Het zit dus zo; Tijdens die vorstperiode ergens in januari/februari (weet niet meer precies wanneer dat was) werden er op stal 4 kuikentjes geboren. Veel te koud natuurlijk! Dus die werden samen met moederkip binnen gezet bij de hooiopslag. Na een paar dagen verdween er 1, 2 dagen erna nog 1 en de volgende dag was er nog maar 1 kuikentje over; De rest vermoedelijk door ratten gepakt.
Toen besloten moederkip en het kuiken mee naar huis te nemen, daar ik zelf ook ippen heb en dus ook hok, voer enzo heb. Allemaal hartstikke leuk, kuikentje is gezond en goed opgegroeid... Maarrr... Het is een haantje
En laat het nou net zo zijn dat ik in een woonwijk woon, en haantjes daar verboden zijn. Nu begint meneer zó hard te gillen, al 2 weken lang en ik raak hem maar niet kwijt. Stal wil hem niet terug (hebben er zelf al 2 en willen die ook wegdoen), kinderboerderij wil hem niet, slager wil hem niet, en zomaar loslaten in het bos is tegen mijn principes, dat overleeft zo'n beestje nooit.
Verder is hij hartstikke lief, sociaal en verder (nog) geen hanengedrag... Maar dat gegil is verschrikkelijk, 't is nog niet eens kraaien te noemen!
Wat moet ik nou met hem doen? Mijn moeder heeft vanochtend briefje neergelegd dat die haan weg MOET zijn als ze thuiskomt... Wat moet ik doen!? Het gaat om een 3 kwart bruin Zijdehoen krielhaantje.
Zou de dierenbescherming hier iets mee kunnen dan?
)