Kat kwijt, *Update gevonden*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat kwijt, *Update gevonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:11

Gisteren is mijn lieve meisje verdwenen, vermoedelijk weggeglipt via het trappenhuis. Ze is een echte balkontijger en blijft altijd bij de deur in de buurt.

Er waren schilders bezig in het trappenhuis, maar de deur was dicht. Ik gok dat ze aandacht is gaan halen, is ze gek op. Maar dat ze de weg naar boven niet meer weet.

Samen met de bakker van beneden heb ik de buurt doorzocht. Bij de c1000 gevraagd of ze niet binnen is geglipt, het vuilhok doorzocht (blegh) en met mijn vriend nog een keer gezocht. Niet te vinden, zelfs niet met rammelen van haar bakje snoepjes.

Uiteraard is ze gemeld bij amivedi en komt ze op de site voor regio nieuwegein, lopikerwaard en vianen. Ook ga ik de dierenambulance nog bellen en een brief ophangen bij c1000. Ook is ze gechipt, ze heet Soul. Is een dik cypertje. De rechterfoto in mijn profiel.

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb geen printer dus kan niet overal iets in de bus stoppen..

Water en voer staan bij de voordeur..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-12 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update

nynkeenfred

Re: Kat kwijt, Vianen utrecht, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:19

Foto's uit printen bij de bibliotheek en in de buurt ophangen met je telefoonnummer enzovoort erbij. Hopelijk heeft iemand haar gezien! Succes ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:22

Ts heeft geen printer.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:23

de schilders bellen, misschien is ze in de bus/auto van de schilders beland?
en asiels in de omgeving zelf blijven benaderen of ze wat gevonden hebben.
Misschien ook zoeken naar niet officiele kattenopvang adressen in de buurt.
Mijn schoonouders zijn ook eens hun kat kwijt geweest, die zat toen bij zo'n kattenvrouwtje die hordes katten voerde, maar niet de chip controleerde zolang ze gezond waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:27

En de bieb hier is nogal dorps.. Daar kan ik niet terecht :+

Ik ben dus ook bang dat ze ergens binnen zit omdat ze zo lief is :=

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:27

@marleen_usar Daarom zei ik ook printen bij bibliotheek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:28

Asiels benaderen is een goede.. Straks even kijken of ze in het weekend belbaar zijn.

Hopelijk is ze niet naar mijn schoonouders gelopen, of onderweg, die wonen bij Hoek van Holland..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:28

Ik zou gewoon met een dikke stift schrijven op papier.En dan duidelijk omschrijven hoe je poezel er uit ziet.Onze pers kwam ook lang niet buiten, maar ik had hem wel een bandje om gedaan met ons telefoonnummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:31

Ik doe geen bandjes om.. Wil niet dat ze zichzelf ophangen. Heb de dierenwinkel ook even ingelicht."

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:32

Ik heb anti ophang bandjes, mijn kitten is er vaak 1 verloren.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:33

Misschien een klein tekstje op facebook zetten? Dan zien al meer mensen het die er op kunnen letten?
Ik wil iig best wat neerzetten op facebook als dat je kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:38

Als je wil, gebruik de foto van de rechterkat in mijn profiel maar, de streepjes.

Facebook ga ik zelf ook inzetten. Familie in Rotterdam is op de hoogte..

Hopelijk komt mn meisje snel thuis..

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:42

Ik heb het aan mijn vader doorgegeven, die komt nog wel eens in Vianen, je weet maar nooit.

Verder kaartjes bij alle supermarkten in de buurt ophangen? Als je geen printer hebt, in ieder geval wel een paar brieven met de hand maken en die in de buurt ophangen, aan bomen ofzo?

Sterkte, ikhoop dat je haar snel weer vind!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:47

In de buurt een briefje langs de deuren (met foto), of ze in hun schuur/garage willen kijken, of de kat daar soms is.
Ik ben mijn kat ook wel eens kwijtgeweest, had 2 dagen bij iemand in de garage gezeten.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:48

Er is geen mogelijkheid dat ze ergens in de flat naar binnen geglipt is en daar ergens zit? :(:)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:51

Jans schreef:
Als je wil, gebruik de foto van de rechterkat in mijn profiel maar, de streepjes.

Facebook ga ik zelf ook inzetten. Familie in Rotterdam is op de hoogte..

Hopelijk komt mn meisje snel thuis..

Heb je dierenkliniek helsdingen al gebeld? Die krijgen volgens mij ook wel eens te horen als er een dier is gevonden.

Heb je ook iets van contact gegevens/email zodat als iemand haar vind ze je kunnen bereiken?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:51

Zou toch zien dat je ergens kunt printen. Is er geen copyshop bij jullie in de buurt? Bestandje aanleveren op USB en klaar is kees. Daarmee bereik je wel het snelste de meeste mensen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:00

Ik ga in ieder geval printjes nog regelen vandaag en die zoveel mogelijk verspreiden.

Inmiddels rolt het op Facebook ook aardig..

Ik ga zowel Dierenkliniek Helsdingen bellen als onze dierenarts hier in het centrum.

Qua contactgegevens: als een bokker haar ziet, ik ben altijd op Bokt bereikbaar, ook op facebook ben ik bereikbaar en mijn telefoonnummer geef ik per PB als dat nodig is :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:11

Toevallig dacht ik een paar dagen geleden mijn nieuwe zwarte kat ook kwijt geraakt te zijn, maar zij is gelukkig weer teruggekomen.

Is je kat gechipt? Zo ja, vertel dit dan ook aan de asiels waar je je meldt, want zij kijken niet altijd na of katten een chip dragen of niet. Verder kan je een melding maken bij Amivedi of petlook. Licht zo veel mogelijk mensen in over je kat en vertel ook waar ze op moeten letten. Goed dat je zelf al hebt rondgekeken. Je zou eventueel laat in de avond ook met haar favoriete snoepjes kunnen rammelen, dan komen ze sneller tevoorschijn dan overdag. Ik weet niet of zij vaker buiten komt maar als dat niet zo is, dan kan het zijn dat zij heel dicht in de buurt is, maar zich heeft verstopt omdat zij bang is (dat kan in een schuur zijn of in de struiken). Je kunt ook een melding maken bij de dierenbescherming trouwens.

Verder inderdaad flyers in de buurt ophangen met een duidelijke beschrijving hoe je kat eruit ziet. Zet er ook een verzoekje bij dat de mensen ook in hun schuren en garages moeten kijken.

Succes, ik hoop dat je kat weer veilig thuis komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:13

Petlook ken ik niet, bij Amivedi is ze gemeld :j

Gisterenavond, rond 11 uur hebben we de hele buurt nogmaals uitgekamd, met haar bakje snoepjes :j maar helaas ;(

Ze komt wel buiten, maar scharrelt hier vaak op de galerij rond en soms beneden maar altijd in de perkjes rondom het gebouw. Onze andere kat is veel avontuurlijker, die is ook wat van slag lijkt het wel. Soul is ook de enige kat die hij in zijn buurt tolereert.

Dierenambulance ga ik ook even bellen, of ze toevallig uitgerukt zijn voor haar.

Dank voor alle tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:18

Wat meer foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:18

Ze is overigens gechipt, met dit nummer: 945000001190293

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:55

Het lijkt er op dat ze vast zit in het vuilnishok van de C1000.. we gaan het zo leeghalen :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:56

Wat een smerig ding. _O-
Ik duim ze dat er inderdaad in zit en snel weer vrij is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:59

Ja en als het haar is dan krijgt ze een standje.. ze heeft namelijk vannacht in de C1000 zelf gezeten en continu het alarm af laten gaan :=