Turbo is een (gecastreerde)kater van 5 jaar oud, nog al een grote van een kilootje of 7.... Niet dat hij dik is, hij is gewoon enorm groot, haha. Heb hem en zijn zusjes op straat gevonden in Duitsland, toen we op vakantie waren, ze waren gedumpt toen ze 1 dag oud waren..
Hij is met regelmatig een paar dagen tot 2 weken weg, zijn we inmiddels gewend. We wonen aan de rand van het dorp dus tig hectare land waar hij lekker zijn gang in kan gaan.
Maar nu kwam hij vanochtend thuis en hij plofte meteen hijgend op de bank.. Niks geks want het is warm en hij hijgt heel snel.
Ook zag ik dat zijn buik wel heel hard en bol was.
Maar toen hij na een half uur nog lag te hijgen en te pompen heb ik meteen de dierenarts gebeld. Toen ik belde werd hij ook heel sloom en reageerde haast niet eens meer.
Die hoorde mijn verhaal aan en het advies was: Met spoed deze kant op komen!
Turbo met pijn en moeite in een reismandje gekregen (het pastte maar net
) en met piepende bandjes naar de dierenarts gereden 6 km verder op. Was het ook nog hartstikke benauwd in de auto 
Daar aangekomen kon ze haar vinger er niet opleggen wat het was, dus is Turbo op de foto gekomen. Na een aantal slopende minuten mocht ik weer in de behandelkamer komen om de foto te zien..
Zijn hele maag zat vol met botjes
echt alleen maar botjes 
Ook zag ze dat zijn hart niet helemaal op de juiste plek zat, dus wilde ze nog een extra foto maken van zijn borstkas om te kijken of hij geen klaplong had.
Als het zijn longen niet zijn, heeft hij waarschijnlijk ontzettend last van zijn maaginhoud, en dan word hij geopereerd en word zijn maag leeg gehaald. Ze was dan bang voor beginnende buikvliesontsteking.
Ze zijn nu een klaplong aan het uitsluiten.
Heb gezegd dat ze meteen mogen opereren en ingrijpen, en dat ze mij later maar bellen, als hij maar beter word

Kom op Turbie, je gaat het wel redden... Heb je niet 5 jaar geleden van straat gered om je nu al te laten gaan

maar goed, dan maar wat dingen laten, turbo is belangerijker.
haha..