Help! Smelly Cat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Help! Smelly Cat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 13:30

Yep ik heb n mega stinkende poezel rondlopen!

Saartje is een langharige poes die ik een paar jaar geleden uit t asiel heb gehaald. Ze heeft zich van een schuwe blazende poes in de loop der jaren ontwikkeld tot 1 van de liefste poezels die ik ooit heb gehad. Alleen van 1 ding houdt ze niet: haar oppakken!

En nu komt t: Saar heeft een week of wat geleden een vies achterwerk gekregen. Ik denk n stukje poep dat is gaan verklitten en wat ze niet meer schoon krijgt! Ze is een gezonde kat en heeft zich altijd goed weten schoon te houden maar dit lukt haar niet!
Ik heb al geprobeerd om haar te kammen (kreeg er wel n stuk uit maar dat deed haar pijn) maar eigenlijk moet het weggeknipt worden en goed gewassen worden. Maar dat laat ze niet toe!

Ik kan natuurlijk naar de DA gaan en als er geen andere oplossingen zijn dan moet dat maar. Maar misschien zijn er andere, goedkopere oplossingen?

Wie o wie heeft tips?
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 28-05-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:32

Ik denk dat een trimsalon goedkoper is dan een dierenarts.
Maar daarna moet je wel het onderliggende probleem vinden. Wanneer het zich namelijk herhaald kan het bijvoorbeeld een gevolg zijn van overgewicht of eventueel rugklachten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:32

ik denk dat er niet veel anders op zit dan naar de da te gaan,die kan haar een roesje geven en het kaal scheren.Een kat die iets niet wil is net een miniatuur tijger ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 13:38

Ja ze is idd te dik! Ik heb nog een Tonkinees en bastaard Bengaal rondlopen die in perfecte conditie zijn. Saartje heeft lang op straat geleefd en wanneer ze eten krijgt schrokt ze alles naar binnen. Ze probeert ook eten van tafel te strietsen als ze de kans krijgt.
Maar bestaan er dan ook kattentrimsalons? Dacht dat die er alleen voor honden waren?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:39

Jahoor ook voor katten, die langhaar katten kunnen ook behoorlijk vervilten en moeten ook gewoon bijgehouden worden. Heb alleen geen flauw idee hoeveel zo'n behandeling daar kost.. maargoed bij een dierenarts zit je sowiso al aan een consult van 35 euro en dan komt de behandeling er nog bovenop dus lijkt mij sterk dat een trimsalon duurder is

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 13:41

Zal eens gaan googlen dan! Heb altijd Tonkinezen gehad die hoefden niet naar de kapper! :D
Thanks voor de tip!

Donja

Re: Help! Smelly Cat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:46

Je hebt alleen kans dat ook een trimsalon haar een roesje moet laten geven, overleg dus goed met de trimsalon.