Een jaar of 3 geleden is ze geopereerd en hebben ze kleine gezwelletjes weggehaald en rond die tijd ook de baarmoeder omdat ze baarmoederonsteking had.De dierenarts gad bij beide operaties aan dat ik er rekening mee moest houden dat ze niet meer wakker werd omdat ze al ouder was en al geregeld onder narcose was geweest.
Nu kreeg ze een jaar geleden ongeveer weer wat van die bultjes en heb ik besloten het zo te laten en haar niet meer te opereren.
Ze deed het verder goed en leek er geen last van te hebben.
Sinds een paar (6)maanden merkte je duidelijk dat ze ouder werd..moeite met opstaan, stijf in de achterpoten, langzamer lopen en veel slapen.
Sinds 2 maanden merk ik dat het eten slechter gaat, zacht voer krijgt ze niet meer opgepakt en brokjes gaat maar langzaam en blijft aan 1 kant tussen dr tanden en wang zitten met als gevolg dat ik daar steeds een prop brok uit moet vissen.
Ze is mager geworden en sinds een week lijkt ze ineens enorm dement. steedsh etzelfde rondje blijven lopen...soms staat ze een kwartier in een hoekje met dr hoofdje omlaag omdat ze niet meer lijkt te weten waar ze is. liggen gaat moeilijk en soms zakt ze ineens in elkaar op de grond en kijkt ze je echt verschrikt aan alsof ze niet weet wat er gebeurde.
Ook probeerd ze ineens weer op de bank op je schoot te kruipen terwijl ze al jaaaaren weet dat dat niet mag (ik laat dr nu maar ff omdat ze echt duidelijk er van geniet om op je schoot te liggen (beest van ruim 30 kilo
)Ze liep zelfs gewoon over mijn dochtertje van 4 heen terwijl ze normaal enorm voorzichtig met haar is.
Ik denk persoonlijk dat ze op is en dat het voor haar zo niet meer prettig is.
Aan de andere kant twijfel ik (al denk ik dat het logisch is als je voor zo'n keus staat) dus ik zou graag weten wat jullie in zo'n situatie zouden doen..
.