Een vraag aan de hondenexperts hier op Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Een vraag aan de hondenexperts hier op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:34

Ik heb een Australian Cattle Dog van 2 jaar oud, die helemaal geweldig is. Ze heeft echter wel wat eigenaardigheden, maar naar één ervan ben ik wel benieuwd. Wat ze dus doet, ze gaat naar haar etensbak, neemt een stuk of 4 brokjes in haar mond, komt dan tot waar wij zitten, spuwt ze uit en begint ze dan pas op te eten. Dit doet ze dus de hele tijd tot haar eten op is. Ze doet er niemand kwaad mee en het is best wel grappig dat ze steeds op en neer loopt, dus we hebben het eigenlijk nooit gecorrigeerd ( ze heeft ook totaal geen last van baknijd e.d.). Kan iemand mij vertellen waarom ze dit doet?

beestenfreak

Re: Een vraag aan de hondenexperts hier op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:06

ik heb geen flauw idee :+
wat doet ze als je de voerbak naast je neerzet (waar ze normaal de brokjes uitspuugt)?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:07

Vind ze gezelliger dan alleen eten :D .
Het hondje van mijn dochter doet dit ook.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:08

Onze hond at ook alleen als wij erbij waren. Als we een dagje weg waren, dan begroette ze ons bij thuiskomst en viel vervolgens op haar eten aan, omdat ze dan zichzelf de hele dag uitgehongerd had. Ze at wel gewoon uit haar bak, ze nam haar eten niet mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:14

dit is een instinct uit de natuur wat in haar naar boven komt. Geen idee of je dit moet corrigeren en hoe je hier op moet reageren. Mijn honden doen het onderling ook. Die eten botjes e.d. alleen maar op als ze naast elkaar liggen ook als er een (leeft ook in een roedel thuis) logee is dan eten ze met zijn 3en op een kluitje hun eten of botwerk op. Afpakken van elkaar doen ze niet, er zijn dus grenzen maar het moet wel samen opgegeten worden.
Eten ze het niet samen op dan eet mijn labrador kruising op het natte gras waar mijn boxer een hekel aan heeft. De boxer eet dan niet totdat de labrador klaar is met eten en hij bij hem in de buurt gaat liggen en dan gaat hij beginnen.

Voorheen wilden ze ook aan mijn voeten eten, maar dat heb ik afgeleerd omdat dit met vers voeren niet altijd even fijn is haha.

Overigens deed mijn half wilde kat die overleden is het ook. Die wilde elk muisje en vogeltje in mijn slaapkamer op eten. Omdat dit niet mocht deed ze het altijd mauwend en grommend onder mijn slaapkamer raam en als het op was wilde ze naar binnen toe. Ook mijn huidige kat brengt alles wat ze vangt naar binnen en liefst in mijn slaapkamer. Met het enigste verschil dat de andere kat het dood mee nam en zij springlevend. Inmiddels ben ik dus heel bedreven in muizen en vogels vangen haha

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:17

ik heb welis waar dan geen rashond zoals jij hier beschrijft,
maar mijn lieve vuilnis bakkie die doet precies hetzelfde!.

zou als ik jou was je er dus ook niet al te druk om maken en gewoon laten doen waar ze zin in heeft :P
het zal vast geen kwaad kunnen en zeker niet als ze het al die tijd al doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:18

Doet onze Pip ook,die neemt het mee naar de bank en eet het daar op. Koekjes ook.. ach.. zal lekkerder eten misschien

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:21

Sommige teven doen dat ook, maar dan bij hun pups. Soms braken ze ook hun voedsel uit voor hun pups. Later brengen ze het voedsel. Eten er zelf deels van, om de pups het eten aan te moedigen.

Hahaha misscien doet jullie hond jullie ook aanmoedigen tot eten :Y)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 14:27

@Beestenfreak, dat hebben we nog niet geprobeerd, wel al bij de voorbak blijven staan en dan eet ze dus een brokje per keer en loopt ondertussen elke keer ze een heeft ongeveer een metertje weg van de voerbak.

@Mcsjelle, Honden van een vriendin van me doen dat ook. Het verschil met mijn hond is dat ze wel eet als we weg zijn, maar dan doet ze dus bovenstaande, dus 1 brokje per keer en dan een metertje van de voerbak weg lopen en dan weer een gaan halen.

@Dierenfan, ik heb ook een Bullmastiff die erg op zijn eten gesteld is zeg maar, dus ik geef ze uit voorzorg niet samen een been tenzij ik ze in het oog kan houden (waarbij ze idd het been sneller opknabbelen). Ik dacht dat het misschien iets te maken had met het gaan jagen en dan de "prooi" terug brengen naar de roedel.