleept. Ze lagen eerst in een doos boven, daarna in een la en daarna in een andere la. Toen hebben we ze beneden gehad in een konijnen kooi zonder bovenkant, dus alleen de bak en daar haalde ze ze ook uit. Nu hebben we dus de konijnenkooi met bovenkant en nog niet verplaatst. ze liggen wel in een hoek, dus waar het niet zo druk is. Ook zijn ze nu wat ouder maar ze heeft ze niet versleept :)

Bij iemand anders liggen ze in een kattenbech. Om de zoveel tijd gaat mama eruit om even naar buiten te gaan etc. Werkt ook goed, maar dat hebben ze gedaan ivm de kinderen die er komen.

Ze liggen in zo iets; deurtje staat open dus mama kan eruit wanneer ze wilt :)
http://img.tweedehands.nl/f/normal/7289 ... r-lang.jpg

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:53

Cassidy schreef:
Wat wil je? Niet ingrijpen met het gevaar dat er een aantal kittens (zo niet allemaal) het leven laten, of een paar weken wat minder gezellig voor de moeder?

ja dat snap ik wel, maar ik zou ook niet weten hoe ik haar erin krijg. de kittens zijn nu nog aan het leren lopen, maar ik zal dit weekend wel iets moeten verzinnen en uitvoeren. ik kan ook gewoon eerst proberen hekjes van de ren tegen de muur zetten zodat de plek groter is, strobalen eromheen, kittens erin met het dekje waar ze nu op liggen (wat dus naar het nest ruikt) en kijken wat moeder doet? misschien laat ze ze daar zelf wel? ik kan de moeder namelijk niet aaien enzo dus ik kan haar ook niet ergens in krijgen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:56

Daantjee12 schreef:
Ze heeft ze wel een paar keer versleept. Ze lagen eerst in een doos boven, daarna in een la en daarna in een andere la. Toen hebben we ze beneden gehad in een konijnen kooi zonder bovenkant, dus alleen de bak en daar haalde ze ze ook uit. Nu hebben we dus de konijnenkooi met bovenkant en nog niet verplaatst. ze liggen wel in een hoek, dus waar het niet zo druk is. Ook zijn ze nu wat ouder maar ze heeft ze niet versleept :)

Bij iemand anders liggen ze in een kattenbech. Om de zoveel tijd gaat mama eruit om even naar buiten te gaan etc. Werkt ook goed, maar dat hebben ze gedaan ivm de kinderen die er komen.

Ze liggen in zo iets; deurtje staat open dus mama kan eruit wanneer ze wilt :)
http://img.tweedehands.nl/f/normal/7289 ... r-lang.jpg

dus met een 'dak' werkt het beste? :=
ik kan kijken of ik er een deken half overheen kan leggen ofzo.
ik ga in ieder geval dit weekend wat proberen, aankomende dinsdag zijn ze 3 weken.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:11

Is het niet een idee om een stuk van de zolder af te bakenen met pakjes konijnen hooi of stro? daarachter een baksteen of iets anders zwaars zodat ze het niet om kunnen duwen?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 10:31

Ja dat is misschien wel een idee, de plek waar ze nu liggen afzetten met dichte dingen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:02

Dat heb ik hier ook gehad, één katje is toen naar beneden gevallen (gelukkig in het zachte stro) en heb ze toen een dag in een dichte box gezet met de moeder. Daarna de moeder weer los gelaten omdat ze gewend is om te gaan en staan waar ze wil. Ze liggen er inmiddels al enkele weken en indien er een ontsnapt sleept zij ze zelfs terug in de box :) .

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:05

strobalen zodat de katjes er niet uit kunnen :') moet je zien wat het na 2 a 3 weken al allemaal gaat ondernemen, die zijn er zo uit hoor.
lastig....

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:09

ik kan me echt niets bij voorstellen waar geen kant om zit op een gewoon huis :? sorry kan je net helpen

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:15

neem aan dat ze een hooizolder bedoeld met open zijdes, alleen een dakje met palen eronder?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:23

Je moet wel iets heel dichts hebben wil je ze op hun plek houden. Als ze gaan lopen, dan gaan ze ook springen en klauteren. Ik zou ze tijdelijk in een goed afsluitbare ruimte zetten. Dus ook waar ze niet uit kunnen klimmen. Een box of desnoods een bench, konijnenhok whatever, maar iets wat ook klim bestendig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:32

kan je de moeder niet ergens in lokken en dan in de box of iets opsluiten met haar kittens, dan kan je haar ook vanuit daar vangen om gesteriliseerd te worden..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:33

is er niet een soort van leegstaande zadelkamer o.i.d waar je een leuk kattenparadijs kan maken voor de eerste 6 weken?
in een bench opsluiten raad iik echt heeel erg af, weet je wat een stress dat geeft bij een kat die dit niet gewend is.
ze zal of stoppen met melk geven van de stress dus dode kittens, of zelfs haar jongen doodbijten van de stress, ook dode kittens. dan kunnen ze misschien nog beter lekker boven blijven. maar denk dat een afgesloten ruimte met daglicht voor deze poes de beste optie zou zijn.

edit zie net in het topic van de kittens dat moeder aan de pil gaat? hoe wil je dat doen dan als ze niet opgepakt wil worden...