Sommige mensen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Sommige mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:38

Knopje frusty aan ...

Argh... Stom volk heb je toch!
Kom net van stal en zie aan een vrij drukke weg een hondje lis lopen. Nergens een eigenaar te bekennen, dus auto aan de kant, over gestoken, roepen, en ja, hij kwam. Hij is bijna bij me, ik wil m aan z'n halsband pakken, en hij schiet zo de weg op. Bijna onder een trekker die veel te hard reed. M'n hart schoot in m'n keel, echt waar!
Nog een paar pogingen, en alles blaast gewoon langs en kijkt je boos aan. Dacht echt dat t beestje voor m'n ogen plat gereden zou worden.
Uiteindelijk schoot ie een parkeer terrein op, daar gevraagd, en die mensen wisten van wie hij was, dus die gingen bellen.
Maar ik kan er gewoon niet over uit dat mensen niet even hun snelheid aan passen, bah!!

Knopje frusty uit ;)

Leandra

Re: Sommige mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:45

Ik heb het ook een keer gehad op de 50 km weg bij mij. Er liep een bordercollie zo de weg over. Ik was blij dat ik al langzamer reed, anders had ik hem aangereden. Gelukkig kwam hij gelijk toen ik riep en hebben we via de chip de eigenaar kunnen vinden (anders had ik hem wel willen houden, want het was zo'n leuke hond)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:49

Ik heb een keer een hond aangereden zien worden. Met 50 per uur. Was geen prettig gezicht en geluid. Hond heeft het wel overleefd... had ook een kind kunnen zijn. Vrouw zag hond en eigenaar helemaal over het hoofd bij de oversteekplaats.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:50

Mijn verzorgpaard is een keer met zijn eigenaar op het fietspad op hol gegaan. Toen hij de 80km weg op schoot is ze ervanaf gesprongen, heeft hij een heel stuk op de middenstreep van de weg richting stal gegaloppeerd. Geen auto die stopte! Kreeg ze toen ze hem na 200 meter vingen van iemand op haar flikker waarom ze er ook vanaf gesprongen was!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:54

Lastige kwestie hoor. Ik zou namelijk niet boven op de rem gaan als ik een dier op de weg zag, dus dat zou ook zo kunnen overkomen. Maar, als ik niemand in gevaar zou brengen, zeker wel mijn best doen om snelheid te minderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:58

BOven op de rem is wat anders dan vaart minderen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:11

anjaenrene schreef:
Mijn verzorgpaard is een keer met zijn eigenaar op het fietspad op hol gegaan. Toen hij de 80km weg op schoot is ze ervanaf gesprongen, heeft hij een heel stuk op de middenstreep van de weg richting stal gegaloppeerd. Geen auto die stopte! Kreeg ze toen ze hem na 200 meter vingen van iemand op haar flikker waarom ze er ook vanaf gesprongen was!

ik zou er persoonlijjk ook afspringen. Mijn leven is, hoe je het ook went of keert, toch iets meer waard als van een paard. Een paard is een vluchtdier en zal door blijven rennen. Als jij als persoon op een weg van het paard afdonderd in rengalop ben je nog veel verder van huis

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:47

Heb het ook op zo'n 60 km dijkje gehad, klein zwart hondje liep los en iedereen reed er in hoog tempo langs. Had toen nog een vrij grote auto en die heb ik midden op dat dijkje stilgezet zodat iedereen wel moest stoppen en ben het hondje gaan vangen. Mensen toeteren en roepen, maar daar heb ik mooi maling aan zeker als ik zo'n hondje in paniek zie rondrennen..

Woon zelf ook aan zo'n 60 km dijkweg en hier rijden ze ook als bezetenen langs en daar loop ik dan met mijn honden, soms moet je echt de berm inspringen..

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:04

tja uhh mischien moeten mensen hun hond beter bijhouden dan gebeurd zoiets niet ;)
edit: maar snap dat je geschrokken bent hoor

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 23:20

Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in, maar dan nog is even wat gas terug nemen een hele kleine moeite, toch?
Of zet je auto ff aan de kant en kijk of je kunt helpen...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:03

Ik snap je frustratie en deel die ook! Vooral in deze tijd waarin moedereenden (ganzen etc) oversteken met pullen...Al die auto's die gewoon doorrijden omdat ze anders moeten wachten, ook al kunnen ze remmen. Ik begrijp dat echt niet. Of als ik een kat langs een 80km weg zie zitten... oh, dan houd ik mijn hart vast.
Nog erger, mensen die er vol overheen rijden en niet de moeite nemen om daarna te stoppen. Ik ben daar wel eens achteraan gereden om iemand te vertellen wat ik daarvan vond, zo boos was ik.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:12

Hier valt dat gelukkig wel mee, mensen uit de buurt minderen wel vaart. De stad en dagjesmensen sjezen echter wel gewoon voorbij; geen benul van het gevaar... Heb zelf ook laatst een duitse herder van de weg geplukt (wist waar die vandaan kwam) dus had zo ineens weet ik veel hoeveel kilo DH op het achterbankje van mijn fordje KA :) Was een teefje met last van voorjaarskriebels.

Een hele tijd geleden heeft een vriendin een koe aangereden (koe was uitgebroken en stond op een onverlichte weg in de regen). Resultaat: auto total loss maar vriendin en koe ongedeerd :Y) Weet niet hoe het af was gelopen als zij harder had gereden...