Wij hebben een eend die dit jaar eieren heeft gelegd. Hier zijn 5 kuikentjes uitgekomen die we helaas niet konden redden. Een voor een was een roofdier ze weer te slim af. De eend is nu dus weer helemaal zielig alleen, maar wel samen met onze andere eend. Dit was haar eerste nestje.
Nu zagen we gister iets uit haar achterste hangen.. Niet heel groot.. Een soort roze bolletje. Ik heb haar proberen te vangen maar dit wil niet helemaal slagen, dus we dachten we wachten eventjes af. Vandaag lijkt het wel alsof er steeds meer uit hangt. Eerst dachten we aan een wind ei of iets in die richting, maar ik geloof dat het echt het binnenste van de eend is wat eruit komt op een of andere vreemde manier. Ik heb gezocht op google maar kan hier ook niks over vinden. Het lijkt wel een beetje op een vlies met water erin maar dit kan ik niet bevestigen omdat ik het niet heb gevoeld. Het is lichtroze van kleur. De eend is wel levendig en eet gewoon maar pikt af en toe wel naar haar achterste.
ik zou de Da even bellen. Ik heb geen verstand van eenden maargoed klinkt het niet.
En als een dier zijn binneste er uit perst zoals een baarmoederprolaps dan heb je ook een dierenarts nodig! Een dier gaat daar dood aan als die niet geholpen wordt.
Sterkte en succes!
willytske
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-12 16:57
Daar zitten we dus even mee. Gister leek het helemaal niet raar maar nu wel meer. Ik moet sws eerst wachten tot mijn moeder/vader thuis komt maar dan probleem 2, hoe vang je zo'n beestje zonder dat het nog erger wordt? Voor het zelfde ligt straks alles eruit.. je weet het niet.
Een schaap met baarmoederprolaps, ligt er wel aan hoe erg, eet en drinkt ook gewoon nog. Ik heb een schaap gekent waar heel de baarmoeder er uit hing dier liep gewoon rond. Was qua gedrag niets een te merken. Het arme dier was niet meer te redden omdat er te lang gewacht werdt met terug drukken. En toen was het zo gezwollen dat het niet meer terug paste.
Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad schapen, daar heb ik het ook al eens bij meegemaakt en dat werd teruggeduwd en als het ware dicht gemaakt.. Maar ik durf dat zelf niet aan met zo'n eend, die zijn een stuk kleiner!
Ja maar, ze zegt dat ze twee eenden heeft, ik neem aan een mannetje en vrouwtje. Misschien per ongeluk het mannetje voor het vrouwtje aangezien? Ik heb pekingeenden, en die lijken heel erg op elkaar ....