Ze lag mooi beschut, maar nadat ik er dus met de grasmaaier langs gegaan was, niet meer zo heel erg als voorheen...
Wat resulteerde in een aanval van een dier nu zo'n 2 weken geleden. Van de 10 eieren waren er 2 verdwenen, 2 leeggevroten, 3 een gat in gemaakt en nog maar 3 heel.
Toen na 2 uur moeders nog niet terug was en het bleef hozen, heb ik de 6 eieren naar binnengehaald. (Wat maar goed was ook, mams is niet meer terug geweest naar haar nest en ligt met manlief regelmatig aan het zwembad...)
De 3 kapotte hebben het niet gered. (De eieren waren zo kapot dat je in het ei het kuiken kon zien bewegen. Helaas waren de kuikens nog te jong om al uit te komen...)
Wegens het niet beschikbaar hebben van een broedmachine en de hoge aanschafkosten voor een 2e handsje, heb ik via MP een reptielen broedmachine gekocht voor € 50,00.
In principe zou deze het moeten doen, maar toen de dagen en bijna weken verstreken, kunnen jullie denk ik wel begrijpen dat we lichtelijk geschokt waren toen na 2 weken de 3 eieren ook daadwerkelijk uit begonnen te komen!!!
Gisteren zijn ze geboren en vanochtend maakten ze het alle 3 goed!
Kijk en geniet van deze kruimels!

We dachten toen dat het kwam doordat hij zichzelf niet had leren invetten, maar ik heb weinig verstand van wees-eenden dus geen idee of dat echt de reden was.
.