Maat bench Labrador

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Maat bench Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 15:49

Hoi hoi,

Over 5 weken krijgen wij onze pup. Een bruine labrador teef.
Wij willen haar in het begin in een bench hebben. Totdat ze zindelijk is en haar pubertijd uit is. Daarna kan ze los in huis. Wat voor maat bench hebben jullie? Welke maat raad je aan? Ik lees dat de ene de maat van 92 heeft en de ander van 107. Brand maar los.

Sjors

Re: Maat bench Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:50

Hoe groter hoe beter denk ik altijd.....

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:51

Ik zou altijd voor de grootste gaan. Maar weet natuurlijk niet of je daar plek voor hebt.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 15:58

Ja klopt. Nou zou krap worden. We nemen wel met 2 deuren. Hij blijft ook tijdelijk. Ik wil het liefste mijn hond gewoon vrij in de kamer :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:09

Ik heb voor onze rottweiler een kleine bench geleend voor de eerste periode als kleine pup. Want zo'n grote bench is dan té groot voor ze en is moeilijker met zindelijkheidstraining. Ze heeft ongeveer 2/3 weken in die kleine bench geslapen en toen is ze overgegaan op haar eigen grote bench. Dat is dus de grootste maat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:02

waarom dan niet proberen zonder kooi??

pupjes zijn echt prima zindelijk te krijgen zonder ze in een kooi te stoppen...zo gruwelijk onnatuurlijk ook,een roedeldiertje eenzaam en alleen in een ijzeren kooi te stoppen ... :\

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:52

hier is de bench iets voor de hodn uit gegroeid. Dus steeds een maatje gekocht waarin hij lekker op een kussen kon liggen amar ook lekker op de kale bodem. Waar een bakje voor water in gehangen kon worden en waar hij lekker in kon knagen op botjes en een knuffel in had om tegenaan te slapen.

Ideaal in de periode om zindelijk te krijgen vond ik. Kon hem ook gelijk goed aanleren alleen thuis te zijn en omdat hij niet kon slopen is hij ook nooit begonnen om te slopen. Met 6 maanden langzaam de bench afbouwt en inmiddels al jaren geen bench meer in huis.
Heb wel het voordeel dat hij de bench goed kent en heel vertrouwd mee is. Als we op vakantei gaan dan gaat de bench altijd mee zodat hij altijd een eigen plaatsje heeft en als hij eens alleen moet zijn dat ik hem voor alle zekerheid veilig op kan sluiten.

Inmiddels heb ik een puppenren aangeschaft. Eigenlijk net zo duur als 3 of 4 benchen aan te moeten schaffen door de periode heen en daarnaast kan ik die overal gebruiken. Als we op een vakantie park of camping zijn dan kan ik hem veilig laten lopen in de ren zonder dat ik bang moet zijn dat hij weg kan of verstrikt raakt in zijn riem en misschien zelfs wel poten bezeerd daardoor.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... YlLcyX6Cq9
bovenstaande ren gekocht en hoop er mijn hele leven plezier van te hebben op de momenten dat ik hem nodig heb. Voordeel is dat de hond(en) hier ook meer ruimte in hebben (zeker als je hem op zet met aan 1 zijde een muur dan hebben ze een ruimte van 4 bij 2 meter bijv.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:46

Kimmie omdat het makkelijker is met zindelijk maken. En zorgt dat je hond de boel niet sloopt. Ik sluit de hond echt niet hele dagen op hoor!
Dierenfan dank je voor je uitleg! Het is indd al handig om hem mee te kunnen nemen op vakantie. Ook bedankt van je info over 6 maanden afbouwen. Ik dacht eerder dat de hond 1 jaar moest zijn ofzo. Thanks!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:32

Onze lab heeft een bench van 120, kleiner vind ik ook echt te klein voor een hond van dik 30 kilo en 60cm hoog.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:00

De grootste :)

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:15

wij hebben sinds 2 weken een labrador pup. we hadden ook de grootste maat bench, alleen het probleem is dan dat de pup in zijn eigen bench gaat poepen en plassen. de bench moet niet groter zijn dan 2 keer de hond omdat hij anders zijn eigen terretorium bevuild. nu hebben we dus een kleine bench totdat hij zindelijk is. wel iets waar je even rekening mee moet houden!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:23

