Kwakkkk! Kermit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Kwakkkk! Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 10:52

Sinds iets meer dan een week hebben wij een nieuwe inwoner in onze tuin :)
Dit is de knappe man in kwestie:

Afbeelding

Hij is best tam, want we kunnen er rustig naast gaan staan en hem van dichtbij bekijken zonder dat hij een duik de vijver in maakt.
Ik heb al een knappe prins, maar wie nog op zoek is mag langskomen om hem te kussen!

Nu vroeg ik mij iets af, wij hebben een behoorlijk afgesloten tuin in stedelijk gebied. De achtergrens van onze tuin is afgesloten door een grote stenen schuur, de zijkanten met dichtbegroeide houten schuttingen, ervoor staat ons stenen huis. Wij hebben nog wel een pad naast het huis met een poort richting de oprit en de straat. In onze omgeving ken ik niemand met een vijver. Dus hoe komt meneer kikker in onze tuin/bij onze vijver?

Verder loopt hij dag en nacht te kwaken, ik vind het best gezellig, maar ik heb gevonden via google dat hij met zijn gekwaak een vrouwtje roept.. arme kikker :(:) Hoe komt er in godsnaam een knappe dame voor hem in onze tuin?

newmom

Re: Kwakkkk! Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:54

kikkervisjes vangen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:56

newmom schreef:

Gewoon even naar de buren (met vijver) gaan, netje door het water en je hebt kikkervisjes!

_Tara_

Re: Kwakkkk! Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:59

Ik zou eerlijk gezegd geen kikkervisjes gaan vangen... Je weet niet of die van groene of bruine kikkers zijn en om kikkervisjes groot te brengen tot een kikker, dat duurt allemaal wel even...

Tja, hopen dat er in de buurt nog een verdwaalde vrouwtjes kikker rondloopt die op zijn gekwaak afkomt :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:00

MarlindeRooz schreef:
newmom schreef:

Gewoon even naar de buren (met vijver) gaan, netje door het water en je hebt kikkervisjes!

Wij zijn dus in onze omgeving de enige met een vijver, tenminste in onze straat en die straat erachter..

En een kikkervisje doet er 4 jaar over om een volwassen vruchtbare kikker te worden :P