Mijn Kruising Amerikaanse Stafford met ???? wie weet het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LOCA

Mijn Kruising Amerikaanse Stafford met ???? wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 15:18

Hallo,

Sinds2 maanden ben ik de gelukkige eigenaresse van een Amerkaanse Stafford van nu 7 maanden. Ik heb haar gekocht als Amerkaanse Stafford maar had gelijk al het idee dat er meer in zit. Wellicht iets van herder o.i.d.

De hond had voor ze bij mij kwam nog nooit los gelopen en was ook niet zindelijk. Gelukkig kan ik nu zeggen dat ze opgroeit als een super sociale hond naar mens en dier (gaat mee naar de paarden en heb nog 2 katten en een Bullmastiff pup van 7 mnd)

Ik moet zeggen dat ze qua karakter wel een echt terrier is en ze is een jager. Buiten gaat ze achter de konijnen, katten en kippen aan. In huis doet ze de katten gelukkig niets. Ze ligt ook (met de poten naar achteren) als een echte stafford

Ze is in huis waaks en gereserveerd naar vreemden, ze kijkt eerst de kat uit de boom en laat zich ook niet zomaar aaien door vreemden. (wat weer helemaal niet stafford eigen is) Verder is ze ietwat eenkennig en super aanhankelijk naar de baas en mensen die ze kent.

Buiten is ze samen met de Bullmastiff erg sociaal naar andere honden en als er een hond is die niets van haar wil weten of naar haar blaft / gromt maakt ze gelijk rechtsomkeer. Als ik met haar alleen loop en ik kom andere honden tegen dan is ze eerst heel onderdanig en wat onzeker. (staart laag en laag bij de grond) maar na 5minuten komt ze helemaal los en dan is het vooral spelen. Met de bull samen wil ze nog wel eens een beetje "pesterig" doen naar kleine onderdanige honden. Dit uit zich dan in blaffen en rondjes er om heen rennen. Als ik dan 1 van de honden vast doe aan de riem, maakt niet uit welke, dan is het over.

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat voor een mix mijn lieve stuiterbal kan zijn. Voor een stafford staat ze te hoog op haar poten en is ze te smal. Hieronder de foto's

5 maanden
Afbeelding
Afbeelding

6 mnd

Afbeelding
Afbeelding

Zelf zit ik te denken aan een Stafford met Mechelse Herder als ik naar haar uiterlijk en karakter kijk. Ik ben erg benieuwd wat de mening van anderen is.

Groetjes,

Carina
Laatst bijgewerkt door LOCA op 30-05-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:19

Ja hij lijkt idd wel wat van een mechelse herder weg te hebben :)

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:22

ja was ook eerste wat ik dacht een mechelse herder.
Wel erg mooie hond, leuk die witte pootjes :)
Heb je haar via een asiel of particulier ofzo? weet de vorige eigenaar niks
van haar ouders dan?

LOCA

Re: Mijn Kruising Amerikaanse Stafford met ???? wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 15:39

Ik heb haar van een particulier via Marktplaats. Ben gevallen voor haar koppie en ben gaan kijken in Arnhem. Ze was van een beetje rare mensen, een vrouw van 47 die net een kind had gekregen terwijl ze niet wist dat ze zwanger was. Daarom moest de hond weg. Ik heb haar mijn emailadres gegeven om contact te houden maar nooit meer wat gehoord. Hond had nog nooit los gelopen, en voornamelijk in een bench opgesloten, was bang van vreemden en niet zindelijk. Ook gromde ze heel erg naar me. Gelukkig wordt het nu een hele leuke sociale hond. Gaat ook lekker mee naar de kroeg en naar de paarden :-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:03

LOCA schreef:
Ik heb haar van een particulier via Marktplaats. Ben gevallen voor haar koppie en ben gaan kijken in Arnhem. Ze was van een beetje rare mensen, een vrouw van 47 die net een kind had gekregen terwijl ze niet wist dat ze zwanger was. Daarom moest de hond weg. Ik heb haar mijn emailadres gegeven om contact te houden maar nooit meer wat gehoord. Hond had nog nooit los gelopen, en voornamelijk in een bench opgesloten, was bang van vreemden en niet zindelijk. Ook gromde ze heel erg naar me. Gelukkig wordt het nu een hele leuke sociale hond. Gaat ook lekker mee naar de kroeg en naar de paarden :-)

Jeetje, :\ gelukkig zit ze nu bij jou. Wat een ...... mensen heb je toch.

Guitig koppie, genietse samen. :)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:07

Ik denk dat het een kruising mechelse herder en amerikaanse stafford is :P

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:08

O haha zie nu dat al meer mensen dat hadden gezecht :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:09

Ik denk dat het een kruising is met een andere hond :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:17

Ik snap echt niet dat mensen hier mechelse herder in zien eigenlijk :?

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:40

LOCA schreef:

Jeetje wat sneu.
Maar goed dat ze nog zo jong is, pakt ze eerder de dingen op die
jij haar leert.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:31

ik zie er ook geen mechelaar in, ben wel benieuwd hoe ze uit gaat groeien.