Wij hebben nu 4 weekjes onze pup en ook een labje en hebben een grote bench groter was er niet. maar dit kwam ook omdat hiervoor een amerikaanse bulldog hem gebruikte als bedje:)
veel plezier alvast met je hondje, enne een tip www.witjesverzendhuis.nl is niet duur met een bench

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:26

Hier ook de grootste maat gehad voor onze labrador.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:32

noortjjjj schreef:
wij hebben sinds 2 weken een labrador pup. we hadden ook de grootste maat bench, alleen het probleem is dan dat de pup in zijn eigen bench gaat poepen en plassen. de bench moet niet groter zijn dan 2 keer de hond omdat hij anders zijn eigen terretorium bevuild. nu hebben we dus een kleine bench totdat hij zindelijk is. wel iets waar je even rekening mee moet houden!

Een hond bevuild normaal gesproken zijn eigen nest niet.
Of het moet bij de fokker al mis zijn gegaan, door bijvoorbeeld een werpkist zonder gescheiden delen. Waardoor ze overal maar neer poepen en plassen.
Wij hadden altijd een gedeelte om te slapen met kleden en een gedeelte om te plassen en poepen met korrels. Dat weten ze heel snel!
Het kan ook zijn dat de pup niet snel/vaak genoeg de kans krijgt om zijn behoefte te doen. Normaal gesproken willen ze echt niet in hun eigen ontlasting liggen.

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:17

nu in de kleine bench doet de pup het ook niet meer. de pup loopt de gehele dag rond behalve tijdens zijn dutjes. na een dutje moet ie ook meteen plassen en poepen. in de grote bench deed hij dit dan ook gewoon aan de rechterkant, links ging ie liggen slapen. heb dit vaker gezien bij jonge hondjes die nog niet zindelijk zijn.. waar het aan ligt? ik krijg overal te horen dat de bench dan te groot is.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:25

Een 1.07 is prima! maat groter is voor een duitse dog! Maten voor de rassen kan je op google vinden. Mijn boeviers zitten ook in een 1.07!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 10:55

Bedankt allemaal! :D Hier kan ik wat mee.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:07

Oja, zet de bench in het begin wel af met een schot of krat, zodat de ruimte kleiner wordt, want anders bevuilen ze hun nest. En ja dat doen zo toch echt wel .

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:27

xRomana schreef:
Oja, zet de bench in het begin wel af met een schot of krat, zodat de ruimte kleiner wordt, want anders bevuilen ze hun nest. En ja dat doen zo toch echt wel .

Dan ben je gewoon te laat met uitlaten ;)
Mijn pup hd gewoon 1.07 en nooit ontlasting in zn bench.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:33

Hier ook nooit in de bench gepoept of geplast hoor. Ja 1 keertje s'nachts toen had hij erg diaree maar dat vond hij verschrikkelijk.
Als je idd op tijd uitlaat doen ze het juist vaak niet in de bench.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:12

Machie schreef:
xRomana schreef:

Dan ben je gewoon te laat met uitlaten ;)
Mijn pup hd gewoon 1.07 en nooit ontlasting in zn bench.

Je was dr bij zo te zien ? ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:43

Nouja, waarom zou een hond in zn bench moeten ontlasten als ieoptijd uitgelaten wordt?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:48

Omdat je ook gewoon viezeriken hebt.
Hier maken wij de bench in het begin ook iets kleiner tijdens het zindelijk maken.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:52

Nou idd, en omdat geen hond hetzelfde is ;)
Neem eens een mechelaar, die schijten door de hele tent heen en blijven dr ook nog eens rustig in liggen, geen probleem :D

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:22

er zijn wel meer puppy's die dat doen tijdens de periode dat ze nog niet zindelijk zijn. ze moeten het toch kwijt. en dat heeft niets met uitlaten te maken want de pup snapt nog niet dat hij moet plassen en poepen tijdens het uitlaten. dat snapt ie pas als ie zindelijk is. een pup zal het vast niet graag doen maar ja als je moet dan moet je. hoe kleiner de bench, hoe minder graag hij zijn eige nest zou willen bevuilen waardoor ze ermee wachten totdat de baas ze uit de bench haalt. daarom krijg je je pup daardoor sneller zindelijk. hoe groter de bench, hoe meer ruimte dus uitnodigender om daarin je behoefte te doen want er immers nog plek zat over om in te liggen. en dit zal vast niet elke pup doen, maar ik ken er toch genoeg die dit wel doen.