Onze teckel Bumper blijkt namelijk te zinken als een baksteen!
Ik was vanmiddag met onze 2 honden naar een meertje bij ons in de buurt.
Het was (nog) lekker weer en de mensen zijn weer aan het werk en naar school dus kon ik weer veilig met de hondjes naar het achterste strandje zonder dat ze de zonnende badgasten bespringen.

Nou was ik er al achter dat onze honden niet bepaald zwemkampioenen zijn...
Easy, onze Rottweiler kruising, bijvoorbeeld doet zijn bek open tijdens het zwemmen waardoor hij water inslikt, misselijk wordt en dus uitgebreid moet kotsen na het zwemmen.
Bumper was vorige week voor het allereerst tot aan zijn borst het water in gegaan en had zelfs een heel klein stukje gezwommen!
Hij had was zelfverzekerder geworden in het water en dacht dat ie vandaag ook wel weer een stukje kon zwemmen.
Ik was stokjes aan het gooien en Bump haalde ze voor me uit het water. Tot ik ietsje verder gooide zodat hij weer een klein stukje moest zwemmen...
Toen kwam ik er achter dat hij een rasechte zwemkneus is: hij zonk met zijn lijf steeds dieper weg, ging zelfs even bijna koppie onder maar wist gelukkig wel weer op de kant te komen.
Ik ging er na die ervaring eigenlijk vanuit dat hij wel genezen zou zijn van het zwemmen.
Op de terugweg gooide ik nog een stok voor Easy in het water want die had ergens in liggen rollen (dood iets langs de kant
) en ik wilde dat hij zich nog even ging afspoelen. Easy negeerde de stok die ik gooide, maar Bump ging er enthousiast achteraan!

Bumper zonk weer net zo hard als de eerste keer en ging nu ook helemaal koppie onder. Hij raakte gedesoriënteerd en begon zich om te draaien in het water zodat hij half op zijn rug terecht kwam en nogmaals koppie onder ging!
Het was me wel duidelijk dat hij de kant niet ging halen dus ik ben hem achterna gesprongen en heb hem uit het water gevist, anders was ie me verdorie nog verzopen.
Nou, en daar sta je dan al druipend langs de kant met een hond in je armen die, zodra ik hem neerzette, weer gewoon enthousiast rond rende alsof er helemaal niets gebeurd was.
Toen kon ik dus met een nat pak en al soppend in m'n schoenen helemaal terug naar huis lopen.
De illusie dat alle honden kunnen zwemmen ben ik dus wel kwijt nu.

Nog meer bokkers met honden die niet kunnen zwemmen?
er is nog hoop iig!
De teckel van m'n vriend zinkt ook, maar die heeft in geen 4 jaar meer gezwommen.
En nu kan hij gewoon zwemmen zonder vest en hij vindt het geweldig