Afgesleten nagels poes; nagelhoesjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Afgesleten nagels poes; nagelhoesjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 02:00

Ik heb een Abessijn (poes) die een krom voorpootje heeft door een slecht herstelde breuk. Ze heeft hier verder geen last van, het doet haar geen pijn en ze loopt er gewoon op. Ook staat ze met pootje onder controle van de DA, en deze is van mening dat de poot geen kwaad kan, zolang ze niet te zwaar wordt.

Nu is het echter zo dat ze door die beschadiging de nagels van haar voorpoot niet in kan trekken. Als ze er geen gewicht op heeft zijn ze in, maar zo gauw ze loopt of staat zijn door het lichaamsgewicht de nageltjes automatisch uit. Ook hier heeft ze normaal geen last van. Alleen nu is mevrouw met het mooie weer hele dagen en nachten in de tuin :Y) en die uitgestoken nagels slijten toch wel errrrg hard... Ze zijn nog net niet tot in het leven afgesleten, maar ik kan me voorstellen dat het niet erg comfortabel (meer) is en ze moeten zeker niet verder slijten! Nogmaals, je kan niet aflezen dat het haar zeer doet of dat ze er last van heeft.

Ik kwam deze tegen op internet; nagelhoesjes. http://www.winkelvoordieren.com/nl/nail ... arant.html Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou natuurlijk het slijten van haar nageltjes aan het kromme pootje tegen kunnen gaan, heeft ze extra bescherming en dan kan de eigen nagel iets uitgroeien. Ik vraag me echter af of die dingen ook zo netjes blijven zitten... en of de kat ze er niet afknabbelt... Dus, iemand hier ervaring mee of een gouden tip?

Haarbal

Re: Afgesleten nagels poes; nagelhoesjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 02:04

Omdat het toch Bokt is :+

Het gaat me ABSOLUUT niet om de hippe kleurtjes, het gaat me hier om het comfort en dierwelzijn van mijn kat! Mocht dit een oplossing zijn, dan gaan we uiteraard voor de transparante versie.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 02:15

Weinig verstand van katten hoor, maar is het niet handig om het eens met je da te overleggen?
Ik ben inderdaad bang dat een dier wat zoiets niet gewend is als het mogelijke zal doen om het er toch af te krijgen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 02:27

Tja in het stukje tekst wordt gezegd dat ze 'gelijmd' zitten, dus zomaar losgaan lijkt me niet aan de orde...
Heb er verder geen ervaringen mee.. Ben ze wel al regelmatig op Ebay tegengekomen, hebben we er leuk om moeten lachen al die gekke kleurtjes, maar ze staan daar voor een aardig lagere prijs, dus misschien een idee om via daar een paar aan te schaffen? Zeker om het te 'proberen' lijkt me 1 á 2 euro aantrekkelijker dan een tientje :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:02

Op kattenplaza was iemand met hetzelfde probleem en bij haar hebben de hoedjes niet geholpen.
De kat kon er niet echt mee overweg en ze gingen vrij makkelijk weer los.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 16:12

:= Ik heb nog nooit iets van Ebay gehaald, heb je daar geen creditcard voor nodig? Maar voor een paar euro wil ik het wel proberen, en dan zie ik wel hoelang ze blijven zitten. De DA was niet heel behulpzaam, die zei alleen "je kan het proberen."

Zonnebloem, heb je daar misschien een linkje naar?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:17

Nu krijg ik ongetwijfeld heel bokt over me heen, maar is in dit geval 'declawing' geen optie voor het aangedane pootje?
In de VS is het bijna een standaardoperatie om op alle katten uit te voeren (en ik wijs dat ook absoluut af) maar in dit geval heeft het misschien wel een functie. De nageltjes zijn tóch voor deze poes niet bruikbaar, als ik het goed begrijp. Declawing (ik weet niet eens hoe het in het NL heet) zou het probleem voor de rest van het leven van de kat oplossen. Dat lijkt me toch eigenlijk een betere oplossing dat nagelhoesjes of andere tijdelijke oplossingen. Waarbij als het niet werkt tóch slijtage tot op het leven (en pijn) op de loer ligt.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:45

Nee voor Ebay hoef je geen creditcard, alleen een (gratis) Paypal account :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:48

Ibbel schreef:
Nu krijg ik ongetwijfeld heel bokt over me heen, maar is in dit geval 'declawing' geen optie voor het aangedane pootje?
In de VS is het bijna een standaardoperatie om op alle katten uit te voeren (en ik wijs dat ook absoluut af) maar in dit geval heeft het misschien wel een functie. De nageltjes zijn tóch voor deze poes niet bruikbaar, als ik het goed begrijp. Declawing (ik weet niet eens hoe het in het NL heet) zou het probleem voor de rest van het leven van de kat oplossen. Dat lijkt me toch eigenlijk een betere oplossing dat nagelhoesjes of andere tijdelijke oplossingen. Waarbij als het niet werkt tóch slijtage tot op het leven (en pijn) op de loer ligt.

ontklauwen?? :D

lijkt me ook geen gek plan voor deze kat, al weet ik van het proces en de gevolgen het fijne niet.
Maar als hij ze toch niet kan gebruik zou ik het liever voorkomen dan genezen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:49

Oh ja, ontklauwen :D
Taal is lastig soms :+

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:56

hahaha geeft niks, tis een paar dagen heel warm geweest :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 20:21

Nee, op de amerikaanse manier knippen ze gewoon dwars door het botje, dat is echt vreselijke dierenmishandeling! Lees dit maar eens :) http://www.declawing.com/htmls/declawing.htm

Bovendien vind ik dat nogal rigoreus, misschien als laatste redmiddel maar ik ga denk ik eerst andere opties proberen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:49

oef, das wel heftig ja..