Konijn vermist

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Astrid

Konijn vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:10

Jaja, normaal wordt er een melding gedaan van een vermiste kat of hond, maar bij mij is mijn konijn vermist...
Ik heb 2 dwergkonijnen, Libero en Levi, een mannetje en vrouwetje.
Toen ik ze vanmorgen ging voeren bleek dat Levi dus weg was, ik gok dat ze gewoon over de ren heen is gesprongen/geklauterd. Vraag me niet hoe, de ren is namelijk standaard hoogte, en het zijn dwergjes, maar mevrouw is namelijk erg creatief en was op dag 2 ook al bovenop het hok gesprongen, daar is gelijk een oplossing voor gevonden.
Nouja gelijk rond gaan kijken, mjaa een klein konijntje en veel verstopplekken. Ik had de hoop dat ze vandaag zelf terug zou komen, maar helaas.
Heb vanmorgen al de dierenambulance gebeld, maar helaas nog geen melding. Zojuist heb ik haar als vermist bij Amivedi op gegeven en bij haar chip registratie staat ze nu ook als vermist.
Gelukkig is ze wel gechipt, toevallig pas nog laten doen, voor het geval dat..

Maarjaa, wat nu?
Dalijk ga ik nog maar eens goed onder struiken e.d kijken hier in de buurt. Kan me niet voorstellen dat ze super ver is gekomen, ze had altijd een grote mond maar puntje bij paaltje was het een watje. Ik hoop dat ze snel honger krijgt en dr weg terug vind, maar ik vrees het ergste.. Op het moment maak ik me ook erg zorgen om het weer, het is natuurlijk vreselijk warm nu voor dat beestje, en ze kan nu dus ook niet drinken.

Iemand ook wel eens een konijn als wegloper gehad? En hoe goed zijn ze in hun weg terug vinden, en hoelang zou ze het volhouden zonder water?

Het scheelt dat ze erg nieuwsgierig en mensgericht is, dus ik hoop echt dat ze gevonden wordt door iemand, en dat diegene dan ook de dierenambulance belt en niet besluit haar zelf te houden..
Libero(het mannetje) zit er overigens wel erg triest bij nu, beetje sip is hij en hij snapt het niet zo goed. :(:)

Laptopmuis

Re: Konijn vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:48

.... als ze maar niet gedekt wordt in de tussentijd.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:54

Mijn konijn is ook eens ontsnapt uit het hokje. Wij hadden toen nog geen afgesloten tuin dus ze is toen weg gelopen. Gelukkig hebben de buren achter ons haar weten te vangen en haar in de achtertuin gehouden tot ik thuis kwam.
Ik hoop dat jouw konijn niet ver weg is gelopen en dat je haar snel terug vind. Ik heb geen flauw idee hoe ver ze gaan lopen... Succes met zoeken, hoop dat je haar snel terug vind. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:55

Heb je een foto?
Meestal komen ze wel terug, omdat ze hun maatje 'missen' dus goed opletten dat die niet wegloopt dan heb je wel een serieus probleem! Dan komen ze denk ik niet meer terug.....

Zo heb ik ook eens meegemaakt. Mijn konijn was net ontsnapt voordat ik naar school moes.
Ik kreeg hem maar niet, en de tijd begon te dringen. Niks aan te doen en toch maar naar school gegaan.
Uit school gelijk zoeken, en het was winter dus ik kon precies de sporen volgen.
En waar vond ik haar later?
Juist, mijn paarden in de stal! En dat is toch zo 250m lopen. Wat een schrik had ik.
Mijn stal licht vlak bij een grote weg. Nou als ze daar heen gelopen was was ze echt dood geweest.
Ze heeft een tuin slang kapot gegeten, paar planten, en een gat gemaakt in een tuinhuisje :=

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:00

Hoop voor je, dat je je konijntje, snel terugvindt is niet leuk om in de ongerustheid te zitten.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 23:16

Ze is gelukkig terug !

Heb toch maar flyers gemaakt vanavond, had ze net 5 minuten opgehangen toen ik een telefoontje kreeg. Ze was rond half 2 smiddags nog gezien in een straat verderop, dat meisje had haar een stukje appel gegeven en geprobeerd te vangen, helaas beet Levi haar dus uit schrik liet ze weer los. En toen was ze wat struikje ingerend, ze is 1,5 uur bezig geweest maar geen succes. Ze had ook nog de dierenambulance gebeld, maar die zeiden dat ze niet kwamen want ze zouden Levi toch niet te pakken krijgen...

Maarja, gelijk heen gerend, lopen zoeken en aanbellen bij mensen. De tijd begon aardig te dringen, had nog maar 20 minuutjes voordat het te donker werd. En ineens zag ik dr zitten in een struikje, bewoog helemaal niet, maar ik zag gelukkig dr oogjes. Doodsbang natuurlijk, gelijk een doos gevraagd aan iemand daar. Gelukkig reageerde ze een beetje op mn stem en kon ik dr zo pakken :)

Ze is nu dus weer veilig thuis, Libero keek even vreemd op toen ze er ineens weer was. Ze is flink moe, maar zit zich alweer te poetsen en een beetje rond te huppelen :)
Ga morgen gelijk een net kopen om over de ren te spannen, dit laat ik niet weer gebeuren. Voor vannacht heb ik helaas niets voor over de ren, heb het met lakens geprobeerd maar dat zakt helemaal naar beneden. Dus heb alle uitgangen van de tuin maar even afgesloten, dus mocht ze er weer overheen springen(wat ik niet verwacht) kan ze iig niet uit de tuin, en morgen gelijk dat net erop !

@laptopmuis: Idd, daar had ik het vanmiddag nog over met een collega. Nou zit ik in een woonwijk dus lopen er eigenlijk geen wilde konijnen rond, maar hoop idd dat ze niet gedekt is!

Dus morgen kan ik de melding bij Amivedi weer ongedaan maken, en 30 flyers uit de buurt weghalen, haha. Had net alles geregeld en toen vond ik haar :P
Maar liever dit dan dat ik dr nooit meer terugvond !

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:49

Gelukkig maar, dat ze weer terug is, en dat je haar weer hebt gevonden!! *\o/*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:53

Fijn dat ze weer thuis is. Ze zal wel even moeten bijkomen van haar avontuur..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:00

Wat fijn dat je der weer gevonden heb!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:00

Ah gelukkig! Fijn dat ze weer terecht is! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:08

Gelukkig dat ze weer terug is! Heb het ook een keer mee gemaakt, maar hij is niet meer gevonden ;( Ondanks alle flyers, oproep 3fm, amivedi, dierenasiel enz.