Familie Zwart (Opvangertjes)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quinette

Familie Zwart (Opvangertjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 20:24

Begin dit jaar heb ik mij (en daarmee ook mijn vriend :D )aangemeld als gastgezin bij Stichting Katimo.
Na lang wachten was het gisteren dan zover.
Helemaal uit Den haag komen ze, Familie Zwart. Moeders met dr 4 kittens.
Allemaal pikzwart. 2 kortharige kittens en 2 langharige kittens. Als ik het goed heb alle 4 katertjes van ongeveer 5 weken oud.
En ze zijn zooo leuk <3
Heb ze voor t gemak alvast namen gegeven, maar toekomstige blikopeners mogen natuurlijk zelf n naam geven ;)

Als eerste mams. Vond dr meteen n Emmy. Moet nog n beetje wennen aan de situatie, maar vandaag hebben we al de eerste voorzichtige kopjes mogen ontvangen. (Beschikbaar)
Afbeelding

Dan hebben we Mickey, 1 van de 2 korthaartjes. (Beschikbaar)
Afbeelding

Volgende korthaartje is Tarzan. (Beschikbaar)
Afbeelding

Langhaartje Baloe (Beschikbaar)
Afbeelding

En langhaartje Mowgli (Deze houden we wss zelf <3 )
Afbeelding

arian_wolf

Re: Familie Zwart (Opvangertjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:26

Aaah Baloe is erg leuk, is waar je woont ver vanaf leiden centraal...

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 20:33

ja, t is n schatje he :) Maar dat zijn ze allemaal wel :D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:43

Je doet ze toch weg?

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:06

dat is wel de bedoeling ja. Alleen Mowgli houden we

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:08

Aaah wat zijn ze leuk! :+:
Super dat je ze opvangt! Heb er aan zitten denken om inderdaad ook kittens te gaan opvangen, maar ik weet van mezelf dat ik ze niet meer weg kan doen daarna....
Dus ik heb me maar aangemeld bij de dierenbescherming voor hokken schoonmaken enz :+

Knap dat jullie het doen! :j

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:18

Quinette schreef:
dat is wel de bedoeling ja. Alleen Mowgli houden we

is leiden centraal dan ver van waar jij woont?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:25

Het is dat mijn huis nog niet klaar is anders mocht Baloe zo bij me komen wonen.
Wat een knapperds zeg!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:35

Wat een leuke katten en wat goed dat jullie ze opvangen +:)+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:51

Dit is zoooo leuk! en zulk dankbaar werk. En het afscheid nemen gaat vanzelf. Als je weet dat ze een goed huisje krijgen met een lieve baas, dan ben je erg blij. Dan weet je waarvoor je ze opgevangen hebt en dat je aan hun basis hebt gestaan voor een lang en gelukkig leven. We hebben hier thuis ruim 10 jaar ervaring als gastgezin. En als je dan mensen krijgt die een kitten komen uitzoeken en dan later dolgelukkig zijn als ze hem op kunnen halen. Dan is afscheid nemen niet zo moeilijk. Je hebt echt super leuke katjes! Wij hebben al die jaren lopen zeuren om mooie langharige en in al die 10 jaar hebben we nog nooit mooie langharige katjes gehad (misschien maar goed ook, want dan was er vast 1 blijven hangen... :D ). het is best druk en soms ook veel werk, maar het blijft leuk. Ik vond het altijd zo sneu voor die moederpoezen; die weten vaak niet wat hun overkomt. Worden van asiel naar huis versleept. Ze moeten maar afwachten waar ze terecht komen. Dan is het niet zo vreemd als ze een tijdje afwachtend zijn. We hebben poezen gehad die bijna de hond opvraten zodra ze die zagen. Maar ook poezen die zich direkt aanpaste en de hond ook een kopje gaven. Of poezen die onze eigen poezen niet zo leuk vonden en die dan maar in de logeerkamer gingen wonen. Vonden ze vaak geen enkel probleem: een hele kamer voor mama en haar babies alleen. lekker rustig. Ach je wordt wel creatief hoor. Heel veel plezier met je grut!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:55

Heb even een paar dingen aangepast naar aanleiding van een telefoontje van Katimo.
Baloe blijkt een poes te zijn ipv een katertje en is al gereserveerd:O
Ook 1 vd kortharige is geen katertje maar een poes...oeps:P kan gebeuren;)
Heb dus even namen moeten veranderen, maar zo klopt het weer.

@arian_wolf: Baloe, die jij zo leuk vind is helaas dus al gereserveerd. Mocht je interesse hebben in een van de korthaartjes of zelfst in een van de andere katten van Stichting Katimo dan kan je even contact opnemen met Katimo. Ze zitten in roermond en hebben gastgezinnen verspreid door heel limburg.

Edit: hmm, zie dat ik niet meer kan wijzigen.
Bij deze:
Foto 1: is nog steeds mama Emmy :D
Foto 2: Feline, poesje
Foto 3: Mickey, katertje
Foto 4: Sarabi, poesje (gereserveerd)
Foto 5: Mowgli (blijft gezellig bij ons:))

Beetje gedoe, maar hoop dat het zo duidelijk is ;)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:04

@sheela: Wat leuk dat je ook opvangt:) Heb je momenteel ook opvangertjes in huis of is het nog rustig?
Voor de moederpoes is het idd wel sneu, precies zoals je zegt, ze weet niet wat r overkomt. Maar ze doet het goed. Heeft net weer n bakje natvoer gehad, wat er goed inging
Ben ook erg benieuwd naar hoe onze eigen katten er op reageren. Stanley die heeft gister avond n half uur onder de deur door liggen spieken :D Verder reageren ze er nog nauwelijks op.
Ik ben toch ook wel benieuwd hoe het afscheid me gaat vallen, maar idd, dat ze goed terrecht komen doet al veel. Mn vriend en ik hadden van te voren al besloten dat we uit het eerste nestje dat we opvangen wel 1tje wilde houden...dat dat dan toevallig n langharige is :D

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:41

Wat goed dat je dit doet!
En die langharige zijn onwijs gaaf.
Veel plezier met ze en ik hoop dat ze allemaal heeeele lieve baasjes vinden :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:16

Nee we hebben momenteel even geen opvangertjes. Ik heb voor dit jaar er maar even een stop opgezet. Dat gaat me heel erg aan mijn hart, maar ik heb er te weinig tijd voor om ze de aandacht te geven die ze verdienen. Ik vond het heel moeilijk om dit aan het asiel te moeten zeggen, maar het is niet anders. Eerder was ik best veel thuis of mijn kinderen waren in huis die dan even een voeding konden geven. Maar de kinderen zijn ook groot en steeds minder in huis vanwege studie of werk. Het werd zo'n geregel, dus dit jaar even niet. Misschien volgend jaar weer. We zien het wel.