Ik ben bij meerdere buren op de koffie geweest en heb gevraagd of mijn honden daadwerkelijk zoveel blaffen, ja ik wil een goede buur zijn en geen overlast veroorzaken. Zij vonden het vreemd dat ik een brief gehad heb want ze hebben geen overlast van mijn honden. Ok, ze slaan wel eens aan, maar houden vrij vlot weer op. Ze blaffen een keer of 5 en dan is het klaar. Het is niet zo dat ze de hele godsgansedag/nacht hun longen uit hun lijf blaffen. Daarbij ben ik zelf ongeveer 18 uur per dag thuis, en ik hoor ze weinig tot niet. Behalve als er bij mijn buurman klandizie (dag en nacht
) komt slaan ze even aan. Gezien wat daar aan de deur komt kan ik het alleen maar met mijn honden eens zijn dat ze even aanslaan zodat het tuig van mijn woonplaats weet dat er honden aanwezig zijn. Daar heb ik ze ook voor, dat ze mijn eigendommen en mij beschermen. Nou weet ik niet wie geklaagd heeft, snap helemaal niet dat diegene niet eerst naar mij toe gekomen is. Dit is toch wel het beleid van de woningcorporatie dat buren het eerst onderling proberen op te lossen. Ik woon hier al 10 jaar MET honden en heb nooit problemen gehad.
Nou vroeg ik mij af wanneer spreek je van geluidoverlast?

. Mijn buren zeggen ook ´´het is omdat we je zien lopen met hem, anders zouden we niet weten dat je een hond heb´´. Het is toch ook heel vervelend als een hond blaft. Ik werk zelf onregelmatige diensten en wil wel eens daardoor overdag slapen. Miss je nieuwe buurvrouw ook?
Als ze het gevoel van die blafband maar hebben.