Teken, het houdt maar niet op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Teken, het houdt maar niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:29

Ik woon hier nu 10 jaar, en al 10 jaar hebben we hier nauwelijks last van teken.
In de afgelopen week echter, heb ik er al 15 weg gehaald bij mijn hond!! Een IJslandse herder met een lekkere lange vacht... Vanochtend was het toppunt, 6 teken: 2 die nog over de vacht kropen, 3 die al vast zaten en 1 die op een van de groten zat.
Hij komt 1x per week in het bos en voor de rest snuffelt hij lekker in de tuin rond, zoveel bomen en struiken staan daar niet.

Zijn er meer mensen die er dit jaar zoveel last van hebben?

Nikka

Re: Teken, het houdt maar niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:32

Wel dat heel erg vroeg begon dit jaar.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:36

Ja wij hebben er ook heel erg veel last van !
Mijn duitse herder heeft er al een hele hoop gehad, ik ga volgende week naar de DA om navraag te doen of er iets bestaat om de teken weg te houden.
Wordt er helemaal gek van!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:42

behandelen jullie de honden met een middel dat ook tegen teken werkt?
Ik gebruik momenteel Advantix en heb nog geen teken op haar gezien, hoor ook goede verhalen over de scalibor-band

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:53

Ik heb inderdaad wel info opgezocht over Advantix, maar lees ook negatieve verhalen, zo zouden er honden zijn die enorme jeuk van dat spul hebben gekregen.
Helaas zit ik met een hond met huisstofmijt allergie, en hij gebruikt Prednison daarvoor, dus ik moet wel een middel hebben wat goed samen kan met prednison.
Ik wilde dus iets bij de DA halen...

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:54

Vorig jaar geen teken op onze twee honden gezien. Momenteel kijken we ze twee keer per dag helemaal na, want ze zitten elke keer onder. Het enige verschil is dat ze nu hele dagen in de tuin lopen.
Ben benieuwd wat je er tegen kan doen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:55

sunshine schreef:
Ik heb inderdaad wel info opgezocht over Advantix, maar lees ook negatieve verhalen, zo zouden er honden zijn die enorme jeuk van dat spul hebben gekregen.
Helaas zit ik met een hond met huisstofmijt allergie, en hij gebruikt Prednison daarvoor, dus ik moet wel een middel hebben wat goed samen kan met prednison.
Ik wilde dus iets bij de DA halen...

Ik heb een allergische hond en die kreeg heel veel jeuk van de advantix itt de Scaliborband.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 27-05-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:58

Ik weet niet waar in NL jullie ongeveer wonen?? Maar ik (met hond en kat) heb er nog nauwelijks last van gehad, hier in Drenthe :') terwijl we toch dagelijks door het bos oid lopen...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:03

Het enige nadeel van zo'n band is dat hij dan altijd een band om heeft...
Daarom gaat mijn voorkeur uit naar druppeltjes, maar een band werkt wel langer, moeilijk dus !

Ik woon trouwens in Noord brabant.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:09

Wij hebben een golden retriever met enorme vacht. Ook veel last van teken normaal, maar spray nu met een midden van de da. Moet zegfen. Sinds die tijd geen teken meer gezien op hem. Druppels werkten niet bij hem. Zal later vandaag ff kijken hoe het goedje heet.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:36

Denk dat het voor iedere hond verschillend is hoe ze er op reageren. Mijne heeft een vrij gevoelige huid en heeft snel jeuk, maar ze heeft op Advantix geen reactie gegeven :n

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:48

Ik heb mijn buitenkat er steeds helemaal onder zitten, hier in oostgroningen. Ik behandel hem elke maand met frontline combo, maar tegen teken werkt dit maar twee weken. Is steeds goed te zien want na die twee weken loopt hij er meerdere per dag op...

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 15:18

Ik zit hier in Noordoverijssel, 300m van de grens met Drenthe :)

Ik ga dinsdag denk ik maar even naar die DA en dan kijken wat eruit komt, ik heb er net weer 1 weg gehaald en onze Duitsers beginnen ook :(

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:30

Mijn kat had de eerste teek al in maart. Nu is het elke week wel een paar keer raak.
Maar door de frontline zijn ze wel dood. Maar moet ze er nog wel uithalen met een tekentang.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:36

onze kat heeft ook nooit teken gehad, en nu had ie er laatst ook 2.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:39

Ik heb de scalibor band enik woon in Duitsland het is hier ook heel erg.
Met de band heeft er bijna geen en heeft hij er wel een gaat die dood.

Gebruik de band al 3 jaar en bevalt me echt prima.
Koop 2 banden per jaar

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:39

Zo gauw het wat warmer werd heb ik mijn hond een vlooien/teken band omgedaan (merk weet ik niet meer), en heb nog geen teek ontdekt. Ik doe eigenlijk elk jaar wel zo'n band om.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:23

Ik heb trouwens ook gelezen dat die banden meer geschikt zijn voor kortharige rassen, wat is jullie ervaring daarmee?
Ook ben ik benieuwd of zo'n band de haren beschadigd, dat je zeg maar echt gaat zien dat de hond een band om heeft/heeft gehad?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:30

Of het alleen geschikt is voor kortharigen weet ik niet, maar toevallig heb ik wel zelf een kortharige hond. Ik zie niet dat de vacht beschadigt bij mijn hond.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:56

Ik heb een ruwharige hond, dus wel iets langer haar, geen beschadigde vacht en hij werkt prima.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:27

Hier ook verschrikkelijk veel teken op het moment (De Eifel in Duitsland). Ik heb mijn kat gisteren een Seresto halsband omgedaan en bestel er deze week voor de honden ook eentje. Hopelijk werken die banden goed, hoor er wel goede verhalen over.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:33

Yup, hier ook, mijn x-ing ijslandse herder. Heb dr laatst ook een topic over geopend..niets leek te helpen. Hier gemiddeld 10 stuks per dag. Nu wonen wij wel midden in het bos, maar zo absurd veel heb ik dr nog noot gezien (ze zaten zelfs op mij, brr).
Ik kreeg de tip voor Practic (ojee, geloof dat het zo heet?), heb dit echter nog niet kunnen testen, omdat ik al wat van de DA heb gekregen en wat een enorm verschil. Zo nu en dan kruipen ze nog op hem en kan ik m nog net tussen de vacht uitplukken voor hij erin kruipt. De meeste overlijden al meteen, ideaal.
Succes..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:37

sietske83 schreef:
Mijn kat had de eerste teek al in maart. Nu is het elke week wel een paar keer raak.
Maar door de frontline zijn ze wel dood. Maar moet ze er nog wel uithalen met een tekentang.

Onze buitenkat had zelfs midden in de winter toen het vroor nog teken!
Frontline werkt niet goed bij onze kat, voor de honden heb ik advantix en dat werkt super, ze hebben echt nooit teken en we wonen in bosrijk gebied en ze lopen veel buiten.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:34

Ik gebruik Advantix voor mijn hondjes. Nog nooit een teek gehad. Afgelopen week zijn een een paar dagen op vakantie geweest in bosrijk gebeid. Als extra bescherming ben ik daarom een paar weken geleden al begonnen met knoflookgranulaat door het eten. En ook op vakantie geen teek gezien :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:23

het word steeds erger op het moment met die teken, woon hier nu zelf 8 jaar en misschien 2 teken in al die jaren, de afgelopen week heb ik al 4 keer een teek van ze af kunnen halen, gelukkig zaten ze nog niet vast, gebruik Exil en dat was altijd prima, van Advantix gaat mn ouste hond schuimbekken dus daar ben ik vanaf gestapt