Ben je niet bang dat het onderling fout gaat tussen je honden op latere leeftijd omdat ze even oud zijn en toch wel wat minder makkelijke rassen richting andere honden? Of is het reu/teef? Puur nieuwsgierig hoor ;)

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:16

Ik heb al vele staffords gezien waar er duitse of mechelse herder in zit maar volgens mij is dat niet het geval bij jou en is het een mooie volle amstaff.
Zoals ik lees is het een teefje en nog maar 7 maand, teefjes zijn altijd heel veel slanker dan reuen en hebben ook niet die brede borst en doordat ze nog eens zo jong is, is ze ook nog niet volledig uitgegroeid en daardoor ook nog mooi slank.
Ik kan je verschillende stafford teefjes aanwijzen die een perfect complete staffordstamboom hebben en op volwassen leeftijd nog zo mooi slank en hoogbenig zijn. Ze zijn niet met veel maar ze bestaan. Maar ze kan ook gerust nog wat gaan verbreden met ouder worden.

In mijn ogen heb je een mooie amstaff gekocht want ik ben zot van dit ras maar ik zie ze ook veel liever slanker en hoogbeniger.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:20

super grappig ik had je verhaal nog niet gelezen bekeek alleen je foto's en toen moet ik ook gelijk aan een herder denken.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:22

ik denk dat je idd gewoon een Amstafford hebt gekocht;-) ik heb een engelse die ook nog aan het groeien is en die lijkt ook nep hihi.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:00

dit lijkt een raszuivere staff hoor, mooie spierpartij in de billen, typisch jong staff koppie, nog lekker uit proporties door de leeftijd, echte stafford poten ( al is ze misschien ietsjes hoog op de poten nu, maar nee ik denk niet dat een mix is
zie hier een echte stafford, zie daar echt wel alles van jouw hond in terug, moet alleen allemaal nog mooi uitgroeien
Afbeelding

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:41

ik zou ook kruising herder zeggen

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:42

Ik denk ook niet dat het een kruising is hoor! Het is nog een jong dier.. hij moet nog uitzwaren en al :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:43

Ook ik zie hier geen kruising in, zie gewoon een jonge am staff.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:59

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:25

[BB-ITP] Blue Fawn Amerikaanse stafford Pup in de sneeuw!!

is ongeveer van de zelfde leeftijd.. en die heeft dus echt wel een bredere kop..
je ziet echt verschil met beide pups

ik vind de hond die hier in het topic bedoeld word echt een super smalle kop en lichaam hebben..
daarom vind ik hem op een herder lijken..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:41

Er zit veel verschil in reu of teef he, daarnaast spelen pap en mam ook een rol. Uit 2 spierbonken zul je ook een zware pup krijgen, maar fok je ze in een andere gewichtsklasse dan ziet een pup er meteen anders uit. En hoe is de start geweest van de pup bij de fokker? Juiste voeding? Gezien ze niks gewend was denk ik ook niet dat er dure voeding gekocht werd, en dat ze niet losliepen kan dus ook een onderontwikkeling van spieren zijn.

En welke voeding geef je haar nu? Mischien krijgt die pup uit het andere topic wel hele andere voeding.
Er zijn veel factoren die het uitgroeien beinvloeden, hoeft niet per defenitie een mix te zijn.
Heb je geen info of foto's van de ouders gevraagd?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:53

daar heb je zeker gelijk in,
maar ik was gewoon even aan het google, om te kijken of ik meerdere smalle am staff tegen kwam.
toen kwam ik dus op het genoemde topic uit.

de gehele proces van opvoeding van de hond vanaf hij geboren is zal een rol spelen.
en qua 'dure voeding',, dure voeding hoeft niet altijd goede voeding te zijn.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:18

Oeps was dit topic al bijna vergeten :-) Ik denk ook niet dat ze half staf / half herder is hoor, maar wellicht kan 1 van haar ouders een halve zijn geweest. Ze is op dit moment 47 cm en is met haar 7 maanden al hoger dan de staffords hier in de buurt, haar oren zijn ook wat afwijkend, als ze opzij hangen dan kloppen ze, maar als ze iets hoort en haar oren spitst dan vallen ze schuin tegen elkaar aan (als bij een herder)... Verder heb ik niet echt een reden om aan te nemen dat er mechelaar in zit, puur speculeren :-) Maar weet bijna zeker dat ze niet helemaal zuiver is, en dat maakt ook niet uit, ben super blij met haar....

@dierenfan: Ik ben er niet zo bang voor dat het fout gaat tussen mijn 2 honden, het zijn vaak vooral de eigenaren en gebrek aan kennis waar het fout gaat, bij mij in huis heeft nog nooit een hond gevochten terwijl het toch een bonte verzameling met beesten is. ( Binck mijn bullmastiff reu, Jessy de Stafford teef, mn 2 katten en dan ook nog de Galgo reu van mn moeder die regelmatig hier is... de katten zijn de baas uiteraard)

@Matasja De honden krijgen bij ons KVV / NRV en af en toe Barf ik wat. Hiervoor kreeg ze goedkope puppy brok van onbekend merk. De eerste dagen bij mij is ze goed ziek geweest van het rauwe voer maar nu doet ze het er super op.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:19

dat zeker niet over dure voeding , er is natuurlijk per ras verschillend wat verstandig is.
zoals ik al zei ; wij hebben 2 engelse staffords ook beide verschillend gefokt. zal morgen even 2 foto's plaatsen voor het idee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:24

Het lijkt mij gewoon een Am staff hoor, volgens mij klopt het plaatje wel, ze moet alleen nog veel meer uitzwaren maar dat heeft tijd nodig.
Als er herder in zou zitten zou ze er heel anders uitzien qua kop lijkt mij en ik vind de kop nu juist typisch voor een stafford.