wanneer geluidsoverlast door geblaf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

wanneer geluidsoverlast door geblaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:39

Ik heb tot mijn verassing een brief gehad van mijn woningcorporatie dat mijn honden veel geluidsoverlast veroorzaken en dat het niet acceptabel is. :?

Ik ben bij meerdere buren op de koffie geweest en heb gevraagd of mijn honden daadwerkelijk zoveel blaffen, ja ik wil een goede buur zijn en geen overlast veroorzaken. Zij vonden het vreemd dat ik een brief gehad heb want ze hebben geen overlast van mijn honden. Ok, ze slaan wel eens aan, maar houden vrij vlot weer op. Ze blaffen een keer of 5 en dan is het klaar. Het is niet zo dat ze de hele godsgansedag/nacht hun longen uit hun lijf blaffen. Daarbij ben ik zelf ongeveer 18 uur per dag thuis, en ik hoor ze weinig tot niet. Behalve als er bij mijn buurman klandizie (dag en nacht :( ) komt slaan ze even aan. Gezien wat daar aan de deur komt kan ik het alleen maar met mijn honden eens zijn dat ze even aanslaan zodat het tuig van mijn woonplaats weet dat er honden aanwezig zijn. Daar heb ik ze ook voor, dat ze mijn eigendommen en mij beschermen.

Nou weet ik niet wie geklaagd heeft, snap helemaal niet dat diegene niet eerst naar mij toe gekomen is. Dit is toch wel het beleid van de woningcorporatie dat buren het eerst onderling proberen op te lossen. Ik woon hier al 10 jaar MET honden en heb nooit problemen gehad.

Nou vroeg ik mij af wanneer spreek je van geluidoverlast?

SophievdV

Re: wanneer geluidsoverlast door geblaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:49

Kan je niet nagaan wie er geklaagd heeft?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:51

Navraag doen bij de woningcorporatie, wat de klacht precies inhoudt ??
En weet je wat er gebeurd als je 6 uur lang van huis bent ??
Misschien een goed buur benaderen en vragen of hij wil bijhouden wanneer de honden blaffen.

Ik ben ook een geplaagd iemand door honden geblaf.
Dus ik weet hoeveel irritatie dat geblaf kan geven.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 20:01

Navragen ga ik zeker doen, ik denk dat het nieuwe buren het zijn. Deze ken ik niet.
De klacht houd echt in overlast van blaffen. Ik denk dat er iemand van de corporatie over de erfafscheiding gehangen heeft en dat ze daar op reageerden. En ja zolang er een vreemde in de buurt van de tuin staat die er duidelijk niet hoort blaffen ze net zolang tot deze weg gaat. Zou ik ook doen als ik waakhond was.

Ik wil een brief naar de corporatie sturen met de vraag of er een lijst is met datums en tijden waarop mijn honden overlast veroorzaken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:08

Tja in alle eerlijkheid vind ik het wel degelijk vervelend als een hond iedere keer dat er iemand langs loopt/ aan de deur staat/ over de erfscheiding hangt aanslaat heel hinderlijk.
Ik zou er niet direct een klacht bij de woningcorporatie over indienen, maaar ik zou denk ik wel de eigenaar erop aanspreken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:19

Ik heb een keertje twee blaffende honden stil gekregen, door tijdens het uitlaten van de honden aan de eigenaren te vragen:
Hebben jullie ook zo'n last van die blaffende honden 's nachts ??

Die eigenaren begrepen mijn hint.
En het was over.

Maar oorzaak van blaffende honden zijn de honden die losgelaten worden in de tuin, als de eigenaar niet thuis is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:40

camera ophangen of iets wat in elk geval geluid op neemt en dat in elk geval in de uren dat je niet thuis bent. Kom je er zo achter wat ze doen als jij er niet bent in elk geval. Het kan zijn dat degene die geklaagd heeft op die momenten thuis is en dat ze dan meer blaffen en dat degene die jij gevraagd heb op dezelfde uren van huis zijn als dat jij bent (geen idee natuurlijk of het zo is) maar je hebt dan wel bewijs wat ze doen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:51

Tja ik woon ook in een rijtjes huis en mijn hond blaft alleen als de ramenlapper over het hek de tuin binnen klimt :+ . Mijn buren zeggen ook ´´het is omdat we je zien lopen met hem, anders zouden we niet weten dat je een hond heb´´. Het is toch ook heel vervelend als een hond blaft. Ik werk zelf onregelmatige diensten en wil wel eens daardoor overdag slapen. Miss je nieuwe buurvrouw ook?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:28

Mijn honden blaften ook wel eens, buren hadden al geklaagd bij ons maar verder dachten we dat het meeviel. Gewoon aanslaan als de deurbel ging, of er wat gebeurde om huis, niet om de haverklap dus.
Politie uiteindelijk aan de deur gehad voor inbeslag name, dus hebben ze nu een blafbandje om. Inmiddels al omgeruild voor een blokje hout met twee pinnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:23

xRomana schreef:
Inmiddels al omgeruild voor een blokje hout met twee pinnen.

???

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:19

Goof schreef:
xRomana schreef:
Inmiddels al omgeruild voor een blokje hout met twee pinnen.

???

