Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zorro_Bjorn schreef:Toevallig dat ik dit lees. We hebben zaterdag hooi op mijn oude stallingsadres opgehaald. Ook hier zat in een van de hooibalen een nest. We dachten eerst wespen, maar daar waren ze te dik voor. Het bleek om een hommelnest te gaan. Hooibaal is ingepakt en meegenomen (hadden hem liever achtergelaten, maar lag al op de aanhanger). Waarschijnlijk gaat hier de brand in o.i.d. Deze baal wordt in ieder geval niet meer voor consumptie gebruikt.
, wespen, voorruit, die vallen je ook echt lastig en zijn aggresief. Maar hommels zijn erg vredig, beschermd en zonder hommels (en andere vliegbeestjes) minder planten. Riddershow schreef:Hommels zitten er maar een bepaalde periode in, maar hoelang deze duurt?
(wij hadden een hommelnest in het plafond van onze slaapkamer dus hoorden ze elke avond/nacht zoemen... en opeens was het weg.)
timokyana schreef:Waarom de brand erin,leg het op een plaats waar dat ze uit kunnen komen,ze gaan vanzelf weg.Ze leven al zo kort en zijn overigens ook beschermd.
,ik heb zo'n hekel aan die beesten.die hadden me al 5 keer in mijn hand geprikt(door mijn handschoen)vooraleer ik doorhad wat het was! spicegirl schreef:als je aan het nest zit, steken ze flink !!
maura schreef:hommels zijn niet agressief maar ze kúnnen wel steken
anneliesdj schreef:Een hommel kun je met beleid gewoon vastpakken zonder dat ze steken maar of ze ook zo lief zijn als je aan het nest zit weet ik niet.
Ilse_123 schreef:Ik denk dat als je voorzichtig doet het nest wel kan verplaatsen. Ze kunnen trouwens ook bijten
maura schreef:@Soprano: kun je misschien met quotes aangeven waar iemand aangeeft dat het zo'n lieve beestjes zijn? Want ik lees dat in geen enkele reactie???anneliesdj schreef:Een hommel kun je met beleid gewoon vastpakken zonder dat ze steken maar of ze ook zo lief zijn als je aan het nest zit weet ik niet.