Wat hebben wij op zolder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Wat hebben wij op zolder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:37

Mijn ouders konden afgelopen nacht niet slapen door een soort ''gekrabbel'' dat ze hoorden op zolder. Uiteraard zijn ze gaan kijken, maar er was niets te zien. Er nestelen altijd heel veel vogels bij ons in de dakgoot. Dat geluid zijn we inmiddels wel gewend, maar dit was ècht iets anders.. iets groters..

Nou heeft mijn vader daarnet 2 planken van de zoldervloer losgehaald. Er lagen uitwerpselen, een soort vogelpoep (met van dat ''witte'' erbij :9 ) maar dan..groter! En er lag echt een enorme vieze, grote, half aangevreten meikever en nog wat andere insecten. Èn het stonk.
Nou kunnen we door de draagbalken maar hele kleine stukjes zien, maar het beestje kan er in ieder geval onder door (zo'n 5 cm hoogte).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Mijn vader gaat morgen bellen naar de gemeente, maar ik was even nieuwsgierig.. :)
Een steenmarter of bunzing zal het waarschijnlijk niet zijn, want ik heb daar de uitwerpselen ook even van opgezocht, maar daar zit dat ''witte'' niet bij..

Iemand?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:55

Ik zou zeggen steenmarter. Poep kan ook schimmelen he.

Monchou

Re: Wat hebben wij op zolder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:06

Mijn vader was net bezig de planken er weer op te timmeren, en toen kwam er een spreeuw uit vliegen! Zouden die het kunnen zijn?

Een steenmarter jaagt ook 's nachts, en komt zo rond 7 uur 's ochtends weer ''thuis''. En de poep was niet beschimmeld, het was echt van dat witte van vogelpoep. Dus vandaar dat we niet denken dat het een steenmarter is.

Maar vogels zijn 's nachts toch ook niet actief?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:10

Heb je een foto? Want als het niet beschimmeld is en er zitten witte puntjes in dan moet het inderdaad wel een vogel zijn.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:10

Wij hadden van de winter ook een krabbelend geluid op zolder, dat waren muizen.. -O-

Als het bij jullie ook muizen zijn en je wilt ze vangen met die oude klapvallen, dan kun je er het beste pindakaas op doen, werkt beter dan bv. kaas ;) succes!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:13

Thats_Me schreef:
Heb je een foto? Want als het niet beschimmeld is en er zitten witte puntjes in dan moet het inderdaad wel een vogel zijn.

Nee, mijn vader heeft het gat alweer dicht gemaakt. Het leek eigenlijk ook gewoon op vogelpoep, alleen was het niet echt ''flatsig'' en vrij groot.. :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:14

Wij hebben ooit muizen, ratten en vogels gehad op/in het dak. Maar wanneer het 'groter' klinkt is de kans groot dat het en steenmarter is.

Poep met wit erbij kan alleen van een vogel komen overigens.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:34

Ik ben me ook wel eens dood geschrokken van raar krabbelend geluid, bij ons zijn het waarschijnlijk vleermuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:53

Vleermuizen waarschijnlijk ja :j
Heb ze ook :+:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:55

Vleermuizen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:57

Uil. Steenuiltjes eten veel insecten. Zijn niet zo groot, dus kunnen door kleine kieren.
Maar vleermuizen lijkt me ook wel heel goed mogelijk.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:58

Ik zet deze trouwens even door naar BB. Daar past hij beter. ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:03

Ik slaap op zolder en hoor ook regelmatig gekras, soms ook een prrt geluidje(het geluid waarbij ik me een eekhoorn voorstel). We wonen alleen midden in een woonwijk en ik heb in 3 jaar nog nooit een eekhoorn gezien hier..