Ik moest ook eerst even drie keer lezen, maar ik denk als dummyapparaat voor aan de halsband. Dan denken de honden dat ze de blafband om hebben terwijl het een nepblokje is. Conditionering dus.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:35

Idd een dummy! :j Als ze het gevoel van die blafband maar hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:37

Goof schreef:
Tja in alle eerlijkheid vind ik het wel degelijk vervelend als een hond iedere keer dat er iemand langs loopt/ aan de deur staat/ over de erfscheiding hangt aanslaat heel hinderlijk.
Ik zou er niet direct een klacht bij de woningcorporatie over indienen, maaar ik zou denk ik wel de eigenaar erop aanspreken.

idem....Als je zegt dat bij iedere klant van de buurman je hond aan slaat, zou ik ook gek worden :o

Maar goed, even navraag doen denk ik, wellicht dat je met de klager in contact kan komen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:45

Ik kan me voorstellen dat jij het prettig vindt dat je honden laten weten dat ze er zijn als er duistere types 's nachts bij de buurman langslopen. Voor andere buren zal het misschien iets minder leuk zijn als ze een paar keer per nacht gewekt worden door het geblaf. Ik zou in zo'n geval even aanbellen bij de hondeneigenaar, maar deze mensen spelen het via de woningbouw. Maar nu weet je ervan en valt er iets aan te doen toch? Anders inderdaad navragen om welke tijdstippen het gaat bij de woningbouw, of kijken of je het adres van de klagers kunt krijgen zodat je langs kunt gaan.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:53

Die buur heeft er geen probleem mee, heeft zelf een waakse hond zo'n stafford. Heeft hij ook niet voor niks, vanwege zijn klandizie. (is drugs dealer) Buren andere kan hebben een jack, deze blaft uren achtereen als ie alleen thuisgelaten word. In een straal van 60 m. zitten er zo en zo 15 honden die allemaal wel meerdere keren aanslaan.

Ik heb om redenen waakse honden. Mijn achtertuin is in het verleden wel als doorgang gebruikt door deze of gene, vaak op de vlucht voor politie, gewoon over de schutting duiken en door de tuin banjeren. En er is meer gebeurt waardoor ik mij veiliger voel met honden.

paardjes123, ik ben dus ook bij buren geweest die niet eens door hadden dat ik honden had, want ze horen overal wel honden blaffen. Deze wonen er al langer dan mij! Ik heb geen buren in nachtdiensten, nou ja buur dealer dan die weet de helft van de tijd niet hoe laat het is. Verder werken ze overdag ALS ze werken.

Goof, ik woon in een rijtje en heb alleen tuinen naast/achter mij. Moet door de tuin van buur om in mijn eigen tuin te komen, zo lekker geregeld. Mensen aan de deur reageren ze niet op, en ik ben van mening dat een ander niet over een schutting te hangen heeft als die daar niks te zoeken heeft.

Yessy, ik wil zeker weten wie het is en op welke tijdstippen dat er last zou zijn. Mijn honden zitten 's nachts in de bijkeuken en dan horen ze nog wat bij buur komt, onze bijkeukens zitten aan elkaar.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:07

Moeilijk hoor zo'n situatie. Het is ook maar net de perceptie ervan.

Mijn buuf heeft twee hondjes in huis momenteel en die blaffen ook. Ik hoor het echter helemaal niet meer, tenzij ik in de keuken bewust ga staan / zitten luisteren. (en dat hoef ik niet tijdens het koken te doen want dan hoor ik het al niet meer)
Net als met treinen, het valt voor mij uiteindelijk weg.
Terwijl de onderbuurman er echt overlast van ondervind. Ze is al 2x komen vragen of wij het horen, wanneer en of we er dan echt geen overlast van ondervinden.

Het probleem is als ze volhouden dat je andere instanties aan de deur krijgt. Denk dat het slim is om toch proberen uit te zoeken wie het was en gewoon om de waarheid te vragen.
Al doe je het maar om te vragen wanneer het is omdat je er graag wat voor ze aan doet.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 16:14

Op vrijdag middag werken die ambtenaren van de woning corporatie niet en kon het dus niet vragen. Heb wel al te horen gekregen dat ze waarschijnlijk niet gaan zeggen wie geklaagd heeft. Dan weet ik dus nog niks. Zijn het mijn honden wel of toch van een ander dat ik er voor aan gezien word? Ben ook al eens aan gesproken door een buur dat hij last had van mijn hanen zo 's morgens vroeg :? Die heb ik niet eens. De achterburen wel. Ik heb er geen last van, vind het wel gezellig. Dus wie weet is het met mijn honden net zo.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 16:31

De corporatie waar ik van huur wil/mag :? mij niet vertellen wie geklaagd heeft, iets met privacy wet. Ik hoef allen het huisnummer maar te weten. Mijn privacy mag gewoon te grabbel gegooid worden. Tevens krijg ik geen lijst met datums en tijdstippen waarop geluidsoverlast is, ik moet niet zeuren en er wat aan doen. :? Hoe kan ik ergens iets aan doen als ik niet weet waar het probleem ligt.

Ik heb wel een artikel gevonden in de voorwaarden waar in de verhuurder zich niet verantwoordelijk acht voor derving van woongenot door derden. Dat ben ik, mijn honden dus. Waar maken ze zich dan zo druk over?
O, en dealen mag niet van ze, net als wiet verbouwen. Hebben ze niet goed gekeken bij buur dealer. :+