Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

tinkergirl89 schreef:dierenartsassistente ook goed?
Ik zou niet scheren!
als jij je kleren uit doet en in de zon gaat liggen verbrand je ook!
beter een coolkeeper aanschaffen, of zoiets

caroline_max schreef:Je zou de hond goed kunnen laten wassen bij een trimmer en dan laten drogen met een waterblazer of goede hondenfohn. Daarmee blazen ze heel veel onderwol van je hond (wat door o.a het wassen los komt te zitten). Dat scheelt al een deel van zijn 'jas'.
Daarnaast zou ik kiezen voor een koelmat (mijn hond is dik tevreden met een natte handdoek of nat kleed), zodat ie daar op kan liggen en zijn pootjes kan koelen. Wandelen enz zou k tot het minimum beperken als mijn hond zo extreem reageerd.
Mijn hond (xlab 30 kg) doe ik in hele zeldzame gevallen een nat tshirt aan, en die maak ik dan af en toe weer even nat. Daarnaast heb ik nu gewoon een natte handdoek of kleed voor hem liggen waar ie dan zelf wel op kruipt. Hij heeft zelf een hol gemaakt onder een struik in de tuin waar het lekker koel is.
Scheren zou ik niet doen (krijg je een erg lelijke vacht van (+ er zijn maar weinig mensen die dat echt netjes kunnen). Daarnaast koelt een hond voornamelijk via pootjes en tong. Ook zou ik eens langs de DA gaan, want een jonge hond die zo extreem reageerd klinkt voor mij niet zo gezond.
kiwi1990 schreef:caroline_max schreef:
Scheren zou ik niet doen (krijg je een erg lelijke vacht van (+ er zijn maar weinig mensen die dat echt netjes kunnen). Daarnaast koelt een hond voornamelijk via pootjes en tong. Ook zou ik eens langs de DA gaan, want een jonge hond die zo extreem reageerd klinkt voor mij niet zo gezond.
Klopt maar elk beetje vacht minder helpt wel tegen warmte vast houden.
Als ik zelf zou moeten kiezen tussen een lelijke hond of een hond die minder last heeft van de warmte is mijn keuze zo gemaakt. Vacht groeit toch wel weer aan.
Nog een tip is af en toe natspuiten met een tuinslang oid als hij niet zelf in het badje wilt. (al krijgen ze het over het algemeen snel door dat het badje wel erg lekker is om af te koelen)
. Maar een vacht afscheren heeft weinig zin/effect kan ik je wel zeggen, je kunt dan beter zorgen dat je hond nat is/zich ergens aan kan koelen. De vacht groeit zeker weer aan, maar niet zo mooi als het nu (al dan niet
) is. Erzijn nog genoeg andere opties om de hond te koelen voor je hem kort/kaal gaat scheren.newmom schreef:eerst plukken indien mogelijk en vervolgens korter knippen.
verder niet nat sproeien en naar buiten leggen want dat gaat broeien.
tis niet prettig als je hondje er zoveel last van heeft.