Vraagjes Chinese dwergkwartels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Vraagjes Chinese dwergkwartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:44

Ik heb over 2 weken een kamervolière van 93x63x170 cm, waarin ik tropische vogeltjes ga houden. Nu kwam ik tijdens het "snuffelen" op Marktplaats ook Chinese dwerkwartels tegen, die leuke vogeltjes die over de grond scharrelen... :D
Lijkt me geweldig leuk om ze ook in de volière te hebben, maar ik heb wat vraagjes.... ik hoop dat er Bokkers zijn die me de antwoorden kunnen geven... :)

* Is het bodemoppervlak genoeg voor deze vogeltjes?
* Ik lees verschillende dingen op Google... de ene site zegt dat je ze per koppel moet houden en de andere zegt dat je ze per 3 moet houden... wat is waar?
* Wat eten ze?
* Zijn er vogelsoorten waar ze absoluut niet mee samengehouden kunnen worden?

Verdere tips of aanvullingen over deze leuke vogeltjes zijn natuurlijk ook welkom... ik wil ze graag houden, maar ik wil wel zeker weten of mijn huisvesting geschikt voor ze is (groter is helaas niet mogelijk omdat ik maar een kleine kamer heb waar ik ook al 2 grote rattenkooien in heb staan).

snowdon

Re: Vraagjes Chinese dwergkwartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:59

Ik vind zo'n kamervolière zeer zeker te klein voor (dwerg)kwartels....
Ik heb altijd geleerd dat een haantje bij voorkeur wordt gehouden met meerdere hennetjes.

Mocht je ze alsnog willen aanschaffen zou je ook eens kunnen informeren bij een vogelopvangcentrum in de buurt.
Hier in de omgeving (Brabant) zitten daar ook veel dwergkwartels te wachten op een nieuw thuis...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 23:47

Bedankt voorje reactie Leon... :) als het teklein is, zo'n kamervolière, dan ga ik ze niet aanschaffen... Ik moet aan het welzijn van de dieren denken en niet alleen aan mijn eigen plezier... :)

Zijn dwergkwartls makkelijk tam te krijgen? Want ik heb wel de mogelijkheid om ze er dagelijks een paaruur uit te laten, als ik thuis ben... :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:54

Ik ken ze nog niet als tamme vogels eigenlijk, maar ik ken ook eigenlijk geen mensen die daar de moeite voor doen ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:37

dwergkwartels zijn schuwe dieren. Oppervlakte is inderdaad te klein.
Er zijn wel kwartelsoorten die tam zijn, zoals de Japanse kwartels. Maar deze is nog groter...

Dus nee, zou geen kwartels aanschaffen in een kamervoliere.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:43

de Californische kwartel zijn tammer (maar dat is formaat krielkip)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 08:46

Bedankt voor de reacties... :) Ik denk dat het niet eerlijk is tegenover de kwartels als ik ze in mijn volière zou gaan houden, dus ik ga ze niet aanschaffen... hoe jammer ik het ook vind, maar het zou zielig voor ze zijn als ik het wel zou doen.. ;(