mijn pup van 4 maanden nu ligt nu net bij me op bed en het valt me op hoe extreem ze ademt? elke sec. heeft ze wel 2 keer lucht gehapt. nu is het wel heel benauwd en is het langharig ras. iemand of dit normaal is of dat ik langs de dierenarts moet.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 29-05-12 22:28
Ik denk dat je dat zelf het beste in kan schatten.
Ik heb een pup van 3 maand ( een labradortje) Ik ben er even bij gaan zitten voor je om te kijken hoe hij ademt. hij ademt wel sneller als "een oudere hond" maar niet exstreem nu moet ik zeggen hij is net gedouched dus warm heeft hij het niet;) Maar wat zegt je gevoel? Wij kunnen niet vanuit hier oordelen over iets wij weten niet" wat heel snel is" omdat we het niet kunnen zien. Misschien even wakker maken kijken hoe die dan reageert?
Hoe vaak ademt hij per minuut, knijpt hij hiermee met de buik en wat is zijn temepratuur. Is hij verder lusteloos? Heeft hij goed gegeten en gedronken vandaag. Heeft hij gebraakt, diarree gehad of gehoest?
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 29-05-12 22:55
Ik ga slapen nu, hoop dat je kleine gewoon druk lag te dromen, en anders succes TS.
Jonge honden ademen sneller dan oudere honden..tijdens dromen kan het zelfs nog vlotter lijken. Je moet goed kijken waar die ademhalng vandaan komt. Komt die vanuit de flanken, die abdominale ademhaling..dan zou ik de DA toch eens laten luisteren. De ergste hitte is nu voorbij, dus daar moet het ook niet van komen. Gewoon goed in de gaten houden, wij kunnen vanaf hier niet zien hoe hij ademt en we zijn gen artsen..als je het niet vertrouwd, gewoon je DA even bellen '
Ik kan je ms swel iets geruststellen toen onze honden zo snel ademde..man oh man, ik kende dat helemaal niet en dacht echt dat ze ter aarde zouden storten en heb dat met mn ene hond nog weleens..maar beide zijn de hartjes en longen goed, dus nu weet ik dat
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 30-05-12 10:39
Ben wel benieuwd hoe het nu is met je pup.
Sassol
Geplaatst: 30-05-12 10:49
Denk dat je jonge pup het ontzettend warm heeft, vooral omdat ie ook nog eens op een warm bed ligt. Sowieso merk ik dat de honden meer hijgen dit jaar dan vorig jaar, het is inderdaad benauwder. Honden zweten niet, die geven de meeste warmte af via de mond (hijgen dus).
Anoniem
Geplaatst: 30-05-12 10:53
Pups ademen inderdaad sneller dan volwassen honden. Zeker als ze liggen te slapen, kunnen ze echt ontzettend snel ademen.
In principe hoeft dat niet te betekenen dat hij ziek is of iets heeft. Want ook gezonde pups ademen erg snel. Maar ik vind het ook altijd een beetje raar/eng hoor...
Ik heb in m'n leven 5 pups opgevoed, en ik kan er nog steeds niet aan wennen, aan die snelle ademhaling. Toch is er bij onze honden nooit wat mis gegaan met die ademhaling. Ze waren gewoon gezond. Maar het ziet er gek uit...
Cyrilletje
Geplaatst: 30-05-12 12:09
Onze honden hebben het ook wel eens, vooral als ze het erg warm hebben. Ademhaling gaat dan zo enorm snel dat ik het toch altijd een beetje eng vindt en ze goed in de gaten houdt of het wel goed blijft gaan met ze. Het gaat weer over zodra ze afgekoeld zijn.
bedankt voor alle berichtjes maakte me verschikkelijk druk gisteravond ze ademde voor mijn idee extreem snel en heel benauwd en sliep ook niet echt als er maar 1 mini geluidje werd gemaakt was ze al wakker. vandaag was ze nog niet in haar hum hele dag in de mand liggen weinig eten(heeft ook met heimwee te maken me ouders zijn 2 weken op vakantie) toch maar naar de dierenarts gegaan om 5 uur ze heeft haar luchtwegen geirriteerd en haar ogen waren heel rood dus die waren ook geirriteerd nu heeft ze antibiotica gekregen voor 10 dagen.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 30-05-12 18:59
Beterschap voor de kleine, hoop dat ze snel weer opknapt.