Ongeveer 8 weken geleden liep ik met mijn hond (tervurense herder) in het bos.
Toen opeens kwam er een vreselijk grote hond op ons afgestormd (ierse wolfshond)
En toen dacht ik al oh nee dit gaat niet goed!
Mijn hond is een ongecastereerde reu, dominant, en heeft verschillen politie trainingen gedaan met zijn vorige eigenaar, dus hij is zeker geen watje! Maar toen die hond op hem af rende dook ie meteen in elkaar.
Die hond dook boven op mijn hond en was zonder enige reden vreselijk agressief, mijn hond lag daar zo zielig op de grond zonder iets te kunnen doen, even leek het of de tijd stilstond maar ik kwam snel in actie, ik laat mijn hond echt niet dood gebeten worden!
Ik pakte die hond bij zijn nek vel maar dat werkte niet dus toen pakte ik zijn bek vast en begon te trekken (gevaarlijk
) dat werkte ook niet die beest was echt helemaal dol! Toen werd ik zo kwaad en bang dat ik die hond tegen zijn kop trapte (ik weet dat is slecht maar ik kon gewoon niet mijn hond zo laten lijden) toen liet ie gelukkig los maar daarbij heeft ie wel mooi mijn schoen stukgebeten
Ik was zo geschrokken dat ik gewoon spontaan begon te huilen! Mijn hond krabbelde overeind met een paar lelijke bijtwonden, en toen had ik pas door dat de eigenaar de hele tijd had staan lopen kijken, de banketstaaf had mij geneens geholpen! Hij had wel dood kunnen zijn!!
O wat was ik boos!!
Ik heb die man en zijn hond uitgemaakt voor alles wat slecht was en hij moest van mij zijn tel nummer en huisnummer geven omdat hij verantwoordelijk was voor ZIJN hond en dus ook de dierenarts kosten moet betalen voor Mijn hond!
Wat bleek de tel en huisnummer bleken verkeerd te zijn!
O wat ben ik boos zeg!
De wonden van mijn hond zijn bijna genezen gelukkig waren ze niet heel ernstig, hij heeft nu een litteken op zijn kop naast zijn oor en dat oor is nu ook verlamd maarjah hij heeft gelukkig geen pijn, en hij had een flinke wond op zijn heup (of hoe dat ook heet bij een hond ) en nog een paar wonden op zijn poten, ook liep ie mank, maar alles is nu weer veel beter.
Maar mijn hond EN ik hebben wel een trauma opgelopen, mijn hond is nu vreselijk bang en agressief tegen honden die opeens op hem af komen stormen ookal bedoelen ze het goed, hij zal nooit een hond kwaat doen maar hoe die dan kijkt en reageerd is genoeg dat mensen zeggen dat dat BEEST een agressief mormel is, en ik ben nu trouwens ook wel een beetje bang voor andere honden
Ik moest dit toch even kwijt, en hoe kan ik of mijn vader nou zorgen dat die man alsnog moet opdraaien voor de kosten want hij is totaal ontvindbaar
Mijn hond en ik hebben zon sterke band, toen ik hem net kreeg kon ik geeneens bij hem in de buurt komen en nu lig ik zelf weleens tegen hem aan als ik me verdrietig ofzo voel, ik zal zelfs in het drijfzand springen voor hem als ik hem dan zou kunnen redden dus ik vind het zo vreselijk dat dit gebeurd is!
O en echt heel erg sorry voor de spellings fouten!
) Wel heel banketstaaf van diegene dat ie gewoon valse gegevens opgeeft. Het enige voordeel is wel dat mensen vaak "dichtbij" wonen waar ze wandelen en er vaker komen. Dus doe wat navraag daar in de buurt
Waarschijnlijk kom je dan zo achter zijn gegevens. Maak ook een melding bij de politie, een loslopende hond die zo maar aanvalt is gevaarlijk (deze keer is het jouw hond, maar het had ook een kind kunnen zijn bij wijze van spreken). Ik weet niet of jullie in het bos een boswachter/beheerder hebben, daar ook even een melding maken