Sinds vandaag hebben we eindelijk een kattenluikje in de deur zitten. Iedereen blij, want dat betekende dat we de kat niet meer drie keer per uur de tuin in of uit moesten laten. Niet dus

Nu zit ze dus alsnog zielig voor de deur te wachten tot we haar naar binnen of naar buiten laten en ze snapt er volgens mij echt niks van. Met wat hulp van mijn vader schijnt ze er wel gewoon doorheen te gaan zonder dat ze bang reageert o.i.d. (Zelf niet gezien, maar hij heeft haar al beide richtingen door het luikje gekregen.) Je zou dus denken dat ze het concept wel door zou hebben inmiddels, maar er 'zelfstandig' doorheen gaan is blijkbaar toch nog een stap te ver
(Volgens mij hebben we niet de slimste kat getroffen
) Ik heb niet het idee alsof ze gewoon te eigenwijs is om naar binnen te gaan via 't luikje. Op een gegeven moment hebben we haar namelijk gewoon iets langer buiten laten zitten in de hoop dat ze dan zelf op onderzoek uit zou gaan en 't door zou krijgen. Toen dat niet werkte en ik haar uiteindelijk maar binnen heb gelaten viel ze als een razende op haar eten aan, die had dus flinke honger en als ze had begrepen hoe 't werkt denk ik dat ze voor die tijd al wel naar binnen was gekomen.
Goed, heel verhaal maar de vraag blijft dus heel simpel: hoe laat je je kat aan een kattenluikje wennen?
Wij kunnen toch niet de enige zijn die dit probleem hebben gehad, lijkt me zo
Alvast bedankt!