Poes plast op de deurmat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Poes plast op de deurmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:19

We zijn sinds een maand of 4 verhuisd en de poes heeft zich goed gedragen. Ze is een echt buitenbeest, maar de eerste paar weken durfde ze niet naar buiten, nu gaat ze sinds een week of 2 zonder moeite naar buiten en struint ze weer lekker door de tuinen/straat. De kattenbak stond op zolder, maar die staat nu beneden naast de deurmat bij de voordeur, aangezien ze daar sinds ze weer naar buiten gaat op plast... We denken dat het territorium gedrag is, aangezien er heel vaak een grijs poesje door onze voortuin/langs de voordeur loopt. Hoe kunnen we dit oplossen? -O-

Edit; ze is gesteriliseerd :j

Princesj

Re: Poes plast op de deurmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:40

Ik heb 2 jaar lang hetzelfde probleem gehad, en de oplossing was radicaal.. Ik heb een extra deur in mn hal geplaatst. Nieuwe deurmatten, anti geurmiddeltjes, Feliway, t hielp allemaal niks. Ik baal wel dat ik niet weet wie de eigenaar van de andere kat is, anders had ik hem de rekening gepresenteerd, gezien ik zelf mijn katten enkel in mijn eigen tuin houd.

Anoniem

Re: Poes plast op de deurmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:39

Heb je de urine laten testen? Dit gedrag zie je namelijk ook vaak bij blaasontsteking.